Ik kook altijd 400 gram spaghetti voor ons vieren (2 volwassenen, 2 kinderen van 3 en 1) En als het op is zitten de kinderen mij altijd aan te kijken dat ze eigenlijk nog wat willen. Maar zo heb je wel lekker goedkoop boodschappen
Voor het avondeten wel ja haha, maar ik denk dat wij op andere momenten meer eten ofzo. Ik geef genoeg uit in ieder geval
Wauw, dank dames voor alle inspiratie! Ik let veel te weinig op de uitgaven en hebben vaak geen idee wat we die week eens zullen eten. Nu 7 pagina's met recepten die ook nog eens voordelig zijn. Jullie zijn geweldig!
Jep hier ook 500 gram macaroni met 2 volwassen en 3 kinderen en 2 kilo aardappels voor de boerenkool.
Ik ben geen fan van diepvries. Alleen boerenkool en rode kool. Bloemkool en broccoli blijft altijd zo waterig, droogstomen werkt niet. Pas van Bonduelle maiskolven, niet te vreten, zo waterig. Doe mij maar gewoon "vers".
Wij doen altijd een flinke scheut azijn ( de komkommers moeten goed onder staan ), 2 schepjes suiker, snuf zout, snuf peper en wat knoflook ( maar daar moet je van houden ) dat even mengen en dan eigenlijk de hele dag lekker laten intrekken, in de avond heb je dan zure komkommers. De ene keer maak ik schijfjes maar soms vinden de kids het ook lekker als ik het rasp.
hahahah, hoe doe je dat? Ik gebruik voor ons ook echt al een heel pak spaghetti, of een heel pak rijst (en dan is het vaak al kielekiele)
Wij gebruiken ook maar een half pak met z'n 4en. Wel volkoren (dat vult wat beter) en ik doe er veel meer groente in als gebruikelijk. Zo krijgen ze lekker wat extra binnen. En dan blijft er idd ook nog een portie over voor in de vriezer.
Hier eten we 250 gr volkoren spaghetti en heel veel groente, 2 courgette, 2 paprika, 2 ui en knoflook. Verder soms ook venkel, echt heerlijk! Hierboven staat een recept van boerenkool met 1 kilo aardappels en 400 gr boerenkool, dat is veel te weinig en ook nog eens voor 6 personen. Wij eten dan een pak van 800 gr met 4 (2 volwassen en 2 kinderen) personen en 750 gr aardappelen. Ik vind de sonja bakker variant ook lekker macaronie met gerookte kip en tomaat. Helaas door de gerookte kip niet heel goedkoop maar wel lekker! https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=161072&userid=171357
Eten van vanavond: Rostischijven lidl € 1,09 2 Kaasschelpen lidl € 1,59 Kilo regenboogwortels uit de oven met honing en tijm €1,19 2 Boerengehaktschnitzels € 1,15 ( gekocht bij AH tijdens hamsterweken 2e pakje gratis) Totaal €5,02
450 gram diepvrieserwten - 0,85 euro 2 rode uien - 0,40 cent euro 250 gram spekreepjes - 2.10 euro Farfalle - 1 euro Beker crème fraice: 0,70 euro Knoflook 5,05 Farfalle koken Spekreepjes uitbakken Ui toevoegen en glazig bakken Knoflook toevoegen Erwten toevoegen Alles bij elkaar Bekertje crème fraiche erbij Eten!
Had nog een pan zilvervliesrijst over dus daar wat mee gemaakt omdat ik niks wil weggooien. Weet niet precies de prijs maar hij is wel voordelig: Restant of vers gekookte (zilvervlies)rijst 2 paprika's Blikje mais/mexicaanse mais mix Vega rookworst (doosje ah 2 stuks) Blik tomatenblokjes Kruiden naar wens Rookworst in gehalveerde plakjes krokant bakken in wat vloeibare boter Paprika erbij in stukjes en evt een uitje Maismix erbij Tomatenblokjes erbij Marmite of paddestoelen/groentenbouillon erbij Snuf gerookte paprikapoeder Uipoeder Kerriepoeder Chilipoeder Peper Oregano Goed verwarmen en dan de rijst erbij doen en doorwarmen. Hier goed voor 2 dagen eten.
Hier gister met 4 pers plus 1 kind Plus: Groentesoeppakket €2 Kaiserbroodjes 8 stuks €1 Paturain: €1 Brie: €0.89 Totaal 4,89 Ik had zelfs nog een beetje soep over..
Leuk topic! Ik heb in ieder geval wat inspiratie voor de komende weken Aardappelsoep voor 4 personen 500 gram krieltjes 0,88 4 dikke wortels 0,40 ? (Een zak kost 0,75) Handje diepvries erwten ?? Per zak 0,79 Halve spitskool 0,70 (een hele kost 1,40) 2 uien Koninginnensoep van Honig 1,19 De aardappel met de ui en wortel gaar laten koken. Zakje van honing erdoor, en daarna de spitskool en het handje erwten. Wij eten dit zonder vlees, maar je kunt er uitgebakken spekjes, rookworst of gehaktballetjes door doen. Dit maakt het gerecht wel iets duurder Wat ik ook altijd doe is een zak diepvries zalmfilets kopen. Hier zitten 4 a 5 in voor 4,75 en kan ik 2 maaltijden mee maken. Bijvoorbeeld pasta met zalm, pesto, spinazie, pijnboompitjes en eventueel wat rucola erdoor. Of een zak diepvries kipfilet (6 in een zak voor 5,99) en hier kan ik dan ook meerdere maaltijden mee maken. 1 x pasta met stukjes kip en champignon, broccoli en Kruidenroomkaas 1 x “stoofpotje” van kip, sperziebonen, champignon, paprika, ui, stukjes rookworst, sausje en dat over de rijst (favoriet bij mijn kinderen). 1 x bonen op zn Antilliaans met stukjes kipfilet en rookworst Dit zijn ook allemaal gerechten die ik voor ongeveer 5,- op tafel kan zetten.
Vandaag boerenkool gemaakt voor 2 dagen. Boerenkool 3 zakken a 300 gram 0,79 per stuk 2 zakken stampot Aardappelen 0,99 per stuk 300 gram spekreepjes 2,29 2 rookworsten a 1 euro per stuk. 8,66 totaal voor 5 personen voor 2 dagen. 1,74 pp en per dag 86 cent. Door dit topic ben ik het nu een paar dagen per week aan het proberen. En het kan makkelijk.