Wat is het beste product bij tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Confidence, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Onze kleine man heeft al een tijdje "last" van het doorkomen van de eerste tandjes, maar het zet niet door.
    Welk product vinden / vonden jullie het fijnste als je kleintje veel last had van de tandjes?
    Dat van VSM of die dentinox ( ofzo)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb alles op mezelf getest toen mijn verstandskies aan het doorkomen was en chamodent (ofzo) werkte bij mij het beste.
    Dentinox tintelt alleen een beetje en mijn dochter likte dat weg.

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik kreeg hier als tip Gengigel. Dat werkt super goed. Is te verkrijgen van de apotheek en kost € 9,95

4. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben eerst de vsm druppeltjes geprobeerd maar die werkten, naar ons idee, voor geen meter. Nu overgestapt op dentinox (met dat rode mondje op de verpakking) en dit lijkt beter te werken. Finn wordt namelijk niet echt ziek van het doorkomen van z'n tandjes maar heeft echt last van de plaats waar het tandje doorkomt, dentinox smeer je erop en verdooft licht.

5. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Gengigel was hier ook het enige dat wat leek te doen. Chamodent kreeg hij wel steeds, maar voornamelijk omdat hij de druppeltjes zo lekker vond :D
    En verder af en toe een paracetamolletje als het heel pijnlijk was, en verstand op 0, ooit zijn ze allemaal door en ben je er vanaf...

6. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Dank voor jullie reacties.
    Gelukkig is ons zoontje niet "lastig" hierdoor, maar ik merk wel dat hij er "last" van heeft.
    Het is heel moeilijk te omschrijven wat hij doet maar ik doe een poging.
    Beweegt druk met zijn hoofd en zoekt naarstig naar zijn handjes om daar vervolgens heel hard op te "bijten"
    En maakt dan ook echt een gromgeluid erbij.
    Heel schattig om te zien, maar ik ben echt van mening dat het tandvlees jeukt of pijnlijk is en hij dit daardoor doet.

Ik ga gewoon maar eens wat proberen.
    Misschien toch maar eerst die dentinox omdat die het tandvlees verdoofd.

7. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik geloof dat onze dochter in een keer een volledig gebit zal krijgen. Ze is vandaag 1 jaar geworden en nog geen tand in de mond. Sinds anderhalve week heeft ze dagelijks spuitluiers, rode wangen en ook nog eens volop verkouden. Tanden???? Ik durf het niet meer hardop te zeggen ik heb het al zo vaak verkondigd. Ik heb wel de dentinox in huis, en ze vind het heerlijk. Begint volop mijn vinger af te likken als ik het erop heb gesmeerd. Maar helpt het??? Ik zie eigenlijk geen verandering in haar gedrag. Ze hangt nog steeds de hele dag aan mijn been. Ik heb de schurft aan de hele dag een speen in de mond maar deze week..... pff ga nergens heen zonder dat ding.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dentinox in combinatie met paracetamol. Chamodent werkte hier voor geen meter.
    Dentinox bevat een pijnstillend middel, (lidocaine), dat is wetenschappelijk bewezen werkend bij pijn, (zit bijvoorbeeld ook in zalf voor aambeien: lidocaine).

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij Sil werkt vooral de Chamodent goed voor overdag (hij heeft vooral errug veel last van zijn oortjes ervan, dus die grijpt hij ook steeds vast). Voor de nacht geven we hem soms nog een paracetamol als de last op zijn hoogtepunt lijkt. Meestal hoeft dat maar één of twee keer en dan is 'ie door, dus dat is te overzien ;)

Deel Deze Pagina