goede doel actie op onze bso, maar wat?

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo meiden,

ik wil op onze bso in de maand juni stil staan bij het thema "goede doelen" nou denk ik zelf aan KIKA omdat ik dit heel erg mooi vind passen bij onze doelgroep. Wij hebben allemaal gezonde jonge kindjes op onze bso, en we willen ze er bewust van maken dat het ook anders kan zijn maar vooral: samen met onze bso iets doen voor deze zieke kindjes!

ik ben heeeeeel hard aan het bedenken wat we kunnen doen...
    Ik heb na lang twijfelen besloten toch mijn vraag hier neer te zetten zodat ik misschien DE actie die ik zo graag wil hebben met hulp van een van jullie kan vinden!

Wie heeft er een idee, wie helpt mij mee?:)

Onwijs bedankt!

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

sponserloop is altijd goed.
    Of misschien kan je bij een zwembad in de buurt vragen of ze die toegankelijk stellen om zoveel mogelijk baantjes te zwemmen> krant bellen ed. Zij promotie en jullie :)

rommelmarkt houden en de kinderen spullen laten inzamelen van thuis. Geld aan het fonds schenken.

3. 1234

1234 Niet meer actief

Misschien kun je een sponsorloop organiseren. Dan laat je de allerjongsten een paar rondjes om een gebouwtje lopen of zo en de grotere kinderen een langer stuk.

En het geld wat er opgebracht word geven jullie aan Kika.

4. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    heitje voor karweitje actie?

of de kinderen iets leuks laten knutselen of geld inzamelen voor cadeautjes voor kinderen en ronddelen op een kinderafdeling in een ziekenhuis....

of een gezellige middag organiseren voor kinderen op een kinderafdeling.... spelletjes, grabbelen, optredens....etc. etc.

is dan wel geen kika maar wel directe betrokkenheid bij kinderen.... en jullie zien meteen hoe het aankomt....

5. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    ik vind zelf sponsor loop een beetje afgezaagd..... dat is er altijd al....

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

als je voor dit zou gaan, moet je wel eerst bij het betreffende ziekenhuis vragen of de kinderen wel daar rond mogen lopen om cadeautjes uit te delen. Volgens mij mag dit namelijk in de meeste gevallen niet.
    Het is toch een erg kwetsbare groep.

- sponsorloop icm een braderie/rommelmarkt/fair
    - dingen bakken en verkopen (misschien bij een bakker bakken?)
    - activiteit per klas/groep bijv. bingo, sjoelen. darten.

ik zou dus persoonlijk de sponsorloop of andere sportieve activiteit samen met een soort van fair doen. Hier kunnen kinderen dan hun zelfgemaakte dingen verkopen, mensen kunnen spelletjes doen, evt. optredens van kinderen, andere activiteiten.

wel een handige site met tips voor actieplan:
    SponsorActiePlan - Fondsenwerving: tips en ideeën voor sponsoring en sponsoracties

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    moet je ind wel overleggen, maar het mag ooit wel, ik ken mensen die het met een kinderpartijtje gedaan hebben... die hebben iets leuks gemaakt en mochten het ronddelen......maar ind wel in overleg het zal welleicht n iet overal mogen, maar ik weet uit ervaring dat er zh zijn waar het wel mag! en de kinderen waren erg enthousiast, ze zagen voorwie ze het gemaakt hadden...... en wat het met die kinderen deed.....

8. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    -Flessen inzamelen (van ouders, opa's oma's, tantes ooms, vrienden, langs de deuren enz) als je deze dan inlevert (samen met de kinderen) heb je een mooi bedrag bij elkaar. En tis niet moeilijk te organiseren....
    -Sponsor lopen/ sponsor zwemmen.
    -Goedkope koeken kopen in de winkel bv en aan de deuren verkopen of van te voren langs deuren gaan met een lijst koekbestelling zo koop je ook niet teveel pakjes.

Iemand kwam met idee voor rommelmarkt! Leuk... Kunnen de kinderen zelf rommel verzamelen bij familie en zelf verkopen op de rommelmarkt.

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Voor de rest wel prima ideeen.

;)

10. p1982

p1982 Niet meer actief

ben zelf vrijwilliger van de kika en maken regelmatig sponsoracties mee.

laatst op kdv/bso.
    kindjes hadden allemaal wat gemaakt en dat werd dan verkocht , vaak kochten de ouders dit gewoon voor een leuk bedrag. Ook hadden ze lekkere dingen gemaakt en dat werd tegen een kleine vergoeding verkocht tijdens de sponsorloop

weet niet waar je in gelderland woont maar als het dicht bij is dan wil ik best een presenatatie van te voren geven voor de kindjes

oja ook werden de kika beren verkocht tijdens deze week

11. p1982

p1982 Niet meer actief

- rommelmarkt kan ook dat ouders van de bso allemaal spullen inbrengen en deze worden dan verkocht op bijv een zaterdag en dan ook groots aangeplakt in de wijk

12. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

speelgoedmarkt!

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    een rommel/speelgoedmarkt is altijd leuk

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Het is erg moeilijk om zoiets te doen omdat het op werkdagen gedaan moet worden en dan werken de ouders (daarom zijn immers de kids bij ons:)) dus ik denk zelf meer aan iets van een actie als flessen inzamelen ofzo...

maar ik wil jullie al wel super bedanken voor de leuke en nuttige reacties:D

15. p1982

p1982 Niet meer actief

of zorg dat de kids al eten bij jullie bijv pannekoeken en na die tidj een sponserloop op bijvoorbeeld vrijdag kunnen de ouders er ook bij zijn

16. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Ow eigenlijk helemaal geen idee of je zomaar koekjes aan de deur mag verkopen of dat je dat ergens aan moet vragen... flessen inzamelen is idd wel makkelijk te organiseren en ik denk dat je er best een leuk bedragje mee op kunt halen.

17. p1982

p1982 Niet meer actief

je mag zomaar koekjes verkopen als het geld maar naar het goede doel gaat waarvoor je zegd dat het bestemd is.

misschien leuk idee om flessen op te halen en dan om de paar dagen in te leveren en dan in de centrale hal een fles na te maken en dan steeds iets gevulder met steeds 10 euro als maatstaaf

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

hier doen ze het ook 1 keer in het jaar en dan gaan de kinderen na schooltijd helpen met opbouwen. tegen half 5 beginnen dan de kleintjes met hun rondjes te rennen en daarna per groep verder. De kinderen die dan klaar zijn krijgen een pannenkoek en drinken.
    Is altijd erg druk. Zijn ook wel veel opa's en oma's die komen en vaak zijn de ouders wel in staat om een uurtjes eerder van hun werk weg te gaan.
    hier is dan tegelijk een rommelmarktje, met braderie (zelfgemaakte dingen) eetstandje en vaak kunnen er dan wat spelletjes gedaan worden of voor 50 ct op de luchtkussen.

Deel Deze Pagina