schamen

Discussie in 'De lounge' gestart door Mazz, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mazz

Mazz Actief lid

26 dec 2008
    159
    0
    0
    Ik ben op dit moment 23 weken zwanger.
    Mijn vriend en ik woon in een appartement met 1 kleine slaap kamer waar net een bed in past.
    We hebben geen ruimte voor een eettafel.
    Om maar even aan te geven hoe klein het is.

We staan een jaar ingeschreven voor een ander huis bij de woningbouw ik had gedacht dat we misschien in december wel een ander huisje zouden hebben maar het duurt gemiddeld 2 tot 3 jaar voor je er 1 hebt is mij verteld.

We zijn flink aan het opruimen geslagen en aan het passen en meten. Het gaat allemaal wel lukken maar ik schaam me nu erg voor onze situatie. We kunnen ons een grotere huur woning permitteren maar zijn nog niet aan de beurt
    Ik vind het er erg armzalig uitzien en we hebben geen kinderkamertje.

Wat zal de kraamhulp denken? Misschien zal ze denken dat we geen goede ouders zijn en dat we het financieel niet kunnen redden en dat we onverantwoordelijk zijn een kind te nemen in deze situatie?

2. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    denk dat ze niet na de woning kijken mitsh et gewoon lekker opgeruimd is, zolang er maar goed voor de kleine gezorgt wordt, dt is gewoon een must do, en het heeft ook voordelen voor een kraamverzorgster, geen trappen, geen groot huis enovoort.

3. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    nou meid schaam je niet, ik zit in een prcies dezelfde situatie als jij. nikita slaapt nog steeds op onze slaapkamer(bijna 9 maanden al) en wij eten ons avond eten altijd op de bank omdat wij geen eettafel in huis kwijt kunnen. hier lukt t allemaal net en wij staan nu ong 2,3 jaar ingeschreven, wacht tijd is ook ongeveer 3 a 4 jaar hier dus wij moeten ook nog ff geduld hebben, ze kijken niet naar je huis als t maar netjes opgeruimd is is t toch prima? ze kunnen je wat dat betreft niet eens beoordelen of je wel of niet een goede moeder zal zijn, en t feit dat jij je hier al zorgen om maakt en ervoor schammt zegt eigenlijk al genoeg, je zal een lieve zorgzame moeder worden die niet meer om haar kind kan geven als je al doet.

4. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Nou het is net of ik mijn eigen verhaal lees ;) wij hebben dan een ruime slaapkamer,waar de commode en bedje en kast etc wel in passen.Maar wij hebben de douche weer op onze slaapkamer..Echt zo'n douchebak,dus ik lucht altijd iedere dag goed. Maar het is ook wel lekker hoor die kleine naast je ;) Zeker in het begin :D
    En wat de kraamhulp denkt is haar probleem toch?
    Jij bent een goede moeder,en probeert er tenminste iets van te maken,dat doe ik ook..En een andere huurwoning,komt er voor ons ook wel ;)

5. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    denk idd niet dat je je geen zorgen hoeft te maken, ze zijn heel wat gewent, en zolang jij laat zien het beste te willen met je kindje, kijken zij niet na de grote.
    Hooguit of het een beetje netjes is.

6. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    precies en dat is gewoon een kwestie van geduld hebben he, moet ik ook haha. alleen wil ik ook graag weg hier hoor. is ondertussen wel ff te klein aant worden

7. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    ja idd,er zou hier ook geen 2e bij kunnen komen,maar ach we wachten en we wachten :)

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Zolang het kindje een slaapplek heeft, goed te eten krijgt en goed wordt verzorgt (en heeeeel veel liefde krijgt ;) ) dan zit het wel goed hoor!

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Niks meer aan toe te voegen ;)

10. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Goede ouders zit niet in een grote ruimte!
    En dat weet de kraamhulp ook wel! Weet dat het tijdelijk is, en kijk uit naar het moment dat je de sleutel krijgt van je grotere woning!
    Dit kan trouwens ook zo z'n voordeel hebben: Nu zijn de kosten waarschijnlijk nog laag, dus kun je mooi sparen zodat je straks in je nieuwe woning een mooie kinderkamer kunt maken! ;)
    Liefs Kimonootje

11. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    haha ik hoef niet te sparen, at doet de belasting elk jaar voor me haha.
    sorry was ff offtopic

12. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Vooral niet schamen hoor. Wij hebben het zelfs nog erger. Om naar ons toilet en douche te kunnen moeten wij een ontzettend steile trap af. Deze zelfde trap moeten we ook gebruiken om uberhaupt maar buiten te kunnen komen. Bovendien moeten wij ons toilet en douche ook nog delen. Ben eerder bang dat de kraamzorg hier over die trap gaat vallen (figuurlijk, niet letterlijk).

13. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Joh dat maakt toch helemaal niet uit; zolang jij maar lekker goed voor je kindje zorgt en aandacht geeft enzo dan is dat toch goed...het zal wel lastiger worden als ze wat groter worden en gaan kruipen; in een kleine ruimte maar daar zal ze echt geen last van hebben hoor...

ps; kan je niet kijken voor een huurwoning via de makelaar? wij hadden in no-time een woning...tis wel wat duurder maar valt op zich nog wel mee.....

14. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Meid je hoeft je echt niet te schamen hoor! En vooral niet denken dat de kraamzorg het erg vindt!
    Ik denk dat er wel ergere situaties zijn bij anderen.

15. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Als iemand nog een woning zoekt per +-september dan weeet ik er nog 1:):)

16. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    als t in de buurt van alkmaar is laat maar weten maar denk dat je zoetermeer bedoelt

17. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    inderdaad in Zoetermeer....

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Je schamen? Nergens voor nodig hoor. Zoals de anderen al zeggen: Een babietje heeft niet meer nodig dan een slaapplek, eten, aandacht, verzorging en heel veel liefde. En dat zit echt wel goed hoor.
    Probeer het lekker gezellig te maken in jullie huisje, er is vast wat van te maken. Qua meubels is tegenwoordig voor alles een oplossing. En probeer er de voordelen van in te zien. Klein huisje, weinig schoonmaken= veel tijd voor je kleintje straks.
    En ondertussen lekker dromen over jullie nieuwe huisje....

19. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    nee te ver weg. heb teveel dingen hier in alkmaar dus geen intresse :) hihi maar wel bedankt voor de aanbieding

20. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Toen mn dochter werd geboren, hadden we ook maar 1 slaapkamer.
    En die was 2 x 1,80. En ons bed is 2 x 1,40. ;)
    Mn grootste zorg was of ik er wel in kon bevallen, maar dat ging prima!
    We hadden een hangwiegje naast ons bed, die half boven ons bed hing.
    Daar heeft ze 6 maanden in geslapen.

Ik dacht ook... wat zullen ze hier van vinden..!
    Maar helemaal geen commentaar van ze op gehad.
    Ging allemaal prima.

Deel Deze Pagina