gerbils

Discussie in 'De lounge' gestart door bar, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

ohh lief zeg! dacht van die gekko's haha, echt lief hoor! :D

2. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    @bar bedoel je mijn konijn?

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wat bedoel je met konijn? dat vroeg ik niet..

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik denk dat Loesje Sjaaak bedoelt? die vroeg nl. hoe het met jouw konijn is.

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    oow oke. ik volgde het al niet meer..

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm alles wat knaagbaar is mag er in toch? :)

Sinds het weekend mag ik ook gerbils :)

Had het nooit voorgesteld eigenlijk omdat we best al beestjes genoeg hebben.
    Maar van het weekend bij iemand op bezoek geweest die ze heeft.. en vriendjelief was helemaal verliefd :)

Dus als we verhuisd zijn.. (of er eerder een terra vrij komt) dan mogen er gerbils \o/

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Wij hebben zelf 9 Gerbils gehad (mannetjes)

En de kosten schelen niet zo veel in vergelijking met vissen dus dat moet eerlijk gezegd geen reden zijn om Gerbils te gaan houden ipv vissen…

Wat het onderhoud betreft moet je ze 1x per 2 wkn schoonhouden en behalve zaagsel moet er ook hooi (of stro) in.
    Gerbils eten best wel veel en water moet je ook niet vergeten om die elke dag te verversen.

Je kunt het beste Gerbils in even getallen kopen want vaak zoeken ze 2 aan 2 elkaar op, dus als je er 3 houd zal er waarschijnlijk eentje buiten de boot vallen, en uiteraard is het het beste om ze zo jong mogelijk te kopen,daarbij maakt het niet uit of het mannetjes (of vrouwtjes) zijn uit verschillende nestjes omdat er dan nog geen rivaliteit is onder de gerbils. Dat krijg je wel later als ze wat groter zijn (vanaf 2 mnd) dan zullen ze onderling gaan uitmaken wie er de baas is. (ongeacht of het broertjes of zusjes zijn) En ook dat kan weer veranderen tegen de tijd dat het lente wordt vaak gaan ze tegen die tijd weer “ff” knokken tot de ander de baas is…

Als er onverhoopt eentje doodgaat is het niet echt nodig om er een nieuwe bij te zetten zodat je er weer 4 hebt maar mocht je er later 1 bij willen plaatsen moet ook dat een heel jonkie zijn omdat ze daar nog niet mee gaan vechten , je moet trouwens zeker in het begin even opletten als de rangorde bepaald is hoe ze met elkaar omgaan want als ze blijven vechten moet je ze op een andere manier proberen te koppelen en dat is nog niet altijd zo makkelijk.

Denk in ieder geval niet dat het simpeler is dan een paar visjes want gerbils hebben wel degelijk meer verzorging nodig…

Wat speeltjes kun je er van alles ingooien van toiletrollen (leeg of vol) tot keukenrollen etc. Er is gezegd dat je uit besparing beter gewoon neutraal knaagdier voer zou kunnen geven, maar ik zou dat zeker niet doen, wil je zo lang mogelijk van je gerbils genieten zou ik als ik jou was toch speciaal gerbil voer kopen omdat daar alles in verwerkt zit wat ze nodig hebben, en dan niet iedere keer ander gerbil voer (omdat een ander merk in de aanbieding is o.i.d) omdat ze daarvan goed ziek kunnen worden als je het voer gaat afwisselen.

Nou meid ik las dat je al verschillende dieren hebt gehad wil ik je enkel nog aanraden om toch goed na te denken of je deze wel kunt houden, en niet dat je ze over een paar maanden ook weer weg moet doen, omdat de verzorging bijvoorbeeld tegen valt of omdat de kosten toch best wel net zo duur (zo niet duurder) is dan vissevoer…

In ieder geval heel veel plezier, en wil je wat weten over de gerbils waarover dan ook, mag je altijd een pb’tje sturen.

Succes en veel plezier ermee.

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ooooooooooooo nu weet ik wat het zijn!
    het zijn woestijnratjes! he he... eindelijk

die wilde ik vroeger ook altijd maar mocht ze nooit van me mam!
    ik vind het zo leuk dat ze zo lekker rennen en zo druk zijn!
    heerlijk!

9. Hester

Hester Niet meer actief

Oooh gerbils zijn leuk! Ik heb er altijd veel gehad, maar sinds de laatste dood gegaan is van ouderdom heb ik geen nieuwe meer gekocht wegens tijdgebrek (full time baan).

Ze zijn heel gemakkelijk en vinden de eenvoudigste dingen leuk om mee te spelen: bloempot, wc-rol met papier enz.

Veel plezier met ze!

10. loesje

loesje Bekend lid

1 mrt 2006
    627
    0
    0
    peuterspeelzaalleidster
    overijssel
    @bar sorry ik bedoelde idd sjaaak :oops:

11. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ze zitten erin....
    maar 1 zit heel stil in een hoekje... :(
    zal dat kwaad kunnen? of zal dat wennen zijn>? want de andere 2 graven als gekken enzo

12. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Foto...foto...foto... :) :)

13. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    Jammer dit, op een ander forum hebben heel veel mensen met verstand van gerbils je geadviseerd om dit niet te doen.
    Dat het zelfs dierenmishandeling zou zijn om in dit bakje gerbils te zetten en dat je al zoveel dieren (waaronder) gerbils hebt weggedaan wegens allerlei problemen waaronder financiele problemen.
    Erg jammer dat je hun mening niet serrieus neemt en toch ze zin doordrijft en toch beestjes erinzet.

Sorry, dan ben je geen dierenliefhebber, dit is hetzelfde als een olifant in een paardentrailer laten wonen.

14. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    ik snap niet waar je moeilijk over doet hoor. het is een bak van 1.50 lang ze kunnen doen wat ze willen. als je dan nog moeilijk gaat lopen doen over dat het te klein is?
    sommige doen het in een bak van 50 bij 30 en dat is zeker niet te klein.
    ga terug naar je forum en laat mij lekker mijn gerbils hebben. ze hebben het prima hier. veel beter als in een bakje van 50 bij 30.

15. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Gouda
    tis moeilijk te zien maar oke

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zie ze niet... hihi

17. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    het gaat om de diepte, 23 cm is gewoonweg niet diep genoeg.
    Hier adviseerde iemand die ook vertand heeft van gerbils ook om het niet te doen en als je het doet dan tenminste een even aantal te nemen

Waarom ben je dan zo eigenwijs en geloof je niemand?
    Je gunt dieren toch juist een goed leven?

Gr. Kelly

18. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ziet er leuk uit hoor Bar...volgens mij zullen ze zich daar prima vermaken.

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ik snap niet helemaal waarom haar aqua te ondiep zou zijn voor gerbils :( Hebben deze beestjes dan echt een mega bak nodig? Wat zijn dan wel de juiste afmetingen (ben er wel erg nieuwsgierig naar, ik ken ze wel maar me verder er nooit in verdiept)

20. snake

snake Actief lid

20 nov 2006
    134
    0
    0
    huismoeder/fotograaf
    Zaltbommel
    De minimum diepte moet 30 cm zijn voor 1 gerbil.

Deel Deze Pagina