Is idd tegenwoordig bijna hetzelfde als trouwen. Wij hebben vanwege mijn zwangerschap GP gedaan afgelopen november, zonder ja-woord trouwens! En ik hou gewoon mijn eigen achternaam. Ik vind het zelf zo'n onzin dat argument van dezelfde achternaam willen hebben als de kinderen. Zo niet boeiend. Vind trouwen ook onzin, ik geloof niet in tot de dood ons scheidt. Dat werd bij het GP ook helemaal niet zo gezegd. Maar miss ben ik te nieuwerwets. Dat we al jaren samenwonen, 8 jaar bij elkaar zijn en nu en kindje op komst, vind ik veelzeggender dan een papiertje of ring om mijn vinger. Daarbij zeggende dat ik natuurlijk wel de intentie heb voor altijd met mijn partner samen te zijn. Maar als het ineens een heel ander persoon gaat worden, niet meer dezelfde is als waar ik voor gekozen heb, mij gaat mishandelen of wat er allemaal kan gebeuren, dan ben ik toch echt weg.
Zelf zou ik gewoon m'n eigen achternaam houden. Dat vind ik normaal en gewoon geƫmancipeerd. Vind het zo'n onzin om die van je man aan te nemen. Waarom neemt hij eigenlijk niet jouw achternaam aan? (als je graag hetzelfde wilt heten) En voor je kind(eren) kies je gewoon de mooiste achternaam of degene die het beste bij de voornaam past.
De kinderen kunnen ook de achternaam van de moeder krijgen he? Of dat de man de naam van de vrouw aanneemt? Dus er zijn wel andere opties als je per se hetzelfde wilt heten als je kinderen
Ik ben getrouwd en heb mijn mans achternaam erbij aangenomen. Heel simpel: mijn achternaam is irritant als je er voornamen voor een kind bij moet bedenken, en ik wilde per de dezelfde achternaam hebben als mijn kinderen. Kunnen sommigen onzin vinden maar een kennis heeft dus daadwerkelijk een keer niet alleen kunnen vliegen met haar kinderen imdat hun achternamen niet hetzelfde waren. Was toen geloof ik haar schoonvader die ze mee het vliegtuig in moest nemen. Gelukkig zijn dat wel uitzonderingen To, ik zou doen wat JIJ wil, wat een ander ook zegt. Jouw leven toch?
Wij hebben een gp, en ik draag zijn naam niet. Trouwen zit er hier ook niet in. Reden dat ik mijn eigen naam nog heb is dat mijn vriend en dubbele achternaam half Spaans, half nederlands. Dat gaat heel vaak fout. Onze kinderen dragen om die reden om mijn achternaam.
Ik heb zijn achternaam achter die van mij laten zetten. Mochten we dan ooit nog gaan trouwen doen we t weer andersom.