bezuinigingen volgend jaar op gezinnen met meer dan 3 kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Loes1980, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik hoorde van de week dat er op gezinnen met 3 of meer kinderen behoorlijk wordt bezuinigd. (nu zullen wij geen last hebben, ben nu zwanger van onze 2e) maar toch,
    Belachelijk!!!!
    Ik heb ook een vriendin met 3 kinderen die nu net rond komt, die ziet het ook niet zitten.
    Volgens haar zit het zo, het gemiddelde gezin heeft 2 kids. Nou dan hebben ze zeeland zeker over het hoord gezien.
    Wie weet hier meer vanaf?
    Wie gaat hier last van hebben? en voor diegene wens ik veel sterkte en medeleven.

2. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    En waar wordt er dan op bezuinigd?

3. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    voornamelijk kindergebonden budget en ik dacht ook kinderbijslag. Ook wat betreft kinderopvangtoeslag gaan we ook niet vooruit hoorde ik. Maar nogmaals ik kreeg het ook niet helemaal goed mee. Maar mijn vriendin (die met 3 kids) hoorde het wel en vertelde dat het klopte.

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja heel eerlijk als je het niet zelf kunt betalen (en dus afhankelijk bent van toeslagen, extra's e.d.) om rond te kunnen komen vind ik het ook niet verstandig om 3 kinderen te krijgen, bewust dan in elk geval, je hebt niet altijd de keuze (als je bv zwanger bent van de tweede en blijkt dan een tweeling te wezen of iets)

Maar in eerste instantie dien je daar ook rekening mee te houden en financieel te moeten kunnen dragen. Ik word een beetje gek van mensen die zeuren dat ze het moeilijk hebben als je zelf bepaalde keuzes had kunnen maken om dat te voorkomen. Ik had in elk geval niet aan kinderen begonnen als we dit niet zelf konden betalen (inclusief het ervoor thuisblijven) want dat is een backup plan mocht er dan was misgaan dan kan ik altijd nog erbij gaan werken..

Ik geloof dat het gaat om kindgebonden budget dat word maar voor 2 kinderen betaald geloof ik. Ja ik vind het logisch ik betaal geen belasting daarvoor.

5. augustus

augustus Niet meer actief

Volgensmij moeten we prinsjesdag gewoon even afwachten hiervoor? Dan weten we het precies toch?

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zeg trouwens niet dat iedereen die dit moeilijk heeft dit aan zichzelf te danken heeft maar als je het al moeilijk hebt om dan bv een kindje erbij te willen lijkt mij niet erg handig...

7. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Vind ik niet helemaal eerlijk van je.
    Haar kinderen zijn inmiddels 11, 9 en 5. Er kunnen vele dingen gebeugen in een aantal jaren tijd. Wat vroeger (12 jaar geleden kon) is nu niet altijd even mogelijk. Als je zo zou denken, zou je nooit aan kinderen beginnen. Het leven kan raar lopen.
    Ja, ik vind het ook belangrijk dat je zelf voor je kinderen kan zorgen (dat geldt zeker ook financieel) maar tegenwoordig is de maatschapij zeker heel erg veranderd waardoor sommige gezinnen hulp nodig hebben. Daar hebben ze zeker recht op vind ik. De tijd dat een vrouw makkelijk thuis kon blijven en dat de man voor het inkomen zorgde is allang voorbij.
    Tenzij je man een hoog betaalde baan heeft (en dat zijn er al vele niet) moet je als vrouw en moeder gewoon mee verdienen. (ik dus ook, anders komen wij ook niet rond) Mijn man is gewoon heftruckchauffeur en werkt wel 40 uur. Vroeger was dat genoeg, nu niet meer. En ben je vergeten de financiele crisus, de vele bezuinigingen van werkgevers enz enz.
    Ik vind dat je daar eerst bij stil moet staan voordat je zomaar wat (naar mijn gevoel voelt als) oordeelt.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ben ik het ook mee eens. Sommige situaties daarbuiten, zoals verlies van baan of scheiding van man, waardoor je financieel er slechter voor komt te staan. Maar voordat je aan kinderen begint, weet je wat de kosten zijn ervoor...

@ Loes -> ik snap ook jouw standpunt heel goed. Je ziet het van dichtbij en idd de economie is heel erg verandert en veel dingen duurder geworden en dan is de hulp bij zo'n gezinnen heel belangrijk. Maar ze worden toch nog altijd geholpen? Alleen ipv voor 3 kinderen krijgen ze voor 2 kinderen toch nog geld (mits het doorgezet word!)

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Maar werkt die vriendin van je dan ook? Dat vraag ik me dan wel af... Of ze beide inkomen hebben?

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik dacht altijd al dat kindgebondenbudget maar max voor 2 kinderen was maar blijkbaar niet dus. je moet trouwens wel heel erg weinig verdienen wil je hier geheel recht op hebben. deboel wij zitten ongeveer modaal en krijgen nog niet eens 40 euro voor 2 kids :).

vind het eigenlijk wel normaal dat het geminderd word. bedoel je krijgt ook kinderbijslag en daarmee moet je toch wel aan de 1e levensbehoefte kunnen voorzien voor de kids. kindertoeslag is daarbij een extratje die je trouwens echt alleen krijgt als je minimaal verdient of bijv uitkering. ken een vrouw met 4 kids met een uitkering en schrok gewoon van wat ze kreeg elke maand. dat is wat ik over heb om heel de maand mijn boodschappen van te doen en de extras ook nog. nee van mijn mag dat echt wel minder, het is bijna gratis om je kinderen op te voeden op die manier en dat kan toch niet de bedoeling zijn en oneerlijk tegen over de mensen die met kei hard werken nog houtjes moeten bijten.

verder vind ik kinderopvangtoeslag dus wel ineens een overdreve kostepost. zeker met meer dan 1 kind in de opvang. ze willen mensen aan het werk hebben maar denk dat er veel noodgedwongen moeten stoppen met werken

11. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    ja, zij werkt ook, maar dan in de avonduren en op zaterdag. Zo gebuikt ze geen opvang en is thuis als de kids thuis zijn.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ach er zijn ook kinderen nodig om de economie over tig jaren draaiende te houden. Onze kinderen zijn de belastingbetalers van de toekomst. Die hard nodig zijn gezien de vergrijzing. Dus eigenlijk zijn er de afgelopen 10-tallen jaren relatief te weinig kinderen geboren. Om heel erg op kinderen te gaan bezuinigen lijkt me niet er slim.
    Maar idd, maar Prinsjesdag afwachten. Nietszeggende nieuws berichten verschaffen geen goede informatie.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    20 jaar geleden was het ook niet genoeg hoor 40 uur werken voor de man met meerdere kids. bedoel mijn vader 5 kids samen met mijn moeder en nog 2 dochters uit eerder huwelijk werkte fultime als stucadoor maar moest er echt wel naderhand nog bijwerken voor hemzelf. hij ging om 6 uur vanhuis, kwam met het eten thuis en was daarna weg tot 10 uur in de avond om geld te verdienen. wij hadden alles wat we wilde maar was meer een kwesty van met geld omgaan van mijn moeder dan rijk zijn. zo hadden we geen pc, oud spelcomputertje en internet hadden we al helemaal niet van gehoort. mijn vader reed een oud wagentje en mijn moeder deed alles op de fiets of te voet en ging alle aanbiedingen af in folders om geld te besparen. tegenwoordig wil iedereen luxe hebben en ja dat kost geld. uitjes waren vaak speeltuin, kinderboedrij etc maar als kind vonden we dat geweldig. pretpark uitjes kunnen we ons allemaal nog goed herrineren omdat dat gewoon een vakantie was voor ons

Deel Deze Pagina