Hallo, Ik ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben van mijn vriend. We kennen elkaar net 3,5 week! Vorige week heb ik de innesteling gevoeld, heb een innestelingsbloeding gehad en verder de rest van de week een rommelige buik! Wij gebruikten geen voorbehoedsmiddelen (beetje stom misschien) maar ik wordt sinds een jaar al niet meer ongesteld, en had nooit verwacht dat ik nu dus toch zwanger kon worden. Gisteravond heb ik het mijn vriend meteen verteld, ik had verwacht dat hij kwaad zou worden of weg zou lopen....maar hij reageerde heel lief. Hij was natuurlijk wel heel erg geschrokken, maar hij was heel lief voor mij. Wilde wel weten wat ik nou wilde enzo... Zijn eerste reactie was...nadat hij toch alles op zich in heeft kunnen laten werken....dat hij het nu (nog) niet wilde. Dus als hij zou kunnen kiezen dat hij nu voor een abortus zou gaan. Ik heb altijd geroepen dat ik nooit mijn kindje weg zou kunnen laten halen. Maar zit ik zelf ineens in deze situatie. We moeten allebei nog goed nadenken, en veel praten met elkaar, maar het is wel heel moeilijk! Gisteren heb ik uitgebreid met een vriendin zitten praten hierover...zij zegt, overal is een oplossing voor. Het zal wel heel zwaar zijn, maar het komt goed. Gisteren heeft mijn vriend ook met een vriend zitten praten, weet alleen nog niet wat zijn vriend heeft gezegd enzo...heb hem heel kort gesproken. Maar we gaan er na het weekend verder over praten! Wat zou hier uit komen....ik weet namelijk niet of mijn vriend me in de steek gaat laten als ik besluit om het te houden. xx
Jeetje wat een situatie. Nouja het behoeft natuurlijk niet gezegd te worden dat zonder voorbehoedsmiddel vrijen met een 'nieuw' vriendje NOOIT slim is. Je bent nu zwanger, maar weet je wel of je geen SOA's of Aids hebt opgelopen? Goed over nadenken zou ik zeggen. Mocht je voor een abortus willen gaan, dat kan nog wel een maandje, dus je hebt iig denktijd.
Hi, Het is in iedergeval prettig dat jullie het er samen over kunnen hebben! doe vooral waar je jezelf heel erg goed bij voelt. Anders krijg je bij welk besluit ook voor altijd spijt. En om het weg te laten halen/ te houden om te zorgen dat hij bij je blijft vind ik een zwaar besluit voor iemand die je niet zo lang kent. Heel veel succes met jullie beslissing! En wat je vriendin zegt, zwaar wordt het vast maar overal zijn oplossingen voor! Jooze
Hi, misschien is het ook verstandig even naar een gynaecoloog te gaan en je goed te laten voorlichten over je toekomstige mogelijkheden om zwanger te worden en welk effect een eventuele abortus daarop zou kunnen hebben... Als dit namelijk tot effect zou kunnen hebben dat je in de toekomst nog moeilijker zwanger zou kunnen worden, zou ik dat in jouw situatie wel willen weten... Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat een uitgedragen zwangerschap een erg gunstig effect heeft op je cyclus: mijn schoonzusje zat in dezelfde situatie als jij qua cyclus en zij en mijn broer hebben er wat langer over gedaan om zwnger te worden, vanwege die onregelmatigheid. Ze zijn uiteindelijk wel spontaan zwanger geworden, en sinds de geboorte van m'n nichtje is haar cyclus regelmatig. Ze is nu net zo lang zwanger als ik en bij deze was zwanger worden wel heel gemakkelijk... In ieder geval sterkte, en doe dit nooit weer! Voorbehoedsmiddelen zijn er niet alleen om zwangerschap te voorkomen he? En als je elkaar zo kort kent lijkt onveilige seks me een beetje riskant.... (Zeker als jullie dit beiden vaker hebben gedaan, is er natuurlijk wel enig risico dat je in het verleden wel eens wat opgelopen hebt...)
Meid heel veel succes bij je beslissing.. snap dat dit moeilijk is! Wel heel fijn dat je vriend zo reageert.. hij had ook kunnen zeggen jij zoekt t maar uit! Gewoon goed nadenken wat je wil... maar als je niet 100% achter abortus staat zou ik het niet doen!
pffffffffffff moeilijk moeilijk moeilijk hoe oud ben je als ik vragen mag? zou als ik jou was goed alle tegens en voors op een rijtje zetten met wat je zelf wil en kan... en vooral achter je beslissing staan voor 100% twijfel je maar voor 1 % denk der dan nog eens goed over na heel erg veel sterkte
Je hebt zonder voorbehoedsmiddelen gevreeen en dan zeg je: 'een beetje stom misschien'? En wat verwacht je van de abortus, dat dit een fijn alternatief is voor de reguliere voorbehoedsmiddelen? Ik zou er héél goed over na denken als ik jou was!
pff en ik dacht dat ik snel was maar dit slaat alles Zo zie je maar weer dat het niks zegt dat je niet ongesteld werd maar goed daar heb je nu niks meer aan! Hopelijk komen jullie tot een goede beslissing! Veel sterkte
Even om een misverstand uit de wereld te halen: curretage / abortus in NL heeft GEEN gevolgen voor mogelijke volgende gewenste zwangerschappen!!! (ik meld het maar even om die angst in ieder geval weg te nemen)
he meid joh wat een situatie ik weet niet hoe oud je bent. ik snap ook wel dat als je al een jaar niet ongi bent geweest denk dat het niet kan nou dus de wonderen zijn de wereld niet uit.je heb de mening van je vriend laten weten.wat wil jij jou keuze is belangrijker het is ook jou leven.als jij er spijt van krijgt draag je dat je heleleven met je mee.en wat vriendin zeg overal is een oplossing voor.je moet goed nadenken ik denk zelf dat jij heel erg veel spijt krijg als je het laat weg halen.
idd heel erg goed nadenken! Een abortus kan idd verstrekkende gevolgen hebben voor je vruchtbaarheid. Maak iig een beslissing waar jezelf 100% achter staat
1 opmerking. als je al een jaar niet ongesteld geweest ben. en nu misschien zwanger bent. is het dan wel verstandig om het weg te laten halen? de kans op zwanger worden zonder cyclus is bijna 0,0. wil je in de toekomst wel graag kinderen is dit mischien het over denken waard. wat je ook kiest kies met je hart en hou in je achter hoofd dat je niet zomakkelijk kindertjes kan krijgen, en je misschien wel een heel groot moeilijk zwaar proces moet ondergaan, op het moment je wel aan kindertjes wil gaan beginnen. succes met jou keuze. en ik hoop dat je de juiste keuze maakt.
Goed nadenken! En de reactie van stom om zonder voorbehoedsmiddelen te vrijen vind ik hier wel terecht, je kent hem net, die middelen gebruik je ook tegen evt soa's..... Wat betreft evt abortus, die keus kan niemand voor jouw maken, jij maakt die keus!
Wat ik niet snap hier zeg je dat je al 1 jaar niet ongesteld bent geweest.... Maar in je andere topic staat dat je wel ongesteld bent en regelmatig....
meiden wat letten jullie goed op zeg echt scherp wat is dat toch d elaatste tijd met die dubbele verhalen? is dat mode ofzo
ja zijn er zeker veel. Wat ik dan niet begrijp is dat je jezelf voor l*l zet omdat je zo bij iedereen kan kijken wat voor berichten je hebt achter gelaten. Beetje jammer dat het helaas niet anders op een forum en dat sommige zo zijn. Maar misschien niks beters te doen dat het sensatie of iets opzoeken
WEET JE WAT IK DENK DAT HET IS? *wijsneus-mode aangeschakeld* dat het vrouwen zijn die géén relatie hebben, zwanger willen worden hoe dan ook, een man net kennen en niet eens echt een relatie hebben, zwanger raken en dan denken van 'oh sh!t wat heb ik nu weer gedaan?' dan zie je eerst topics over NOD-dagen en dat ze zwanger proberen te raken, dan zijn ze het en ineens schrikken ze van hun eigen acties en krijg je een 'help me' topic! en voordat ik de TS ineens persoonlijk aanval; misschien is dit niet het geval in jouw situatie, maar we hebben er toch een aantal voorbij zien komen! en het is warm en ik heb last van mijn hormonen en dikke lijf so excuse me als ik fel overkom