6,5 maanden en drinken uit beker? Welke? En hoe met reflux?

Discussion in 'Voeding' started by Roze78, Sep 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    In het boekje van het cb staat dat je zo snel mogelijk moet beginnen met het leren drinken uit een fles. Maar zou keek ik naar die antilekbekers van Difrax, en daar staat op dat het vanaf 9 maanden is. Hoe zit dat, of zit ik naar de verkeerde bekers te kijken?
    Verder heeft/had ons meiske reflux, ze is nu sinds een maand ongeveer van de Zantac af omdat ze vaste voeding krijgt, en zolang ze niet te snel drinkt gaat dit aardig goed. Maar uit zo'n beker drinken gaat toch veel sneller? Ik ben zo bang dat ze er weer last van zal krijgen dan...

2. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kwa drinken uit een tuitbeker lijkt mij ook dat het drinken sneller gaat.
    ik heb een anti lek beker van friso (alleen te kopen via internet)

en een beker met zo een rietje er in is dat misschien wat?
    dan moet ze er even wat meer moeite voor doen (heb geen idee of het wat is voor een kindje met reflux)

3. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij de trekpleister verkopen ze ook rietjesbekers (nu met mickey mouse, eerder met winny de pooh) ik heb die voor lars ook, in het begin snapte hij er nix van, maar das een kwestie van doorzetten :) cb arts zei dat een rietje net zo goed is als een gewone beker. ze gebruiken daarvoor dezelfde mondspieren. ik ben nu pas bezig met lars met een gewone beker. nu kan ik hem beter uitleggen dat hij hem niet in een keer leeg moet kieperen :)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik ben gewoon met een tuitbeker begonnen (die van Friso, waar ik het antilek ding heb uitgehaald). Het heeft wel een tijd geduurd hoor, voor ze iets anders wou dan de fles, maar gewoon regelmatig aangeboden. Ik doe gewoon wat schepjes Nutriton door de roosvicee of het water, zodat het wat dikker is. Ze verslikt zich wel wat eerder met die tuitbeker, maar het valt mee van wat er daarna weer uitkomt, ze houdt het goed binnen.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Mijn dochter heeft ook reflux, maar zij kan ook vaste voeding niet binnen houden!
    Ik laat haar yoghurt uit een beker drinken, maar wel met nutriton. Ook wel sap met veel nutriton, maar dat wordt knoeien hoor!
    Je kan ook in bad uit een beker laten drinken, maar dat wordt bij ons naderhand heel erg spugen dus dat doen we niet!

Share This Page