Wij eten met regelmaat een gerecht die we de volgende dag dan de resten van opwarmen. zoals Stamppot, Wokgerechten, Macaroni. Dingen die je dus in een wat grotere portie kan maken. Scheelt dus al weer een dag koken en dus een dag minder kosten.
Het favoriete recept van mijn dochter: Verwarm de grill van de oven.. Ontdooi de spinazie en laat goed uitlekken (ik gooi het in de ochtend altijd in de zeef en dan met eten is het goed uitgelekt). Kluts de eieren met zout, peper en eventueel wat gedroogde tijm (hoeft niet). Roer de helt van de kaas erdoor en de spinazie. Kiep het in een ovenbestendige koekenpan. Halveer dectom8en leg ze erop. Bestrooi met de geraspte kaas die over is. Laat op zacht vuur stollen. Zet nog 5 minuten onder de grill voor een fijn kaaskorstje. Serveer met get gebakken turks brood. Voor 4 personen (en vaak heb ik dan ook nog voldoende voor de lunch van de dag erna). €5.75. Kan waarschijnlijk nog wel wat goedkoper met gebruik van andere eieren of spinazie of zelf kaas raspen van een blok.