geregeld nog samen met partner weg zonder kleintje?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door esje91, 21 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Nee doe ik ook niet, hij gaat nooit savonds mee maar dat is omdat hij altijd zn regelmaat erg nodig had en nog steeds..
    ik kan hem ook wel makkelijk achterlaten is hij ook wel aan gewend hij gaat vaker logeren, maar merk in mijn omgeving dat er veel mensen zijn die daar anders over denken maar goed ieder zn eigen mening.
    ik vind het heerlijk een avondje alleen of met zn 2e

2. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook bijna elke week wel een dagje wat samen doen heb een makkelijk kind en een super schoonmoeder op dat gebied!

3. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier doen we eigenlijk gewoon alles met z'n drieën (dus gaat dochter mee). We gaan wel eens afzonderlijk van elkaar weg, maar wil haar niet wegbrengen om uit eten te gaan ofzo, dan kan ze toch gewoon lekker mee. Ook verjaardagen gaat ze gewoon mee.
    Logeren wil ik pas als ze er zelf om kan vragen, dus voorlopig nog niet aan de orde.

4. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Regelmatig doen we iets samen. We brengen onze zoon dan naar een van onze ouders. Soms een paar dagen. Mis hem dan wel heel erg. Maar zo kunnen we dan wel iets leuks doen. Soms zelfs weekendje weg.

5. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Manlief en ik gaan redelijk regelmatig samen uit eten, of naar de film, of naar vrienden. We vinden het belangrijk om samen tijd door te brengen. We hebben elk ook onze eigen hobbies, dus dan gaat de 1 weg terwijl de andere ouder bij de kinderen is.

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij hebben zo ie zo nooit aan huis gekluisterd gezeten, ze ging overal mee naar toe. Niet dat we dat dan te vaak deden, maar wel gewoon lekker wat lwuks doen op zaterdag ofzo. Paar keer nachtje weg geweest, dan was zij bij oma. Meestal gaat ze mee; uit eten en verjaardagen. Bij laatste gaat ze dan gewoon daar naar bed.

7. Ansji

Ansji Niet meer actief

Onze kindjes gaan om de twee weken logeren bij opa en oma. Kinders blij (in ieder geval de oudste, jongste is nog maar een baby), opa en oma helemaal blij en wij gaan dan lekker uit eten en een biosje met zijn tweeën om dan de volgende dag heerlijk lang in bed te blijven in de ochtend.

We houden zielsveel van onze kleintjes, maar ik vind dat je dit als stel wel eens nodig hebt, tijd voor elkaar. Wij hebben een nogal roerige tijd achter de rug en een dip in de relatie waaraan gewerkt moet worden. Dus dat wij dit zo kunnen doen is zowel luxe als een beetje noodzaak.

8. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Wij gaan regelmatig (zo'n 1 avond per maand) zonder kinderen wat doen. Vaak met vrienden erbij, gezellig eten of op stap. We hebben goede oppas, de meisjes vinden het een feestje om bij oma of de gastouder te logeren.

We gaan zelfs 1 keer per jaar met z'n 2en op vakantie, zonder de kinderen (uiteraard ook jaarlijks mét kinderen). Hoewel ik ze vreselijk mis dan, is het heerlijk om even man en vrouw te zijn.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Wij heel zelden, ML heeft daar nauwelijks tijd voor en oppas hebben we niet, enkele keer mn ouders maar die hebben zelf nog veel te doen. Ben niet graag iemand tot last.

Eén keer een nacht en twee dagen gedaan maar mn man was toen nog zo met het werk bezig dat we niet heel veel genoten. En helaas is daar van te voren niet veel van te zeggen.

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier hebben we gelukkig oppas in overvloed die allemaal vinden dat we vaker weg moeten gaan zodat zij kunnen oppassen :D

Tot nu toe zijn we 1x samen uit eten geweest, maar overdag is ze wel eens vaker een uurtje of twee bij een van de oma's/opa's.

Onze bedoeling is toch wel om minstens 1x per maand ergens samen zonder de kleine heen te gaan. Dat kan een etentje zijn of een verjaardag of wat anders, even quality time met z'n tweetjes. Wij hebben té veel relaties stuk zien lopen doordat koppels te weinig tijd voor elkaar nemen...

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    's Avonds wel naar feestjes, heel af en toe uit eten; overdag gaan we maar heel zelden zonder kinderen weg.

Wel gaan we 1 weekend per jaar met alle vrienden weg, zonder kinderen. Dat is dan weer ff "ouderwets".

12. Hanneke1986

Hanneke1986 Actief lid

17 mrt 2014
    307
    0
    16
    Vrouw
    Ik vind het ook belangrijk om samen nog wat te ondernemen, maar vind het ook moeilijk om de kleine dan bij de oppas achter te laten. Tot nu toe twee keer een avondje zonder de kleine geweest en met ze 2-en ergens wezen eten.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Jazeker! Gaan 3-4 maal per week samen iets doen, vaak wel als de kinderen al op bed liggen. En zo niet ook geen probleem...we hebben inwonende nanny dus nooit oppasprobleem. 😉 In NL hadden we een geweldige betaalde oppas dus ook regelmatig samen weg of met vrienden. Heel belangrijk, ik zou het niet anders kunnen of willen zou echt gillend gek worden! 😅

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Neem je een peuter ook mee naar de bios (volwassen film), theater, sauna, avondfeest ed?

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Wij dus niet, maar dan gaat een van ons heen. Leuk? Nee, zeker niet, ik baal er vaak genoeg van dat we niet eens een avondje met zijn tweetjes weg kunnen, maar ja, het is niet anders.

16. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Ja we proberen toch wel 1 keer in de 2 maanden ofzo even weg te gaan met z'n tweetjes.
    Soms is het vaker, soms minder vaak. Ligt eraan of we oppas hebben of niet.
    Nu zijn we de laatste keer begin juni weggeweest, en we gaan komende week weer. Lekker een hapje eten en naar de film.
    Kunnen we echt van genieten, en ik denk ook wel dat je het af en toe nodig hebt.
    Ik word er in ieder geval een leukere moeder van ;)

17. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Oh met regelmaat
    We hebben de luxe om de week een avondje samen te hebben. We brengendan zoontje naar schoonouders op 1 uur rijden omdat we de volgende dag werken.

Maar ook weekendjes / nachtjes weg hebben we vanaf begin af aan gedaan.

Ja je bent nu verantwoordelijk voor je kind, je bent moeder/vader geworden. Maar je bent ook nog steeds de man/vrouw van je partner, de broer of zus, dochter of zoon, vriend of vriendin.... Dat gaat door...

Wij hebben ook een oppasmeisje... Voor als we in het weekend willen uit eten of een gezamelijk feestje hebben.

18. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Voor overdag heb ik oppas zat: mijn moeder, schoonzus of kinderdagverblijf. We hebben Naomi wel eens bij schoonzus gebracht. Die heeft zelf 2 kinderen van 14 &6, dus vertrouwd met kinderen.
    Ik zou zelf wel eens een keer uit eten willen met mijn man, maar ik durf nog niet haar "alleen" te laten 's avonds. .
    ( Alleen met de oppas)

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Met Emma hebben we er langer mee gewacht. toen ze 1 was zijn we s avonds een oaar uurtjes weg geweest voor een bruiloft. Daarna hebben we een tijd niks samen gedaan zonder haar. julia kwam 2 jaar na Emma en toen Julia 15 maand was (en Emma 3 jaar en 4 maanden) zijn ze voor het eerst een nachtje uit logeren geweest. Eerst om te 'oefenen' om te kijken of het goed ging en een maand later gingen we een avond uit samen, mijn man en ik. Ging helemaal prima gelukkig. Daarna zijn we vaker weggeweest.
    Ik vind het heel belangrijk om ook samen weg te gaan. Zijn we soms ook echt aan toe.
    De meiden vinden het geweldig als opa en oma oppassen of ze er en paar nachtjes mogen logeren. We doen ze er een plezier mee. En dan hebben mijn man en ik even metime. Partnertijd!
    De meiden vragen er soms ook echt om wanneer ze weer gaan logeren.

20. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Wil je moeder niet eens in de avond paar uurtjes oppassen?

Deel Deze Pagina