Hallo, Ik zit even met een vraagje. Betreft de aanleg van onze achtertuin. We hebben daar een bedrijf voor ingehuurd. Nu is al het straatwerk af, maar moet alleen het gras nog gelegd worden en de dakplataan moet geplaatst worden. In welke volgorde moet dit? De dakplataan komt op het gras en wij willen dat ze eerst de plataan plaatsen zodat daarna het gras (zoden) er mooi omheen gelegd kan worden. Ik heb dit al een paar keer bij het betreffende bedrijf aangegeven, maar nu willen zij eerst het gras leggen en daarna de boom plaatsen. Want de boom is besteld door hun, maar niet geleverd en daar kunnen zij niets aan doen zeggen ze. Het gras hebben ze wel geleverd gekregen. Wij willen niet dat ze in net nieuw gelegd gras alsnog een gat moeten graven om een boom te planten. Dan zit je daar weer met een kale lelijke plek wat ingezaaid moet worden. Is er hier iemand die daar advies over kan geven? Of is zoiets heel gebruikelijk om het in die volgerde te doen? Groetjes, Romy
Ze kunnen het deel waar de plantaan komt ook even afsteken en na het plaatsen van de plataan weer terugleggen, de graszode zet zich dan snel genoeg weer vast. Als de zode netting heeft wordt het wat lastiger. Het nadeel van eerst gras en dan de plataan is dat je op je nieuwe grasveld allemaal zwart zand krijgt, spoelt dat wel weer weg met regen, maar het ziet er even minder mooi uit. Ik vind het wel raar dat ze de zoden alvast hebben besteld terwijl de plataan er nog niet was, de zoden krijgen ze altijd de volgende dag geleverd.
Bedankt voor je reactie. We hebben besloten dat we het in 1 keer geregeld willen hebben. En dat afgelopen nacht nog teruggemaild. Ze lieten pas rond 21.30 weten dat ze de boom niet hadden, volgens mij hebben ze het zelf veel te laat besteld. Overigens hebben we eind mei de opdracht al geplaatst en hebben we ook al wat vrije dagen verspild doordat de startdatum tot 2 x maal toe pas op het laatst verplaatst werd, terwijl ik tijdig aanbetaald had. Die vrije dagen konden we niet meer terugdraaien en we willen nu niet nog een keer vrij moeten nemen voor de boom. Daar zijn we een beetje klaar mee. Nogmaals bedankt voor je reactie.