geregeld nog samen met partner weg zonder kleintje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door esje91, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    In 9.5 maand zijn we twee keer in de avond paar uurtjes weg geweest en 1 keer in de middag waarvan hij de helft heeft geslapen bij opa en oma.
    Ik vind het heel moeilijk om los te laten,en voel me schuldif om na een werkweek hem in weekend nog achter te laten.
    Terwijl het ons wel goed doet. Logeren ben ik nog heeeelemaal niet aan toe.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.285
    11.896
    113
    Zeker. Wij vinden dit heel belangrijk, tijd voor ons samen.
    We gaan dan vaker samen uiteten. Dan zijn de opa's of oma's er. Of de oppas waar de kids mee weglopen, dus die balen als we dan weer thuis zijn :)
    En 1 tot 2x per jaar een nachtje samen weg. De kids zijn dan bij de opa's en oma's logeren. Of bij een vriendje. Vinden ze super leuk. Dus iedereen blij!
    We hebben dit trouwens van kleins af aan gedaan. En het is altijd goed gegaan.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.285
    11.896
    113
    Oh ja, maar weinig mensen weten wat dat is. En die hebben makkelijk praten he. Ik geef je groot gelijk. Je moet als mens soms goed bijtanken, anders kan je de zorg de rest van het jaar niet zo goed leveren als je wil of nodig is. Dus doen!

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Toen we nog een kleiner gezin waren met 2 kinderen gingen we best veel weg.
    Feesten, evenementen, weekendjes weg etc maar nu met een derde erbij toch veel minder.
    Pas nog wel een weekend samen weg geweest want toen waren de oudste kinderen op kamp en hadden we maar 1 kind onder te brengen.
    Nemen soms wel een oppas en gaan uiteten of filmpje en met vriendinnen ga ik ook weleens op pad.
    Ik moet zeggen dat de behoefte nu iets minder groot is.
    Thuis loopt het lekker en de oudste kinderen vergen minder intensieve zorg waardoor ik minder het gevoel of behoefte heb om bij te tanken.
    Nog een aantal jaar en dan kan de oudste op de jongste passen haha

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.283
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Dit doen wij ook weleens.
    Jongste naar de creche.
    Middelste naar de Bso.
    De oudste is bijna 12 jaar en redt zichzelf al aardig.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Echt wel. Minimaal 1 keer per 2 maand. Wij regelen dan oppas.
    En een paar keer per jaar een nachtje/weekendje weg. Kinderen gaan dan naar opa en oma.

7. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    mijn zoontje heeft 3 x bij opa en oma gelogeerd
    maar dit was meer omdat ik anders hem daar al heel vroeg moest brengen ivm werk en ik hem dan niet al heel vroeg wakker moest maken
    hij vind het altijd super gezellig en wil dan niet meer mee naar huis
    hij is daar heel makkelijk in

we zijn in die 2 jaar 1x een avondje uit eten geweest ivm onze trouwdag
    laatst waren we even naar de stad om nieuwe kleding te scoren en dan brengen we de kids ook even bij opa en oma kunnen we even rustig shoppen en lunchen

maar verder gaan ze altijd mee en echt avondjes uit doen we verder niet ja heel enkel avondje bios
    weekendjes weg zonder mijn kindjes nee dat zou ik niet willen

8. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Maar hoe doen jullie dat dan met feestjes? Verjaardagen, bruiloften, housewarming, etc. Gaan jullie daar nooit naartoe? Of gaat dan slechts een van jullie?

9. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Voor mijn idee te weinig ;) maar komt omdat het mijn eigen gevoel is dat ik opa en oma niet ook nog is extra wil opzadelen met oppassen want ze passen al op omdat ik moet werken.

Maar paar weken terug zijn we samen hapje wezen eten en naar de bios, vorige week festival gehad en volgende week zaterdag gaan we naar Dance Valley samen dus nu wel weer wat dingen samen.

Vorig jaar was laatste keer nachtje weg bedenk ik me nu ineens, dat moet ik wel weer gaan regelen eigenlijk.
    Maar als wij uiteten gaan vind ik het net zo gezellig om onze zoon mee te nemen.

10. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Nou ligt eraan wat voor feestjes of bruiloften het zijn maar mijn zoon gaat gewoon overal mee naartoe eigenlijk. Waar hij mee kan gaat hij gewoon mee en anders gaat hij naar oma.

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heel persoonlijk. Maar dat lijkt mij echt niet leuk. Denk ook niet dat mijn vrienden daar op zitten te wachten. Tuurlijk vinden zij m'n kinderen hartstikke leuk en zien ze hen regelmatig. Maar ik zeul ze echt niet mee naar verjaardagen s'avonds. Vind ik ook niet leuk. Wil soms even niet alleen maar moeder zijn. Maar ben dan ook heel makkelijk in m'n kinderen bij de oppas laten. Misschien is dat voor sommigen anders.

12. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dit.

Maar vooral: wat heeft zo'n kind eraan? Stel dat je een verjaardag overdag hebt met andere kinderen kan het prima. Maar in de avond? En een bruiloft is niets aan voor die kleintjes, die zijn dan toch hartstikke moe? Het komt misschien ook doordat in mijn omgeving de meesten (nog) geen kinderen hebben.

13. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Ik ben ook heel makkelijk om mijn kind achter te laten bij de oppas maar ik vind het gewoon niet altijd nodig om voor een verjaardag oppas te regelen en mijn zoontje is al bijna 7 dus kan heel goed wakker blijven en overal mee naar toe.

14. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113

Moe?? hahah mijn zoon is niet snel moe hoor. En mijn vriendinnen en vrienden van mijn man hebben ook allemaal kinderen dus geen probleem om de kinderen mee te nemen.

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Meestal gaat er slechts een van ons. Soms gaat ze mee. Trouwfeesten hebben we hier al jaren niet meer gehad, daar zou ik wel oppas voor regelen.

16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

#36 Vrolijkheid, 22 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2015
    Ja! Sowieso proberen wij één keer per maand wat met zijn tweeën te doen (bios, uiteten, naar vrienden etc) en in het najaar willen we een nachtje weg.

We doen trouwens ook nog gewoon apart met onze vrienden leuke dingen en natuurlijk met zijn drietjes. Maar ik vind het wel belangrijk dat wij ook met zijn tweeën dingen doen

Meestal slaapt S dan een nachtje bij mijn ouders, schoonmoeder of komt mijn zus. En verder heb ik eventueel nog een schoonzus en beste vriendin die het ook wel leuk vinden als hij een nachtje komt. Maar dat is nog niet zo vaak voorgekomen. En daarnaast hebben wij vanaf augustus een oppasmeisje. Die is eigenlijk inderdaad bedoeld om één keer per maand samen wat te doen zodat hij wel lekker thuis slaapt of voor feestjes en etentjes waar familie bij is en waar het niet handig is dat S meegaat. Om en om gaan wij ook nog naar feestjes/etentjes maar dan is één van ons beide thuis.

17. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik kon toch niet ruiken dat je zoon al 7 was ;) Hier zijn ze wat jonger en is 8/9 uur echt de max. Feestjes beginnen vaak pas om 9, zodoende dat ik dacht aan moe zijn haha.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    zoon gaat hier mee naar de feestjes van naaste familie. Slaapt daar prima en we nemen hem dan s'nachts mee naar huis.
    Feestjes van vrienden zijn ivm de kids steeds vaker overdag in de vorm van bbq oid en dan kan hij ook gewoon mee.

hebben we een bruiloft of personeels uitje of wat dan ook dan gaat hij uit logeren.
    ik ben blij dat merendeel vd vrienden naar de dag is gegaan met feestjes want anders was het lastig. Ik wil hem niet elke week wegbrengen.

19. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ook al is iemands kind al 7, dan nog zit ik er niet op te wachten, al die kinderen op een volwassen feestje.

Wij doen regelmatig dingen samen, het zou wel vaker mogen, maar dat komt over een tijdje wel weer.

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben nemen ons zoontje overal mee naartoe, niet dat we veel doen :D. We zijn meer van die huismussen maar als we naar een verjaardag (is altijd alleen overdag) gaan of we gaan uit eten dan gaat F. gewoon mee.

Hij is gelukkig een erg gemakkelijke baby dus dat is tot op heden nooit een probleem geweest.

Moet wel eerlijk zeggen dat we weinig oppas-mogelijkheden hebben.

Deel Deze Pagina