Oh dat dacht ik niet hoor Mijkeltje, ik las alleen dat je er erg veel van weet, dus ik dacht: Vragen kan geen kwaad Ja, het is ook belangrijk om ouderlijk gezag te regelen, daar ben ik mij van bewust. Ik ben nogal uhhhhh..... Laks geweest ( Komt wel, loopt wel los, etc. ) maar nu we dus officieel dingen gaan regelen kwam het ouderlijk gezag ook weer ter sprake. Vandaar. Bedankt voor de moeite Mijkeltje en succes verder!
Maar waarom wil je nou eigenlijk een geregistreerd partnerschap? Ik begrijp dat je wil vast gelegd hebben dat erfenissen en dergelijk puur voor jou of je vriend zijn en voor Tygho, maar dan kan je toch net zo goed niks doen? Als je niks hebt vastgelegd is het toch al zo dat erfenissen puur van jou zijn of bij je overlijden voor Tygho? Of heb ik het niet helemaal goed begrepen ?
ppfff het word steeds ingewikkelder hahaha. Ik heb hier begrepen dat mijn ouders en zijn moeder dit als clausule in het testament kunnen zetten. Dus dat wij daar niks voor hoeven te regelen... Maar het gaat om het feit dat het wel gedeeld mag worden maar zodra bijvoorbeeld mijn vriend overlijdt, dat ik geen recht meer heb op zijn erfenis(als hij die nog niet heeft gehad) maar dat Tygho hier nog wel aanspraak op maakt, en bij mijn overlijden precies hetzelfde. Waarom kan nou nooit iets gewoon makkelijk zijn
Maar als je niks vast legt dan kunnen jullie toch gewoon zelf besluiten het te delen? Tenzij blijkbaar het vanuit het testament van je moeder bijvoorbeeld niet mag, maar als dat er niet in staat dan zou jij het toch tijdens je leven met iedereen kunnen delen? Dan is het gewoon jouw geld. En als je overlijdt is het nu toch al direct voor Tygho? Dat is het erfrecht.
Is dat zo ja? Heb hier niet zoveel ervaring mee dus ik weet niet precies hoe dat allemaal werkt Meiden super bedankt voor al jullie antwoorden!