Kinderopvang bij scheiding?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Boekenwormpje, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag over kinderopvang bij een scheiding. Hoop dat iemand er iets vanaf weet. Mijn schoonzus en zwager gaan scheiden. Maar mijn schoonzus zit in over de opvang van hun 2 zoontjes. Mijn zwager zit namelijk werkloos thuis, mijn schoonzus werkt 4 dagen in de week. Ze hebben 2 zoontjes van 3 en bijna 1. Toen mijn zwager werkloos werd is de kinderopvangtoeslag gestopt, terecht uiteraard want toen kon mijn zwager op de kinderen passen en dat doet hij dus ook. Maar nu zit er een scheiding aan te komen en mijn schoonzus maakt zich zorgen waar de kinderen straks 4 dagen in de week naartoe moeten. Zij denkt dat haar man voor een tijd naar het buitenland vertrekt of misschien geen huis zal hebben meteen. In ieder geval wil ze niet van hem afhankelijk zijn voor de oppas. En ze kan ook niet 4 dagen in de week een beroep op anderen doen.

Dus ze wil ze weer inschrijven, maar omdat ze getrouwd is nu nog met een man zonder werk heeft ze geen recht op toeslag. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen dan wel te overbruggen is? Ik heb er zelf namelijk geen verstand van helaas.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    verplaatst

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wij gaan scheiden van tafel en bed

Als u gaat scheiden van tafel en bed, moet u dit aan ons doorgeven. U bent dan niet meer elkaars toeslagpartner. De officiƫle scheiding krijgen wij wel door van de gemeente. U bent gescheiden van tafel en bed als u niet meer op hetzelfde adres staat ingeschreven en u een verzoek om scheiding van tafel en bed hebt gedaan bij de rechtbank.

U bent geen toeslagpartners meer als:

u een verzoek tot echtscheiding of scheiding van tafel en bed hebt ingediend bij de rechtbank
    er een uitspraak van de rechtbank is dat u bent gescheiden of bent gescheiden van tafel en bed
    u niet meer op hetzelfde adres bent ingeschreven als uw partner.

Dus als ze aangeeft van tafel en bed gescheiden te zijn, kan ze gewoon kinderopvangtoeslag aanvragen

Deel Deze Pagina