Geregistreerd partnerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzie83, 28 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe zijn jullie "samen"?

1. Samenwonend

2. Samenwonend en andere dingen geregeld

3. Geregistreerd partnerschap

4. Getrouwd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Het enige wat je met een GP moet doen omtrent kids om dit gelijkwaardig net als een huwelijk te krijgen is dat de papa het kindje erkent (het liefst tijdens de zwangerschap). Als dit is gebeurt, dus letterlijk komt dit neer op 1 keer naar t stadhuis/gemeentehuis, is alles geregeld (dus ook t gezag)
    Als de vader het kindje erkent wordt direct bepaald/gevraagd welke achternaam dit kindje (en evt volgende kindjes) gaat krijgen.

Over de achternamen: Ook bij een GP kun je net als bij een huwelijk uit de 4 naamskeuzes kiezen.
    Dus de verschillen in achternamen tussen ouders en kinderen hoeft er niet te zijn, tis waar jezelf/de ouders voor kiezen.

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De voornaamste reden voor ons om te trouwen was dat mijn man niet nog een keer zijn eigen kind moet erkennen. Hij is de vader, en ik ben er dan ook zeer trots op dat hij als vader gewoon naar het stadhuis kan gaan om zometeen zijn kind te gaan aangeven (zonder het eerst te moeten erkennen).

3. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Hoi Hoi

Wij zijn afgelopen 8 december Geregistreerd partnerschap aangegaan. Het koste ons een dinsdagochtend om 9 uur helemaal niks. Op het partnerschap boekje na.

Ik ben momenteel zwanger en wilde omtrend de kleine meer geregeld hebben dan alleen erkennen. Ook met extra zaken omwille de baby enzo.

Ik wil ooit nog echt trouwen. Dan maar het geregistreerd partnerschap laten ontbinden en dan trouwen in de gemeente waar wij willen.

Dus hier partnerschap omtrent de baby. En hopelijk als de kleine oud genoeg is dat we gaan trouwen en hij de ringen kan dragen als wij gaan trouwen.

En wat ik ook wel leuk vond is dat ik mijn vriend zijn achternaam mag gaan gebruiken. Zo zijn we toch een complete familie met de achternamen. Dat staat wel leuker vond ik.

dus ik heet nu: Lynette Hak - Rensen :D

ps we hebben van de GP dag wel toch iets byzonders van gemaakt met foto's, mooi jurkje, getuigen en gebak met koffie.
    en we zijn overladen met bossen bloemen en kaartjes. Was zeker heel erg leuk maar niet verwacht hihih

4. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    Ohh erkennen was trouwens in 5 minuten gedaan.
    Je moet het wel van te voren aanvragen.

5. Lynette84

Lynette84 Fanatiek lid

9 feb 2009
    1.473
    0
    0
    ziektewet/huismoeder
    Arkel city
    En bij Geregistreerd partnerschap moet je ook een soort van JA woord geven :D

6. fafje

fafje Niet meer actief

Oke bedankt...zo wordt het voor mij weer een stuk duidelijker...ik had er namelijk nog nooti over gehoord...ik dacht gewoon trouwen of samenlevingscontract ( en dacht dat dat voor mensen waren die nooit wilden trouwen)

NOu goed...weer ff brainstormen!

gefeliciteerd trouwens mevrouw hak-rensen HAHA leukleuk!

liefs!

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ook bij een Gp kun je de achternaam van je man aannemen. Zo ben ik mevrouw Bep de Jong-de Vries. (fantastische namen zeg ;) )

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Mag ik vragen hoeveel jullie precies kwijt waren voor alles? Aangeven en de rest?

En nog gefeliciteerd natuurlijk!

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij waren in totaal kwijt aan gemeentekosten;
    11,10 voor de akte
    18,00 voor het trouwboekje

Dit hebben we moeten betalen toen we in ondertrouw gingen.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    erkennen en ouderlijk gezag aanvragen kost je 15 minuten van je leven en ongeveer 10 euro (prijs van een extra geboorteakte die je samen met het formulier die je krijgt van je gemeente bij het erkennen moet opsturen) dan heb je alles super geregeld qua rechten en plichten.. om die reden alleen zou ik nooit trouwen, trouwen doe j als het goed is maar 1 keer en moet je naar mijn mening (als je hier tenminste waarde aan hecht) goed doen en anders niet. het is een dag die je voor de rest van je leven bijstaat... zou zonde zijn als je spijt krijgt alleen omdat je "haast" hebt, kijk als je geen bal om trouwen geeft dan volstaat een quicky wedding...

Deel Deze Pagina