Wij zijn GP. We hebben eenzelfde ceremonie gehouden als met trouwen, met muziek, trouwkleding en al. Dat mag je nl zelf beslissen. We hadden vier getuigen, maar volgens mij is 2 genoeg. De kosten zijn hier hetzelfde als trouwen. We hebben voor GP gekozen omdat we niet wilden wachten. Mijn vader kon nog een beetje lopen en heeft mij weg kunnen geven. Nu zou dat niet meer kunnen helaas. We willen ooit nog groots trouwen, maar eerst kinderen ivm mijn leeftijd.
Wij hebben ook een gps. Wij gingen een huis kopen en ik wilde wel alles goed geregeld hebben, ook manliefs achternaam heb ik nu ook in gebruik. Ik wil ooit nog een echte prinsessenbruiloft, met bijbehorende jurk en feest, dus vandaar de keuze voor een gps. We deden het op de gratis dag maar wel met alles erop en eraan, ringen ja woord en toespraak, m'n moeder had daarna zelfs nog een brunch geregeld. Ik had een kort wit jurkje aan en manlief een nette broek en een overhemd. Ik weet niet of de grote prinsessenbruiloft er ooit gaat komen dus ik wilde hier ook wel van genieten.
Ok, duidelijk, bedankt voor het antwoorden! Trouwen kost idd een hoop geld, alhoewel je het natuurlijk zo gek kunt maken als je zelf wilt. Daarom hier juist getrouwd voor we kinderen kregen......
wij hebben 2 jaar geleden geregistreerd partnerschap gedaan, we zouden gaan trouwen toen ik zwanger was maar omdat de zwangerschap niet verliep zoals het "hoort", en ook de eerste 9 maand daarna niet, hebben we voor GP gekozen, zodat alles voor onze dochter wel goed geregeld is. Wij zijn op een maandagmorgen geweest, we wouden er niet teveel kosten aan hebben en zien het ook niet als iets heel speciaals. er waren iets van administratiekosten en voor het boekje iets van 15 euro. ieder 2 getuigen was verplicht en alleen wij 6en mochten naar binnen, binnen 10 min stonden we weer buiten. er was nog wel een ja woord en je mocht ringen uitdelen, hebben wij niet gedaan trouwens. dat hoort bij trouwen vinden wij. daarna zijn we met de hele fam naar ons huis gegaan en koffie/thee en gebakje gedaan. daarna zijn wij op vakantie gegaan