Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rianne19, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik was vanmiddag gezellig met mijn schoonmoeder de babykamer aan het behangen. Ik loop naar de auto om wat te pakken en komt mijn zwangere buurvrouw van de flat ernaast langs. We wisten van elkaar dat er iemand zwanger was in de flat ernaast maar we hadden elkaar nog nooit gezien. Ik vroeg haar hoe ver ze was. Ze was bijna 24 weken, en ik vertel haar dat ik bijna 26 weken ben.
    Zegt ze: Ooh dan heb je wel een kleine buik voor 26 weken! Kijk maar dit is mijn buik met 24 weken. Ik vond haar buik een stuk kleiner en het is nog eens haar 2e ook maar toch vraag ik me dan af of zij gelijk heeft! Hebben jullie ook gehad dat mensen zeiden dat je buik klein was/is voor je termijn en kregen jullie toen ook een kleiner kind of niet?? Alvast bedankt!!

2. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    daar moet je je echt niet druk om maken hoor.
    de een heeft nou eenmaal een grotere buik dan de ander, bij de ene groeit het in het begin en bij de ander aan het eind.
    zolang je vk of gyn zegt dat alles goed is zou ik lekker gaan genieten van je buik.:)

3. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    geen mens is hetzelfde dus niet iedereen heeft even snel een dikke buik.
    mijn schoonzusje kreeg pas een beetje buik met 25 weken en volgens mij kom ik er nu al bij in de buurt van wat zij toen had en dat had ik nog lang niet verwacht... nu heeft ze een lekker bolle buik en moet bijna bevallen dus maak je maar niet druk.. komt allemaal goed..

groetjes charlie

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik moet er trouwens bij zeggen dat ik mijn buik helemaal niet klein vindt! Ik zal straks eens een nieuwe buikfoto plaatsen in mijn album. Ik vindt het gewoon raar dat mensen dat zeggen terwijl ik dat helemaal niet vond en dan ga ik aan mezelf twijfelen... En de grootte van je buik heeft toch niets te maken met de grootte van de baby toch? Ik maak me dan gelijk zorgen namelijk... terwijl ik misschien geeneens een kleine buik heb!

5. Seth

Seth Niet meer actief

#5 Seth, 15 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 apr 2010
    De grootte van je buik zegt echt helemaal niets....!!!!

Je kunt anders dragen... (meer naar binnen of juist naar buiten)
    Je kunt veel meer/ minder vruchtwater hebben...... etc. etc.

Als het wat zou zeggen.... zou de vk je buik (omtrek) wel opmeten... ipv je baarmoeder voelen...

Er zijn vrouwen die van flinke baby's bevallen, waar niet eens aan te zien is dat ze zwanger zijn...
    mijn oma beviel bijvoorbeeld van een gezonde tweeling (kind 2+3), terwijl een vrouw die haar net voor de bevalling gezien had, niet eens had gezien dat ze zwanger was....

maw...
    lekker laten praten...!!!

6. Confidence

Confidence Fanatiek lid

5 jul 2009
    1.024
    0
    0
    Hier ook iemand die vaak te horenkrijgt dat ze een klein buikje heeft.
    Nou....de gyn meet mijn buik nu als ruim 33 weken en de baby ligt qua groei op ruim 34 weken
    dus je ziet wel, het zegt niets.
    Ik maak me er niet meer druk om.
    Ik ben trots op mijn buikje

7. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Tegen mij werd het ook steeds gezegd en uiteindelijk kreeg ik een kind van 4460 gram! Dus het zegt echt niets.

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mn beste vriendin had tot het einde toe een klein buikje (ze is zelf ook érg tenger) , maar haar kindje was toch 8 pond.. Nu had ze wel wat 'hulp' nodig bij de bevalling ;) , maar ook dat is niet altijd zo.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De grootte van je buik zegt echt weinig.. Het is maar net hoe je de kleine draagt (binnen, buiten de buik of naar voren of breed).

Een schoonzusje droeg naar buiten en redelijk breed. Die had dus een gigabuik. Daarbij was ze ook heel smal, dus dat viel nog meer op.

Terwijl er bij mijn bij 7 maanden foto's van achteren zijn gemaakt, waar je dus niet op ziet dat ik zwanger ben. Ik droeg erg naar voren, en redelijk naar binnen. Mijn buik was dus ook niet giga. Maar kreeg wel een kindje van 8 pond!

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik hoor ook om de haverklap dat mijn buik wel erg klein is, maar alles is goed op de echo's en ergens wil ik die grotere buik (opscheppen hihi) maar aan de andere kant denk ik hm hij is wel lekekr snel weg als die klein blijft.

11. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Tot vorige week kreeg ik ook alleen maar commentaar op m'n buik dattie zo klein was tot nu haha:D mijn buik heeft de afgelopen dagen weer een super groeispurt gehad dus 't zeg niets meis maak je niet druk hoor!!

Deel Deze Pagina