Gerechten voor maximaal €1,25 p.p.

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Wat veel gerechten voor onder de €5.
    Ik zal ook eens bij gaan houden voor hoeveel geld wij eten.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik had laatst heel makkelijk gekookt:
    Spekjes (€2)
    Zuurkool (€0,70)
    Aardappels (€1)
    Jus (€0,20)

    Spekjes goed uitbakken, zuurkool erdoor (combi zuur en zout) en gewoon aardappels jus erbij.
     
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat veel recepten zijn er al geplaatst. Dank allen voor de inspiratie!

    Ben benieuwd of er iemand al heeft bespaard op de boodschappen de afgelopen 2 weken. Dus ben je bewuster gaan inkopen? Heb je recepten uit dit topic gemaakt? Deel je ervaringen want ben heel nieuwsgierig.
     
  4. siets

    siets Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.200
    1.666
    113
    Leiden
    Ja, ik heb jouw hartige taart met champignonroerbak geprobeerd en die viel heel erg in de smaak hier!

    En de zuurkoolquiche van @Leolove. Vroeger maakte mijn moeder heerlijke zuurkoolschotel met banaan en ananas. Zelf maak ik nooit zuurkool, want man en kinderen houden er niet van. Maar deze week eet ik twee keer wat eerder dan de rest, dus toch eens geprobeerd. Ik had verse zuurkool gekocht (wel uitgeknepen) en uiteindelijk viel hij wel erg zuur uit... Had ik de zuurkool nog moeten spoelen vooraf?

    En deze schotel maakte ik laatste, echt heerlijk! Is volgens mij ook wel vrij voordelig te maken. Ik gebruikte trouwens een pot je bruscettakruiden van Xenos. Die heb ik standard in huis.
    http://www.ohmyfoodness.nl/recipe/zoete-aardappel-gehaktschotel?cn-reloaded=1
     
    Leolove en LisbethSalander vinden dit leuk.
  5. Marchella

    Marchella Niet meer actief


    Ja ik!

    Zit net het geld in mijn portemonnee te tellen en te kijken wat er nog op de rekening staat.
    Nog 7 dagen voor er nieuw geld komt en ik heb nog nooit zo ruim gezeten. Fijn gevoel is dat. Ik doe nu veel bewuster boodschappen en gooi niet meer lukraak alles in de kar.

    Ik heb de gebakken aardappelen/bruine bonen en rookworst eenpansgerecht uit dit topic gemaakt. Dat wordt zeker een blijvertje. En heb heel wat van de gerechten uit dit topic opgeslagen om uit te gaan proberen.
     
    Eefje00, sleutelbloem en LisbethSalander vinden dit leuk.
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Wat goed!!! Word gewoon blij van je berichtje.
     
    Marchella vindt dit leuk.
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    nav dit topic ga ik proberen met kerst ook een keer op het geld te letten (en dus niet 4 bakjes frambozen koop van 7,- per stuk)
     
  8. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    @siets ik spoel de zuurkool nooit af, maar dat maakt het wel minder zuur dus dat kun je zeker proberen
     
    siets vindt dit leuk.
  9. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik heb vorige week 5 recepten uitgeprobeerd, inderdaad nog nooit zo ruim gezeten en ook lekker en goed gegeten!

    Echt blij met dit topic :thumup:
     
    Oilell, 2littlemonkeys en LisbethSalander vinden dit leuk.
  10. Marleen1

    Marleen1 Bekend lid

    23 sep 2014
    545
    456
    63
    Heel leuk topic! En die zuurkoolquiche viel hier echt in de smaak! Heb er wat honing door gedaan en goed wat ananas zodat het niet zo zuur was.. heerlijk!
     
    Leolove vindt dit leuk.
  11. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    bij mij staat de gebakken aardappelen/bruine bonen en rookworst vanavond op het menu. Laat nog wel horen wat ze er hier van vonden.
     
  12. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Hij is hier goedgekeurd, heb er alleen wel spekjes bij gedaan, en kwam heel iets duurder uit, maar was wel lekker.
     
  13. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ik heb ook een hele week met recepten van dit topic gegeten, scheelde redelijk wat geld.
    Quiche met prei, rode ui en champignons was alleen heel erg mislukt, geen idee waarom maar alles uiteindelijk weggegooid.
    Linzensoep was heerlijk
    salade met broccoli, linzen en ei ook heel erg lekker.
    Ovenschotel van makkeljjke hete bliksem ook lekker.

    Ook een groentepakket van appie, de pompoenrisotto met 35% korting was echt heel lekker. Pilaf ken ik al en ga ik komende week maar weer eens maken. Dus kom maat met meer gerechten.

    Ik denk dat pasta pesto ook wel binnen het budget valt. Potje pesto mengen met creme fraiche, pasta koken, kip bakken met cherry tomaten en dan mengen en parmezaanse kaas erbij (van een blok). Wel laag qua groenten
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  14. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Dit recept gemaakt met gerookte zalm ipv spekjes en penne. Was ook lekker!
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  15. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik vind dit echt een leuk topic!
    Daar krijg je meer inspiratie van om dingen te koken die je zelf niet zo snel bedenkt en bewuster met je geld boodschappen te doen.
    Dan zie je eigenlijk dat je met 5 euro voor 4 personen per gerecht nog best een hoop kan.
     
    2littlemonkeys en Marchella vinden dit leuk.
  16. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    @mamaloe250 als je aangeeft hoe je de quiche hebt gemaakt kan ik even meedenken zodat hij de volgende keer wel lukt.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Boerenkool met worst

    Boerenkool 450 gram 0,40
    Aardappels 1 kg 1,00
    Spekjes pak 2,09/2= 1,05
    Worst 2,50
    Klontje roomboter 0,25
    =
    5,20

    Wij eten hier dan met zn 6en van. Geen hele grote eters denk ik.
     
  18. Flinn

    Flinn Lid

    18 okt 2018
    62
    14
    8
    Vrouw
    Vroeger aten we thuis macaroni met ham en kaas.

    Macaroni koken, mengen met hamblokjes.
    Laag er van in een ovenschaal doen, dan een laag geraspte kaas, zo tot hij vol zit en dan nog een laag geraspte kaas er over.

    Zal max 4 euro kosten denk ik?
    Alleen wel heel basic.
     
  19. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    neeeeee, dat zijn jullie zeker niet! :eek: Dat is hier voor ca 2 personen en een kind (hooguit) ik gebruik echt minstens het dubbele.
     
  20. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja we hebben zelfs nog over :oops:

    Net als met spaghetti. Ik denk dat wij een half pak (250 gram) gebruiken en dan hebben we vaak ook over. Een kennis van mij zei dat ze een heel pak per maaltijd gebruikt voor 2 volw 2 kinderen :o:
     

Deel Deze Pagina