durf jij nog naar grote steden? (rotterdam/amsterdam)

Discussie in 'De lounge' gestart door haring, 13 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haring

haring Niet meer actief

Binnenkort gaat mijn partner voor het werk een paar dagen naar Rotterdam en Amsterdam.
    Het leek mij wel erg leuk en gezellig om mee te gaan.
    Het klinkt vast ontzettend dom maar ik ben als de dood dat daar een aanslag gaat komen als wij er zijn.
    Wij willen,als mijn man wat vrije tijd heeft, ook wat toeristische dingetjes gaam doen zoals markten en en amsterdam naar Madame tussauds en dappermarkt etc...
    Weet wel dat ik me eigenlijk niet moet laten lijden door angst, maar toch vind ik het een nare gedachte...
    Vroeg me daarom af of jullie nog gewoon grote steden bezoeken om te winkelen etc, of dat je deze toch (zoveel mogelijk) vermijd?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, daar ben ik totaal niet mee bezig eigenlijk. Ik ga dan ook gewoon. Naar de grote steden toe...

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Dat je je zo bang laat maken... Ik vermijd Syrië de komende tijd even, meer niet.

4. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Nee ik ook niet.. sterker nog.. ga zo ff avondje stappen in Rotterdam.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja, kom meerdere keren per week in Rotterdam. Ik heb dat gevoel wat jij hebt ook wel een beetje, maar dan meer bij grote evenementen. Voetbalwedstrijden, concerten, andere dingen waar op een bepaald moment heel veel mensen bij elkaar zijn. Maar het kan overal gebeuren, ook als je bijv uit eten bent in een restaurantje, of op een station. Ik weiger echt om alles maar te laten.

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Nou zou absoluut niet gaan! Stel je voor dat er net een aanslag wordt gepleegd. Nee dan ga ik liever niet meer de deur uit!
    Man wil ook een schuilkelder gaan bouwen want ze kunnen een vliegtuig kapen en neer laten storten op je huis.

Sorry flauw maar dit is topic 1028363 hierover. Zoals al vaker aangegeven volg je gevoel. Ik laat me niet tegenhouden door de IS dreiging maar ben wel waakzamer.

7. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.110
    113
    Ik ben meerdere keren per week in Rotterdam en ook regelmatig in Amsterdam. Dus nee, ik ontwijk grote steden niet. Afgelopen jaar zelfs nog naar Parijs en Istanbul geweest. Ik zou je echt niet zo laten lijden door angst. De kans is zo klein. De kans dat jij bijvoorbeeld met je auto een ongeluk krijgt is vele malen groter. En als je zo gaat denken, kom je straks je huis niet meer uit..

8. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wat de terroristen willen is angst en verdeeldheid creëeren. Als je inderdaad angstig wordt dan laat je ze winnen. Ik ben ook wel eens bang, dat geef ik toe. Ik heb geen auto, zit regelmatig in de metro naar Rotterdam Centraal. In de spits. En dan schiet het ook wel eens door mijn hoofd. Maar ik ga die terroristen niet laten winnen. De kans is ook zo klein dat het precies gebeurt op die ene plek waar jij bent. Dus ik stap gewoon in de metro. Ga gewoon naar Rotterdam. En binnenkort lekker een dagje vliegtuigen kijken met de kleine op Schiphol.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    Oja hoor. Sta ik niet bij stil. Dan leef ik niet meer.

Ik denk maar zo...als er iets gebeurt en ik kom daar bij om zou dat m'n lot wel geweest zijn...

10. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

He? We leven in de meest veilige tijd ooit, dus waarom zou je je dan bang laten maken door een paar gekken? Je kunt morgen ook onder een bus lopen.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik woon nu in Turkije, zorg wel dat ik buiten demonstraties blijf en kijk wel wat meer om me heen, vooral na een aanslag een paar weken terug hier 15 min vandaan. Verder ontwijk in geen bepaalde plekken. Vlieg volgende week ook gewoon via Istanbul naar Nederland.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Natuurlijk ga ik nog gewoon naar grote steden en eventueel evenementen. Ik laat mij liever niet zo leiden door angst dat ik alleen nog maar thuis zit of kleine steden bezoek (wie zegt dat er daar niets gebeurt dan?). Wel ben ik meer alert, maar dat is het ook wel.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsjaa ik woon in Rotterdam.....:p

14. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik ga morgen weer naar rotterdam.
    Dappermarkt ben ik laatst nog geweest.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    😂 Haha ik ook... Wordt toch lastig vermijden dan

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben me ervan bewust dat het in Nederland ook makkelijk kan gebeuren, maar laat me er niet door tegenhouden.
    Ik doe gewoon alle dingen die ik voor deze gekte ook deed en ga dus ook gewoon naar grote steden en evenementen.
    Wel Let ik wat meer op de mensen om me heen (gaat onbewust) ook in het openbaar vervoer ben ik me meer bewust van de mensen om me heen. Ik ben waakzamer dan eerst, maar niet bang.
    Ik denk dat als er net weer iets gebeurt is vlakbij dat ik me wel een keer achter mn oren zou krabben maar ik zou wel mn ding doen.

Ik heb me wel even zorgen gemaakt toen van de zomer er een gek rondliep op de ucla campus (Los Angeles ) omdat mijn broer daar toen was.

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Woon in Amsterdam en heb gelukkig geen last van angsten. Statistisch gezien is de kans om te komen in een auto ongeluk vele malen groter dan de kans om te komen in een aanslag en we durven toch ook nog gewoon de weg op met zn allen?

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit idd.
    Ik ben echt totaal niet bang.

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Oef dan ben ik zeker levensmoe? Ik ga regelmatig naar voetbalwedstrijden, concerten, shoppen of stappen in de grote steden. Tot over maat van ramp vlieg ik ook nog zeer regelmatig vanuit Amsterdam of Rotterdam. :$

Ik denk dat de kans altijd nog groter is dat ik m'n nek breek over een los liggende stoeptegel dan dat ik door een terroristische aanslag het leven zou laten.

20. Noorie

Noorie Niet meer actief

Vind het best onrealistisch die steden nu te vermijden.
    Ik sta er eerlijk gezegd niet eens bij stil, misschien naïef maar echt ik denk er niet aan.
    Syrië voorlopig maar even niet idd 😬

Deel Deze Pagina