Hoi dames, Ik ben gestart met mijn eerste ronde Clomid 50mg. Vanochtend heb ik mijn eerste follikel meting gehad, cyclusdag 9. De gyn zei dat ze wel aan het groeien waren, maar nog wel klein waren... Ze kon er dus niets over zeggen. Maar toen ik me aan aan het kleden was, zei ze dat we de volgende keer met 100mg kunnen beginnen. Nu heeft dat laatste me een beetje down gemaakt, en daarom vraag ik me af, zijn er meer dames die dit hebben gehad waarbij het toch nog goed kwam die ronde? Ik moet a.s. woensdag voor de volgende meting, ik ben nu al nerveus... Ik dacht dat het aansloeg door de vele bijwerkingen die ik had en een soort druk & steekjes in mijn buik aan de rechterkant, die ik niet kon plaatsen. Maar nu ben ik stiekem toch een beetje geschrokken. Mijn vraag dus, hoe zat het bij jullie op cyclusdag 9? Groetjes Duchess
hoiii.. hmm beetje raar dan om al op dag 9 te zeggen dat je aan 100mg moet! ik moet meestal op dag 12 a 13 komen voor een folikelmeting en dan het het eitje ongeveer 13mm.. dag 9 vind ik dus wel vroeg.. liefs
De bedoeling was dag 11 maar dat valt dus op een zondag. Dus hebben ze bij de balie gekozen voor dag 9. De gyn vond het ook wel vroeg en ze zei ook dat je vaak nog weinig kunt zien op dag 9. Maar toen ze over 100mg begon toen schrok ik toch wel even... Woensdag zitten we dus op dag 14, dan moet er toch wel wat te zien zijn als de clomid werkt?
Ik vind het ook wel een beetje voorbarig van je gyn, hoor. Cyclusdag 9 is nog hartstikke vroeg en soms duurt het wat langer voordat je lichaam erop reageert. Mijn eisprong kwam vaak pas rond dag 20. Het kan dus best zo zijn dat er met de volgende fm wel wat te zien is! Succes!
ja dag 9 is wel heel erg vroeg. ik ging altijd op dag 12 heen en als de clomid dan aansloeg had ik een ei van 2 cm. en als er op dag 12 niks was te zien dan sloeg het niet meer aan. dat heb ik een keer gehad. en heb toen verhoging gehad na een half jaar proberen van 50 mg. dat sloeg na 1 keer niet meer aan dacht ik zelf maar toch door proberen dus bij maand 5 afspraak gemaakt en idd mijn gevoel had gelijk het sloeg niet meer aan. toen gelijk aan de 100 mg begonnen en was die maand zwanger! jeuh ik hoop voor je dat de verhoging niet nodig is en dat je snel zwanger mag wezen! liefs
Bedankt voor jullie reacties! Er is dus eigenlijk nog niks van te zeggen als ik het goed begrijp? Ik heb het misschien een beetje verkeerd geschreven.. De gyn zei nl al dat het dus nog erg vroeg was en het alle kanten nog op kon. Maar tijdens het omkleden maakte mijn vriend zich een beetje zorgen en was hij dus nogal gestressed. Toen zei ze tegen hem 'niet te druk maken, we kunnen volgende ronde ook een dosis omhoog' . Ik zag dat het hierboven staat alsof ze al zeker weet dat we met een hogere dosis moeten beginnen maar zo bedoelde ze het niet. We zullen woensdag dan maar even afwachten...
dag 9 is idd nog een beetje vroeg, ik had mijn ei met clomid 50 en 100 altijd rond dag 16 dus je heb nog ff haha. geduld en afwachten
Maar bij een eisprong op dag 16 is er op dag 9 dus nog niks te zien? Ik dacht altijd dat je al redelijk vroeg wat kon zien.. Maar in 7 dagen tijd kan een eitje dus nog zoveel groeien dat het springt? Nouja we wachten maar af... kan ook niet anders.
nee er was toen niets te zien, ik denk dat als je later in je cyclus een echo krijgt is er meer te zien. maar wacht het even af, het kan nog alle kanten op
bij mij gingen ze door tot dag 21, en als er dan niks dominants te zien was, moest ik afbreken en dosis omhooog..ik bleek ook resistent voor clomid te zijn ,en moest dus gaan spuiten...en ziebanner t is goed gekomen!
Nou bedankt voor jullie hoopvolle reacties. We zullen het zien woensdag. Maar ik neem aan, dat als er woensdag nog niets te zien is, dat het dan niet aangeslagen is? Stiekem was ik er een beetje vanuit gegaan dat het aansloeg, en nog steeds wel hoor... Ik heb allerlei dingen die ik zonder clomid niet had, maar komt dit gewoon door clomidgebruik, of echt door een groeiend eitje? Zo doet mijn temperatuur raar, heb ik het snachts bloedheet in bed, heb verschillende keren per dag een drukkende pijn bij mijn rechter eierstok... Nouja het is afwachten, meer kunnen we niet doen..... Bedankt dames.
Spanned allemaal hè? Bij mij was er op cd 9 ook vaak nog niks te zien en een paar dagen later wel, dus geef deze ronde nog niet op. Soms vind de arts dat je te laat reageert en besluit dan ook over te stappen naar 100mg, daar is eigenlijk niks mis mee. Juist fijn dat je arts goed mee denkt en niet alles zo lang wil aankijken. Maar kan me voorstellen dat je er van schrok. Helaas heb ik ook wel rondjes clomid geslikt, met veel pijntjes en tekenen van een groeiende follikel en dat er dan niks te zien was, heel gek hoe je lichaam je voor de gek kan houden. Succes!!
De bijwerkingen die je hebt, komen echt door het Clomidgebruik en het zegt helaas niks over het wel of niet aanslaan. Ik had ontzettend veel last van bijwerkingen altijd: opvliegers en duizeligheid voornamelijk, maar toch sloeg het bij mij niet goed aan. Het groeien van één follikel voel je vaak niet, soms pas als je tegen je eisprong aan zit. Succes!
ik heb ook erst een kuur 50 mg gehad, op dag 14 besloten dat deze niet was aangeslapen. Toen ben ik met 100mg gestart en had op dag tien nog niets te zien, viel mij erg tegen maar de gyno zei dat dit nog gewoon in orde kon komen. Ik terug geweest op dag 14 en ja hoor, mooi eitje van 14 mm en dag 18 een eisprong. Dus het kan ook goed uitpakken maar alleen dat er op dag tien nog niets te zien valt, dit weet ik nu voor de volgende keer dus hou ik in mijn achterhoofd dus blijf positief!!
Nou vandaag was er nog niets te zien..... Vrijdag moet ik weer voor een echo, maar ik zie het somber in..