Avondeten waarbij je geen fornuis nodig hebt?

Discussion in 'De lounge' started by Luja, Nov 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luja

Luja Niet meer actief

Vanochtend is mijn kookplaat doorgebrand en ik zit dus sowieso 2 dagen zonder kookmogelijkheid. Alhoewel, ik heb wel een combimagnetron.
    Maar nu probeer ik iets te bedenken voor het avondeten, maar ik kom gewoon nergens op... Brood eten wij tussen de middag dus niet ook 's avonds.
    Ik zoek dus lekkere ideeen voor een avondmaaltijd waarbij ik geen kookplaat nodig heb. Ik stel jullie ideeen zeeeer op prijs:D

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Een maaltijdsalade met sla, tomaat, komkommer en tonijn of gerookte kip en wat je er verder maar in wilt gooien?
    Kan evt ook nog brood bij. Ik ben er dol op en vooral met tonijn vult goed.

3. Blizz

Blizz Lid

Feb 19, 2013
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend! Wij hebben toen andijvie stamppot gegeten; aardappelpuree kan je maken met de waterkoker, andijvie rauw... Magnetronrookworst (is niet zo vies als het lijkt!) en jus kan je ook met de waterkoker maken.

4. kzh

kzh Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,465
    0
    36
    Gelderland
    Wraps met groente en vis/kip.
    Bijvoorbeeld sla met klein gesneden krabsticks of met gerookte kipfilet.
    Even dressing erbij, hmmmm..

En, aardappels kan je bijvoorbeeld ook gewoon in een kafgedekte schaal met een klein beetje water 10 minuten in de magnetron zetten.

5. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ovenschotels?

En anders even twee dagen afhalen.

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Heb je wel iets van een gourmetset? Of familie/vrienden met zo'n set? Ga je gewoon lekker even een paar dagen gourmetten :)
    En dan iets van groenten uit de oven erbij ofzo.

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ovengerechten, wraps, maaltijdsalade

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Goeie! Of even de bbq aan?! Of een wegwerp bbq als je die nog kunt krijgen in deze tijd?
    Zolang het maar droog is buiten kan ml toch best ff buiten wat worstjes of hamburgers braden :p

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Je kun alles koken in de magnetron. Rijst pasta aardappels groentes.

En als vlees in de oven maakt ben je helemaal klaar

10. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

Jun 4, 2013
    2,347
    993
    113
    Oh ja bbq aan kan ook. En dan lekker salade erbij idd of aardappeltjes lekker kruiden in stukjes en in de oven ermee. Genoeg mogelijkheden :)

11. Luja

Luja Niet meer actief

Goede tips al!!! Vooral die van de wraps klinkt errug goed!!

Afhalen is liever geen optie, ben net verhuisd en heb dus genoeg afhaalvoedsel voor de rest van het jaar gehad :D

Meer tips, iemand?
    Ik weet niet hoe het morgen bij mediamarkt zal gaan, ik heb die kookplaat pas 2 weken dus ik hoop een nieuwe mee te krijgen. Als ze hem gaan opsturen duurt t wel een poosje vrees ik

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Mocht je voor gemak willen gaan, dan kun je eens denken aan Maggi braadstomen.

13. Boommm

Boommm Niet meer actief

Of soep opwarmen in magnetron met foccacia brood erbij?

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

misschien een gekke vraag maar heb je al gekeken of de aardlekschakelaar nog aanstaat? ik heb dat namelijk een keer gehad..dachten we dat hij kapot was maar toen bleek het aan de aardlekschakelaar te liggen.
    En anders: soep of broodje bapao uit de magnetron

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

Oct 19, 2014
    1,135
    0
    0
    Patat en snacks
    Sauzijn broodjes

16. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,110
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Couscous (in een schaal doen, overgieten met kokend water, plastic folie erover en wachten tot het water is opgenomen) met een worstje van de grill of uit de oven. Met gegrilde groenten erbij (uit de oven of de grillplaat).

17. Meca

Meca Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,642
    276
    83
    Luizen plukker
    Couscous heeft alleen heet water nodig :) en dan een lekkere met groente gevulde salade ervan maken.

18. mamsam

mamsam Bekend lid

Mar 25, 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
  19. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

Mar 31, 2014
    5,326
    104
    63
    Ah dan begrijp ik dat afhalen liever geen optie is ;) Ik vind de gourmet plaat ook een handige tip!

Mochten ze morgen geen nieuwe meegeven dan zou ik een nieuwe eisen! Sturen ze deze maar mooi op, jij moet kunnen koken!

20. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

Mar 22, 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je geen campinggaz kookplaat je?

Couscous kan idd goed, ook lekker met gerookte kip, kikkererwten, olijven en rucolasla. Of noodles? Of gewoon van die ordinaire magnetron maaltijden, zijn best lekker maar ook wel prijzig!

Share This Page