Hey meiden, Veel gelezen hier al op het forum en ook geregeld wat mee getypt. Nu duidelijk is hoe en wat mijn weg in de mm gaat worden toch maar een eigen topic geopend. Vorige week te horen gekregen dat het definitief IUI gaat worden in verband slecht zaad van mijn man (beweeglijkheid erg slecht, veel leukocyten in zaad). Enerzijds was dit een klap (mijn man is 3 maanden gestopt met roken en heeft 3 maanden diclofenac geslikt, maar helaas is het zaad niets verbeterd). Anderzijds een opluchting omdat de uroloog bang was dat het zaad niet geschikt was voor iui en hij dacht dat het ivf/icsi zou gaan worden. Mijn man heeft al een kind uit een vorige relatie, maar dit zegt dus helaas niets. Bij mij is alles goed. Ik moet nu wachten totdat ik ongesteld geworden ben en dan gaat het iui traject starten. Wat raar was dat ik net ongie geweest ben (4 dagen), toen 3 dagen geen bloedverlies had en vervolgens op cyclusdag 8 weer 3 dagen bruinverlies had. NOoit eerder gehad. Iemand ervaring mee??? Nou ja, ik wacht maar gewoon af tot ik weer ongie wordt en dan kan het allemaal bginnen. Ik zie best tegen het traject op, met name tegen de hormonen. Ik moet gonal-f injecteren en pregnyl. Graag doe ik hier mijn verhaal en hoor ik de ervaringen van anderen. Grzzz Germini
Germini; spannend he, de 1e IUI die eraan gaat komen. Wel fijn dat jullie het in eerste instantie met IUI mogen gaan proberen. Dat gaf ons toch een rustig gevoel. Zo van eerst hebben we 6 IUI pogingen alvorens we aan IVF/ICSI moeten gaan denken. Met zo'n vreemde cyclus als die jij omschrijft heb ik geen ervaring. Maar ik zou het zeker even op een vragenlijstje zetten, zodat je het de eerstvolgende keer in het ZK aan de gyn kan vragen. Veel succes.
Dat geeft ons ook zeker rust. Ten eerste niet meteen het heftigste traject en ook heb je wat meer kansen die vergoed worden door het ziekenfonds (even praktisch gezien). Ik zie dat jij al 2 pogingen gehad hebt die helaas mislukt zijn? Hopelijk brengt deze ronde meer geluk voor jullie!! Hoe ervaar jij de hormonen? Heb jij er erg veel last van?
Ik heb bij de 1e IUI 50 mg Clomid gekregen van cyclusdag 3 tm 7. Daar had ik erg veel last van. Mijn lijf reageerde heel heftig. Ik heb nachtenlang heel slecht geslapen, werd steeds wakker van de opvliegers; dan had ik het zó heet. Terwijl ik normaal toch echt een koukleum ben. Had ook enorme last van mijn borsten. Zo erg, dat ik ze zelfs snachts in bed vast moest houden; zó zeer deden ze. Ik had uiteindelijk 4 eitjes; 3 grote die mee zouden gaan springen, en 1 eitje van 16 mm. De fertiliteitsarts wilde de IUI afblazen, maar na overleg met de gyn mocht de IUI toch doorgaan. Ik heb toen direct in het ZK de Pregnyl gekregen zodat er 'maar' 3 eitjes zouden springen. Van de Pregnyl had ik deze poging ook erge last, en ook de ongesteld die hierna kwam was heftiger dan anders. Bij de 2e en 3e IUI heb ik daarom ook andere medicijnen gekregen. Tamoxifen 20 mg. Bij de 2e IUI had ik uiteindelijk 2 eitjes. Bij deze IUI weet ik het nog niet, hoeveel het er gaan worden. Maar vandaag met de 1e FM had ik maar 1 eitje van 13 mm. Dus nog niet groot genoeg. Van deze nieuwe medicijnen heb ik eigenlijk nauwelijks last. Ik heb vorige week misschien 1 keer snachts het warm gehad, en dat is het zo'n beetje.
Hoi Germini, Succes meid met je eerste IUI, spannend hoor!! Ik wil je heel veel sterkte wensen. Maak je niet al te druk om de hormonen. Ik heb puregon gespoten tijdens mij IUI's en dat is goed te doen. Hopelijk wordt 2009 een vruchtbaar jaar voor ons!! Ioor, ik heb tijdens mij IO ook Tamoxifen geslikt, toevallig want ik lees het nooit bij andere meiden. Misschien omdat we allebei in het zkh in DB zitten. Jij ook succes he!! Liefs Maaike
@ieoor, (hoe kom je in hemelsnaam aan die naam ) Ik lees wel vaker dat mensen heftig op clomid reageren. Daar wordt je niet vrolijk van zeg. Gelukkig reageer je beter op de andere medicatie! Ik krijg gonal-f. Geen idee wat dat met me doet. Had ook liever tabletten gehad, maar helaas..... Geen idee waarom er gekozen wordt voor injecteren (!?) t.o.v tabletten. Hopen dat je eitje nog even lekker gaat groeien! Ik geloof dat ie minimaal 18mm moet zijn ofzo toch? @maaike, Dankjewel!! Lees in je onderschrift dat je al 6 iui pogingen gehad hebt en nu voor ivf gaat. Heftig hoor!! Ik wil jou bij deze ook heel veel sterkte wensen en ik hoop met je mee dat het een vruchtbaar jaar wordt voor ons! [-o<
Hee,, Heel veel succes met je eerste IUI. Bij ons ligt het ook aan de slechte kwaliteit van t zaad. En bij mij is ook alles goed. Wat betreft de hormonen spuiten, ik vond dat wel meevallen. Ik heb puregon gespoten, en heb eigenlijk geen last gehad. Hoop dat je gauw ongi word en dat de eerste IUI voor jullie kan beginnen!
thnx lauwtje! hoop dat ik het ook mee vind vallen! zie dat jij net je eerste iui gehad hebt? wanneer mag je testen?
Net medicatie gehaald bij de apotheek. Daarna boodschapje gedaan. Kom ik thuis lees ik op het etiket dat het in de koelkast bewaard moet worden! :x HEeft die doos helemaal niet gezegd!! De apotheek moet fabrikant bellen om te vragen of het kwaad kan, wordt zo teruggebeld. Balen! (ga nu zelfs twijfelen of ze het bij de apotheek wel gekoeld bewaard hebben!).
Germini; wat een doos bij de apotheek. Ja je moet echt overal zelf bovenop zitten, vragen en uitzoeken. Soms irriteerd me dat ontzettend, die laksheid van andere mensen waar je soms afhankelijk van bent...... (zo genoeg gemopperd). De naam Ieoor is natuurlijk van Pooh Beer; zijn vriendje, het ezeltje, heet Ieoor. Lief toch! Lauwtje; succes met wachten meid. Maaike; nee he, andere hoor je nooit over Tamoxifen. Ik heb voor deze IUI (zaterdag) ook maar 1 eitje met Tamoxifen. Met Clomid had ik er 4. 14 mei beleidsgesprek; hoe nu verder na de 1e 3 IUI's (er even vanuit gaande dat de komende IUI niet gaat lukken). Leuk dat jij ook in Den Bosch zit. Voor jou heel veel succes met je IVF.
hmmmm.......logisch Je hebt inmiddels je 3e iui gehad zie ik? spannend! ondertussen te horen gekregen van de apotheek dat het geen kwaad kan. de pregnyl is buiten de koelkast <25graden 14 dagen houdbaar en de gonal f nog langer, dus voor niets drukgemaakt!
Hi Germini, Alvst veel succes toegewenst met de 1e iui! Weet je al wanneer jij gaat beginnen? Wij hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat wij deze maand ook met iui zonder hormonen gaan beginnen (hadden nav de 1e zaaduitslag een ICSI indicatie, maar dat is goed gekomen). Wie weet zijn we ongeveer rond dezelfde tijd aan de beurt! Ik ben onder behandeling in het Flevoziekenhuis en jij? Groetjes, Angelic
Wat een geluk dat het zaad toch nog genoeg is voor iui!! Wij beginnen de nieuwe cyclus (gelukkig is er geen wachtlijst!). Ik zit nu op dag 19 en meestal ben ik rond dag 26/27 ongie, dus vermoed dat ik volgende week ga starten met hormonen. Jullie beginnen zonder hormonen zie ik?! Wanneer is jullie startdatum ongeveer?
Ja daar waren wij ook erg blij mee! Mijn vriend was ziek geweest voor de 1e test toen had hij 0,2 miljoen goede zwemmers. Voor de 2e test had ie blijkbaar weer koorts gehad en had hij er 0 (de schrik van ons leven natuurlijk) en de laatste keer had hij er 8 miljoen (en niet eens alles was in het potje terecht gekomen!). Dus we gaan vol goede moed voor de IUI. We verwachten op 22 mei de eerste FM te hebben (dat is dag 10) omdat ik een hele regelmatige cyclus heb. Waarschijnlijk is dan die maandag de eisprong. Nu maar hopen dat het niet in het weekend gebeurt want dan werken ze niet! Maja, we blijven positief! Mocht het 's weekends gebeuren dan moeten we een extra maandje geduld hebben... Ik tel het net na en ik zit op dag 18! We zitten dus echt vlakbij elkaar! toevalli zeg... Kheb ook een cyclus na 26 a 27 dagen.
@angelice, We lopen inderdaad nagenoeg gelijk! Kunnen we elkaar de spannende dagen doorhelpen! Bij ons gaat het gewoon in het weekend door, maar ja dat moet ook wel anders zou dat betekenen dat ik voor niets hormonen heb gespoten. Wel schrikken zeg dat er eerst 0,2 en toen 0 waren!! Kun je nagaan hoeveel invloed ziekte op het zaad heeft. We houden elkaar op de hoogte!! @zora, Dankjewel!!Lees dat jij inmiddels met de 4e bezig bent?? Ook jij heel veel succes! Valt het allemaal mee of tegen?
Ja in jullie geval is het echt een no go als het niet door zou gaan in het weekend! Maar we houden elkaar zeker op de hoogte. Alvast veel succes met het spuiten! Groetjes