Bedankt voor alle info meiden. Ik wissel nog steeds zo vaak. De ene keer denk ik yes geregistreerd partnerschap en het volgende moment denk ik nee het voelt niet goed. We trouwen wel over een jaar. Maar ja een jaar lang iedere maand flink wat geld sparen is ook niet alles. Zeker niet als je net een kind krijgt.
Wij gaan op 11 maart (mijn verjaardag) een geregistreerd partnerschap afsluiten. Voordeel: we doen het op de dag dat je ook gratis kunt trouwen (in onze gemeente de dinsdag), dus het kost ons helemaal niks. Nou ja, alleen de geboorte aktes á 10,- per stuk geloof ik. Het heeft dezelfde status als het huwelijk, alleen als je een kind krijgt moet het apart erkend worden. Nadeel: er moeten 2 tot 4 getuigen bij, waardoor het toch weer een soort onofficieel, onromantisch trouwen wordt. Voor ons is het puur een zakelijke aangelegenheid, omdat we vorig jaar een huis hebben gekocht, en dit veilig willen stellen gezien mijn slechte contact met mijn moeder. Echt trouwen gaan we ook nog doen, maar daar hebben we nu gewoon even het geld niet voor. Maar mijn vader is helemaal in de wolken met dat partnerschap, die roept steeds maar dat zijn dochter gaat trouwen, terwijl dat voor ons niet zo voelt.
Leuk zeg gefeliciteerd. Wij hebben het even op een zijlijn geschoven. Vanmiddag een nieuwe auto gekocht.