Vraagje over Chili Con Carne recept van Jamie Oliver

Discussion in 'De lounge' started by Annet73, Jun 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    Ik ben dit recept; Recept Chili Con Carne Van Jamie Oliver op Smulweb.nl
    nu aan het maken. Maar het maakt op mij een beetje een vettige indruk (komt ws. van de pot zongedroogde tomaatjes met olie die erdoor moet). Ik twijfel nu of ik de olie uit de pot achterwege had moeten laten, ik heb de pot in z'n geheel, dus tomaatjes + olie, fijn gemixd.

Heb ik nu een fout gemaakt???
    Hoop het niet, dan kan ik alles wegggooien:(

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je had de tomaatje uit het potje moeten halen, dus zonder de olie toe moeten voegen ja.
    Nu kan je het weg gooien, anders is iedereen na het eten ervan in de dunne ;)

3. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Denk wel dat je de olie niet had moeten toevoegen. Wat je kan doen is het een tijdje laten staan en dan de olie die bovenopkomt drijven er af deppen met bijv een boterham

4. Annet73

Annet73 Actief lid

Jan 18, 2006
    294
    0
    16
    He shit, ik was er al bang voor.....

Bij de kidneybonen staat duidelijk; uit laten lekken. Bij de tomaatjes stond het er niet bij, dus ikke; hupsakee er in:p
    Maar als ik even verder had gedacht had ik ook wel kunnen bedenken dat alleen de tomaatjes 'vettig' genoeg zijn om tot een puree te kunnen mixen.

Ik ga alles van het vuur halen en wegmikken......Dat afdeppen met brood oid. had ik normaalgesproken wel aangedurft, maar we zijn hier met z'n 3-en 'aan de race' geweest;), en dat is pas 3 dagen over....

Typisch gevalletje 'eigen schuld, dikke bult' dit!

5. Anice

Anice Niet meer actief

Oh wat zonde zeg van dat heerlijke recept. Ik maak deze chili ook altijd en idd alleen de zongedroogde tomaatjes erin.

6. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Idd even uit laten lekken. Maar je hoeft het heus niet nu weg te gooien hoor. Op die hele pan, valt het vast best mee. En is goed voor de stoelgang ;)

Share This Page