Wasmachines!

Discussie in 'De lounge' gestart door void, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Nu ben ik eigenlijk al best blij dat ik weet hoe een wasmachine aangaat en dat ik mijn wol en dergelijke met apart wasmiddel op een andere stand moet wassen.. Maar wij hebben op het moment toch een k*t wasmachine.. Ik was alles op de t-shirt stand op 40 graden.. Daarbij centrifigureert die machine niet heel mn huis plat alsof het hele huis naar beneden gaat komen.. De was is wel altijd zeikes nat als het er dus uit komt.. Maar de jeans stand waarop hij dus wel 'normaal' centrifigureert trilt dus heel t huis plat (hond bang, van het lawaai) en de kwaliteit van de kleren lijkt daar ook niet beter op te worden als het al niet met gaten eruit komt.. Kennenlijk heb dat ding al een paar boxers en sokken weg gevroten! Op die stand, man wast alles standaard in die stand en die maakt het ook geen drol uit wat hij er bij mekare instopt ik word daar dus niet goed van en nu na mn wasje zag ik ook nog eens dat de halve trommel nog vol water zat! Wat is er mis met dat ding? En als ik dan toch beter een nieuwe machine kan kopen hoe onderhoud ik dat ding dan zodat ik volgend jaar of t jaar erop niet weer een nieuwe kan kopen?
    (Man heb trouwens eczeem en wil dat ik perse een bepaald type tablet gebruik waar ik ook al zo'n hekel aan heb want volgens mij zijn die ook niet geweldig voor de duurzaamheid van de trommel!!!) tips, ideejen en ervaringen hardstikke welkom dus!

2. urmylove

urmylove Niet meer actief

Nou.. haha moet eigenlijk best lachen..
    Maar waarschijnlijk staat je wasmachine niet waterpas afgesteld met de vloer. Als dat gebeurd is, en hij maakt nog zo'n lawaai, kan het zijn dat er iets niet goed is met de trommel.
    En kleding kun je het beste en veiligste wassen op 30 graden. Word het net zo schoon!
    Wol is gewoon koud wassen. Spijkerbroeken kun je ook op 30 graden wassen, en dan binnenste buiten.
    Dat je trommel nog vol met water zit, dat betekend dat hij misschien niet goed afpompt? Dan zou ik even kijken naar de aansluiting van de waterpomp?

Ik zet altijd alle kleding op 30 graden en dan op fijne was. Alles wordt mooi schoon.
    Beddengoed en handdoeken /theedoeken etc was ik op 60 graden.
    Voor de rest doe ik niks scheiden, ja witte was doe ik echt apart. en dan zet ik hem op 40 graden bonte was. (maar het meeste witte wat ik heb, kan dat dan ook makkelijk hebben)

3. urmylove

urmylove Niet meer actief

Er zijn zelf speciale rubbers te koop die je onder de wasmachine kunt doen voor tegen het dansen/lawaai...

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk ook dat je wasmachine niet waterpas staat.
    Zet hem waterpas, dat zou in iedergeval moeten helpen tegen het trillen.

Verder vraag ik mij af welk merk je wasmachine is en hoe oud hij is.
    Want zo slecht centrifugeren moet toch niet mogen.

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Hoe oud geen idee, ik heb em niet aangeschaft ik schat een jaar of 50! Hier iets waterpas krijgen is ook weer een kunst opzich volgens mij is hier helemaal niks waterpas niet eens de stoep voor op straat! Al zal ik zeker even voor die matjes gaan kijken wanneer ik even ga rondshoppen die slang waar het water mee afgetapt worden moet ik om een of andere mysterieuze reden in de gootsteen hangen sinds we weer tetug verhuisd zijn in dit huis!

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je wasmachine staat inderdaad hoogstwaarschijnlijk niet waterpas, dan heb je nog van die rubberen dingen die je eronder kan zetten.

Dat je wasmachine vaak nog vol water staat is inderdaad niet normaal, misschien zit de filter verstopt of ligt de afvoer slang niet goed?
    Als je problemen blijft hebben zou ik toch een monteur bellen want dit is ook frustrerend.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik wil een nieuwe want ik heb al vanaf het begin een hekel aan dit ding! :D zou ook begod niet weten waar de filter zou zitten en wil het ook niet aanraken, en wil eigenlijk ook de baby kleren niet in dit ding wassen hehe

8. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Heb je een houten vloer toevallig? Dat maakt ook extreem veel lawaai met het centrifugeren, dan zul je de hele vloer moeten verstevigen om het op te lossen.

Maar zou inderdaad eerst eens checken of ie waterpas staat (en dan maakt het niet uit of je vloer scheef is, als de wasmachine maar recht op de vloer staat).

9. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ha ok! Dankje dankje! Volgens mij is deze wasmachine een beetje tegen zn einde en zo duur is een nieuwe niet om hem dan met handleiding en al gewoon schoon en fris te houden dan haal ik gelijk die matjes en kan deze gratis weg tijdens de installatie das toch mooi! Maar eens gaan rond kijken morgen! Ik zag al dat er iets mis is met de kabel aan de achterkant van de machine waar het water uitkomt en de vloer was dus ook nat! Drama drama geen wonder dat het water erin blijft zitten en ja we hebben ook een houten vloer maar dit huis is zo klein boven hebben we geen ruimte ervoor!

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Heb je al eens gekeken op hoeveel toeren hij centrifigureert?

Als ik hier op kort programma draai ( 40 graden ) Dan centrifigureert hij op 800 toeren ipv 1400 en komt de was er ook natter uit.

Verder denk ik inderdaad dat hij niet goed afgesteld staat en daarom zo'n herrie maakt.

En met een volgende nieuwe wasmachine dus idd filter goed onderhouden is behoud van je wasmachine.
    Ik maak hem eens in de zoveel tijd schoon met azijn of soda en dan kookwas en verder doe ik er eigenlijk niks aan en hij doet het nu al 5 jaar zonder te stinken :D

11. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Oh das wel netjes, ik heb eigenlijk al een hekel aan deze vanaf het begin in het vorige huis was hij volgens mij ook niet ergens goed en werd het eronder steeds enorm vuil en soms nat, maar die programma keuzes zijn ook een beetje vreemd en als ik dan zelf een nieuwe koop in plaats van de man kan ik in de winkel gewoon vragen waar de filter enz. Zit en hoe ruim hij is van binnen want al die kilo's zeggen mij vrij weinig.. Ik weeg mn was niet echt?

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb net zoveel verstand van wasmachines als jij denk ik..;)..
    Maar serieus! De tip van de dag is; bel zo'n mannetje die wel verstand heeft van wasmachines! Soms kunnen ze ze maken voor een knaak, soms zeggen ze dat ie het niet meer waard is en dan weet je zeker dat je een nieuwe moet kopen:D

13. sjak

sjak Niet meer actief

(en ik heb enorm marktonderzoek gedaan naar nieuwe, ja want dat mannetje zei dat die van ons niet meer te maken was, de samsung eco bubble... Niet te duur, niet te goedkoop ook, maar mijn hele omgeving heeft deze en ze zijn allemaal blij!)

Deel Deze Pagina