Inmiddels is ons zoontje 11 dagen oud en heb ik nog steeds veel last van zere tepels. Net na het voeden doet het natuurlijk het meeste pijn, maar eigenlijk heb ik geen minuut zonder enige pijn. Hij drinkt al met tepelhoedje omdat hij vanwege mijn kleine tepels niet gewoon aan de borst kan drinken. Wat kan ik daaraan doen dat het zo een pijn doet? Ik smeer al met bepanthen.
hoi wat naar voor je zeg. Dit is niet zoals het hoort, borstvoeding mag ook gewoon leuk zijn! Het lijkt me slim om even contact op te nemen met een lactatiekundige in de buurt. Het kan van alles zijn, misschien hapt hij niet goed aan, misschien heb je kloofjes of eczeem, misschien is zijn tongriempje aan de korte kant. Kortom, het is slim om even iemand mee te laten kijken. Succes en laat je even weten hoe het verder gaat? Mirjam
Inmiddels doet het al wat minder pijn. Tussendoor eigenlijk bijna geen pijn meer en bij het drinken soms wat pijn. Heb het idee dat mijn tepels er toch erg aan moesten wennen dat ik mijn zoontje voed. En hij drinkt nu om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur dus ik leg hem minder aan en heb ook minder pijn. En hij doet het super goed!
hoi fijn om te horen! Misschien is het dan inderdaad gewenning. Het is ook wel pittig voor je tepels, ineens zo vaak per dag een zuigende baby! Bij meer vragen hoor ik het graag weer. geniet van deze periode en van de borstvoeding! Mirjam