Ervaring met zindelijkheid kindje met nierreflux (vur)?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mcm78, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames,
    bij mijn zoontje is toen hij 10 weken was, na 2 urineweginfecties, vesico-uretherale reflux (nierreflux), graad 3 geconstateerd. Dat was onder controle, eerst met een lage dosis antibiotica, maar later mochten we daar mee stoppen, en toen ging het ook goed. De uroloog had wel gezegd dat als hij zindelijk ging worden, de urineweginfecties terug zouden komen. En dat is helaas nu uitgekomen. Hij is sinds dik een maand zindelijk, en heeft nu al voor de tweede keer een fikse urineweginfectie te pakken. We moeten weer terug naar de uroloog, alleen daar moest de ha een nieuwe verwijsbrief voor maken, dus dat kan wel even gaan duren (in Canada zijn de wachtlijsten nogal lang...). We gaan morgen ook even met de ha overleggen, misschien dat we hem weer preventieve antibiotica moeten gaan geven. Maar verder vroeg ik me af of er mensen met ervaring zijn, die tips hebben om de infecties te voorkomen? We proberen al hem iedere 2 uur te laten plassen (met wisselend resultaat, want hij wil niet altijd), en veel te laten drinken.
    Alvast veel dank!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat wist ik niet. De reflux van onze dochter was bij het laatste onderzoek wel helemaal weg..

Onze dochter is nog niet zindelijk helaas...

3. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sandraske: denk dat als de reflux weg was het wel mee zal vallen met het terugkomen van de infecties hoor. De uroloog zei dat als ze het gaan ophouden, die reflux weer een probleem wordt, vandaar.

Gaat dus goed bij jullie dochter?

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ons zoontje heeft ook nierreflux graad 3. Maar er mocht juist gestopt worden met de preventieve antibiotica als hij zindelijk werd. Daar leidde ik eigenlijk uit af dat je bij zindelijkheid minder kans hebt op urineweginfecties? Tips heb ik niet echt, behalve meteen laten plassen als hij moet en goed laten uitplassen. Maar dat doe je al denk ik.

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Liesken: he wat typisch! Hier (woon in Canada) zei de uroloog juist dat het vaak weer erger wordt als ze zindelijk worden omdat ze dan gaan ophouden, en er dan weer meer druk ontstaat op de blaas waardoor er weer meer urine kan terug stromen. Raar hoor... En ja, laten plassen doen we veel, en uitplassen ook (al is dat met die infecties best lastig, want dan doet het pijn, en wil hij dus soms echt niet).

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja gelukkig wel, laatste onderzoek was drama maargoed er was geen reflux meer te zien gelukkig dus wij zijn al ruim 9 maanden zonder ab en geen klachten meer gehad...

7. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Mijn zoontje heeft ook reflux en krijgt nog steeds onderhouds antibiotica. En net als bij Liesken is tegen ons verteld dat hij mag stoppen als hij zindelijk wordt. De kans op infecties zou dan afnemen

Deel Deze Pagina