Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk

Discussie in 'De lounge' gestart door simple, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij zijn overigens op onze trouwdag ook in de kerk getrouwd. Voor mij was het echt een heel bijzondere dag, echt een om nooit meer te vergeten (bijna net zo mooi als de dag waarop mijn zoontje geboren is ;) ). Ik had dan ook echt niet het gevoel dat we bezig waren met een toneelstukje, voor ons was het echt. Het GP was slechts een formaliteit, onze trouwdag was echt de dag waarop we elkaar het ja-woord hebben gegeven en onze ringen hebben uitgewisseld.
    Ik vind niet dat een huwelijk geen betekenis meer heeft wanneer er al een GP is aangegaan. Voor mij was het kopen van een huis de eerste verbintenis die ik ben aangegaan met mijn partner, het GP de tweede, ons huwelijk het derde en de vierde en belangrijkste het samen krijgen van een kindje.

2. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    wat ik mij afvraag is of je je geregistreerd partnerschap op datum kan laten overzetten.

Als je bijv. in het buitenland zou willen trouwen ( ceremonie) op ( ik noem maar wat) 16 december en dat ook graag als officiele datum zou willen hebben. Dan zou het fijn zijn als je dat hier al kan regelen. Of moet je het toch eerst hier omzetten en gaat dit in vanaf de dag van omzetting? ( beetje vaag neergezet he maar kom er ff niet uit haha. Het is te vroeg:) )

Deel Deze Pagina