Ik weet niet of ik dit plaats in de juiste categorie... Ik ben bezig met zwanger worden sind juli 2014. Ik start medio half mei met ivf. Nu ben ik laatst geweest naar een proefles van fibroswim. En dat beviel goed. Dit bestaat uit het 2 delen. Een half uurtje aquajoggen in 28 graden warm water. Hierbij heb je zo'n belt om. En daarna half uurtje wat spieroefeningen (rekken/strekken etc) in water van 31 graden. En dan nog even in bubbelbad. Ik vraag mij of dit kan / mag blijven doen als je zwanger bent. Ik wil liefst een leskaart gaan nemen, scheelt de helft! Als ik google staat dat aquajoggen mag. Maar ik vraag mij af of bepaalde oefeningen rug/buik/bekken wel goed zijn en kunnen/mogen? En die belt moet vrij strak zitten anders blijf je niet rechtop zitten in het water. Of dat geen kwaad kan? Ik weet niet wanneer ik de gynaecoloog weer zie dus kan het nu niet vragen of het kan/mag. Maar misschien zijn er dames die ervaring hier mee hebben?
Ja hoor, dat kun je gewoon doen. Die belt zit niet zo strak dat het kwaad kan, dan moet je echt wel insnoeren en dan nog is er weinig kans dat er iets mis gaat. Sporten/zwemmen is juist goed als je zwanger bent, je merkt vanzelf aan je lijf als je het iets rustiger aan moet doen. De enige oefening die je beter niet kunt doen als je zwanger bent zijn oefeningen voor de rechte buikspieren, maar dit gaat pas spelen als je al gevorderd bent met je zwangerschap en dan kun je die oefeningen gewoon overslaan. Beperk het bubbelbad tot 10 minuten, water warmer dan lichaamstemperatuur is belastend voor je lichaam als je zwanger bent, en het bubbelbad moet natuurlijk goed schoon zijn ivm infectiegevaar. Succes!
Bedankt! Ik wil graag weer sporten, maar met mijn beperking kan niet alles. En ik vind bij fibroswim dat je meer spieren beweegt. Bij baantjes trekken is dat veel minder. En ik had tenminste het gevoel dat ik écht wat gedaan had na het zwemmen. Is ook op een fijne tijd om 11.15 uur. Het bubbelbad is een half rond bankje in het warmere bad van 31 graden Er wordt daar ook altijd het baby -en peuterzwemmen in dat bad gedaan, dus dat zit wel ok