Wij zijn op zoek naar een woning in Gelderland, maar waar komen we nog niet zo goed uit. Mijn vriend komt oorspronkelijk uit Lienden maar we wonen nu in Amersfoort. We zouden die kant op willen omdat het wat dichter bij familie is. We zijn al wezen kijken in zoelen, Lienden en beneden leeuwen. Mijn vriend zou graag weer naar een dorp willen en wat groener, ik wil niet al te ver weg hoeven voor de voorzieningen, toch wat winkels in de buurt of scholen of sport voor de kinderen. Zoelen vonden we erg mooi en groen maar dus geen voorzieningen. Lienden wat winkels in de buurt maar middelbare school weer verder en ik weet niet of dat fijn is en het lijkt mij ene kant fijn om een nieuwe plaats te wonen voor een nieuw begin voor ons samen in plaats van een klein dorp waar hij is opgegroeid. Beneden leeuwen vonden we wel leuk maar toch nog ook een beetje twijfel of dat het wel is. Nu zag ik wel een leuke woning in Tiel Passewaaij wie kan me daar meer over vertellen? ik dacht misschien is dat toch wat dorpser dan gewoon tiel en je zit er vlak bij in de buurt dus dat leek mij ideaal maar als het toch te stads is weet ik niet of mijn vriend daar blij van wordt dus wie kan mij meer erover vertellen of andere leuke plaatsjes in die omgeving die aan te raden zijn in combi met onze wensen?
Ik woon in Tiel, passewaaij ook. Pas geleden binnen de wijk ook verhuisd en bevalt ons erg goed. Je woont hier erg vrij omdat je toch dicht bij de Waal en fruitboomgaarden bent, maar toch in de buurt van voorzieningen, je bent bijv zo in de stad met goede winkels. Snelweg en 2 stations zijn dichtbij, passewaaij heeft zelf een station. Meerdere basisscholen in de wijk en ook middelbaar onderwijs en mbo in de buurt. Ik zelf vind passewaaij eigenlijk meer een dorp buiten Tiel zelf. Meerdere mensen die van buiten Tiel komen gaan juist in passewaaij wonen vanwege het groen en de rust in de buurt. Maar ook een eigen winkelcentrum met verschillende winkels. Vragen? Stuur maar een pb, woon hier inmiddels alweer 13 jaar in de wijk, dus kan wel vragen beantwoorden.