Foto's op Facebook

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dormouse, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even snel gekeken maar kon er zo snel geen ander topic over vinden, bij voorbaat excuus als ik het over het hoofd heb gezien!

Ik was erg benieuwd naar jullie mening over het volgende: foto's van kinderen op Facebook, wel of niet?
    Natuurlijk bedoel ik hier geen pubers mee die zelf een Facebook account hebben (ligt toch nét een tikje anders) maar van jonge(re) kinderen/van baby af aan.

Persoonlijk doe ik er (nog) niet aan mee. Veelal hoor je verhalen van mensen die zich doodschamen als de oude foto-albums uit de kast worden getrokken en zou ik er persoonlijk niet aan moeten denken dat toen ik een Facebook account maakte, ik mijn hele leven/jeugd erop terug had kunnen vinden. Voorlopig houden wij ons dan ook voor dat zijn koppie pas op Facebook verschijnt als hij het er zelf opzet :)

Verder is dit (natuurlijk) niet bedoeld als aanval op ouders die het wel doen! Ben een groot voorstander van leven en laten leven en ga er vanuit dat iedere ouder het beste met zijn of haar kind voorheeft. En daarnaast is het natuurlijk het goed recht van elke ouder om de keuzes te maken die zij geschikt achten! Dat het even duidelijk is haha. Ben gewoon erg benieuwd naar jullie mening/redenatie!

Hiermee doel ik natuurlijk ook op Instagram, Twitter en andere websites :)

2. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    #2 Binkie81, 20 jul 2015
    Laatst bewerkt: 20 jul 2015
    Iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil toch?

Ik ben hier wel vrij makkelijk in, deel veel foto's van mijn zoontje op facebook. Sowieso zijn dat alleen foto's waar hij geweldig leuk op staat natuurlijk dus hij hoeft zich in mijn optiek nooit te schamen maar goed....en verder is het voor mij een mooie manier om foto's te delen met familie en vrienden en is mijn profiel afgeschermd.

Maar ik zal nooit, ongevraagd, foto's van andermans kinderen op mijn facebook zetten. Dat is ieders goed recht om dat zelf te bepalen en ook al ben ik er vrij makkelijk in, ik wil niet dat andere dat ongevraagd van mijn zoontje doen...

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik zet incidenteel wel eens foto's online, maar inderdaad alleen foto's die echt heel erg leuk zijn en alleen vrienden kunnen die zien. Ik was er wat makkelijker in, maar sinds de regels van Facebook zo zijn veranderd dat zij mogen doen wat ze willen met jou foto's, ben ik wat voorzichtiger in wat ik erop zet. Maar zo af en toe wel ja :)

4. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Die regels gaan puur om je profielfoto en foto's die je als openbaar aanmerkt. De rest is vooral bangmakerij 😉

Ot: het is heel persoonlijk, maar ik heb me nooit geschaamd voor mijn jeugdfoto's, zou heel wat voor over hebben om ze überhaupt nog te hebben :( (was er maar internet in die tijd).
    Wij zetten bewust wel foto's van kinderen online, hele leuke foto's delen we ook met vrienden op fb. Overige houden we privé.
    Genante foto's of naakte foto's maak ik überhaupt niet van mijn kinderen, dat vis inderdaad niet iets waar je op zit te wachten als je later je albums overhandigd krijgt 😉

5. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Wij hebben er voor gekozen om helemaal geen foto's van onze dochter op Facebook te zetten. Wij hadden zoiets van als ze onze dochter willen bewonderen dan komen ze maar even langs. Moet er wel bij zeggen dat mijn familie gecompliceerd is en ik niet wil dat de foto's mijn kind daar terecht komen.

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    TS: hoe ga jij er mee om als bijvoorbeeld jouw ouders een foto van jullie dochter/zoon op fb zet?

7. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ga straks (als ik ooit een kindje heb) geen fotos op facebook zetten. Ben een beetje klaar met facebook en zijn privacy.
    Ook van anderen wil ik absoluut niet hebben dat ze foto's van mijn kinderen op Facebook zetten.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.227
    23.299
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal mee eens en hier hetzelfde. Hoewel ik niet zo vaak een foto erop zet. Dacht ik. Net even snel op mn FB gekeken en 21 foto's in 4,5 maand. :D;):p

9. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal! Erg leuk om te lezen!

Wij hebben familie er vrienden voor de geboorte al verteld hoe wij erin staan en ze hebben zich er ook allemaal netjes aan gehouden. Foto's delen we onderling via whatsapp en dergelijke of ze komen inderdaad langs om de kleine te zien/wij gaan op visite.

Erg fijn ook om te lezen dat jullie geen foto's van andere kindjes online zouden zetten zonder overleg! Zie het zo vaak langskomen (en ook weleens fout gaan), en dit soort berichten geven me goede moed haha.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wij zijn er gemakkelijk in.
    Ik zet geen foto's online waarmee ik hem belachelijk maak ( baby poepfoto's):D die bewaar ik wel voor als hij later met een vriendin of vriend afkomt waar ik een hekel aan heb :p

11. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Ik zet ook foto's van mijn baby op Facebook, maar heel selectief!

Ik zal nooit foto's erop zetten waarin hij bloot is of in zijn zwembroekje.

Vergeet niet dat foto's en filmpjes die je via whats app verzendt, ook allemaal op servers worden opgeslagen en dus altijd te onderscheppen vallen!!

12. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik hou er in zoverre rekening mee dat de foto's die ik plaats alleen door vrienden te zien zijn en dat zijn dan ook alleen leuke en nette foto's. Sowieso geen foto's van de kinderen onder de douche, in een 'gekke houding' of iets dergelijks.

Mijn profielfoto en omslagfoto zijn altijd van iets wat ze gemaakt hebben of waarop de kinderen niet herkenbaar zijn afgebeeld. Qua familie heb ik niets te vrezen hahaha. Een deel van de familie zit niet op FB, een ander deel denkt er hetzelfde over en met de paar personen die er anders over denken hebben we dusdanig weinig contact dat ze nooit foto's zullen plaatsen. Wel zo makkelijk!

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij zetten wel foto's online, maar op een eigen site, afgeschermd met een password, en niet te downloaden. Familie en vrienden mogen foto's alleen voor eigen gebruik maken, niet om te publiceren.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit plus dat ik wel na een paar dagen de foto weer wis. Maar ik MOET soms even mijn fantastische kind delen ;):D

15. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik plaats ook nergens foto's van ons kind. De eerste foto op internet van hem zal er een zijn die hij zelf ooit zal plaatsen in de toekomst.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik doe sowieso nauwelijks iets met Facebook. Maar plaats geen foto's online van mijn kinderen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

hier wel hoor, hou fb bij als een soort dagboekje van wat we allemaal meemaken. Ik plaats met grote regelmaat (lees meermaals per week iets).

Voor degenen die niet willen dat die foto's rondgaan op het internet zou ik niet bang zijn voor fb maar voor mobiele telefoons waar ongevraagd en stiekem ontelbare foto's per dag mee gemaakt worden. Ja ook van jouw kindje in de speeltuin. En ik bedoel geen andere lieve ouders die per ongeluk jouw kindje op de achtergrond erop hebben maar figuren die dat bewust doen. Je wilt niet weten hoeveel foto's er ws al van jouw gezin rond gaan op internet zonder dat je er weet van hebt.
    Bij het babyzwemmen van onze zoon werd al vertelt dat ze liever niet hadden dat de zwempakjes en broekjes van de babytjes uit gingen onder de douche (waar je in gaat vlak voor het bad) omdat uit andere zwembaden bleek dat zelfs daar mensen ongemerkt foto's maakten van blote kindjes.

Dus als je bang bent voor je foto's op internet kun je beter binnen blijven.

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Nee hoor, de regels zijn begin dit jaar veranderd (de voorwaarden). Alle foto's die je op Facebook plaatst, ongeacht je instellingen, zijn 'eigendom' van Facebook. Nu ben ik niet zo snel bang dat ze er echt wat mee doen, maar ik ben er wel iets bewuster van geworden. Ik stuur ook vaak via whatsapp, plaats regelmatig op instagram. Ik vind het namelijk leuk om foto's van mijn kind te kunnen delen, net zoals ik het leuk vind om af en toe foto's van kinderen van vrienden te zien :) Maar ik verwijder ook regelmatig weer foto's, dan blijft het in ieder geval overzichtelijk :)

19. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zet wel eens een foto van mijn zoontje op fb. Maar dan wel gezichtloos, dus van de achterkant. Ik vind het niet nodig om zn hele gezicht op fb te zetten. Ook kan iedereen alles maar zien als je iets liked van elkaar. Als mijn zusje een foto liked dan zien haar vrienden dat ook weer, terwijl het mijn vrienden niet zijn en dat vind ik niet nodig.

Gelukkig houdt hij niet van foto's maken, dus 9 van de 10 keer draait hij zich sowieso al om:p

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Dat is niet zo hoor, als je instellingen goed staan (alleen zichtbaar voor vrienden) dan kunnen je vrienden dit uiteraard liken maar daar is voor hun vrienden niks van te zien.

Als je de foto op openbaar hebt staan kan iedereen het zien en als je iemand van je vrienden in een foto tagt kunnen zijn/haar vrienden de foto ook zien.

Deel Deze Pagina