advies: wel of niet naar de dokter

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door suusje90, 22 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje90

suusje90 Lid

1 apr 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden doen in mijn situatie of dat er meiden zijn met de zelfde ervaring.
    Ik ben eind februari gestopt met de pil, tot nu toe nog maar drie x ongesteld geworden en de vierde keer komt er nu aan. Het duurde eerst vijf maanden verrast ik ongesteld was na het stoppen en nu is mijn cyclus tussen de 33 en de 40.dagen. Ik geen deze ronde voor het eerst ovulatie testen gebruikt en vorige week dinsdag/woensdag hem ik mn eisprong gehad. Dit kon ik ook aan mn temp zien. Nu haf ik de vorige ronde dmv mn temp gezien dat ik ongeveer vijf dagen na mn ei ongesteld werd en nu dus weer! Zaterdag begon bruinverlies, heel ligt en nu wordt het al roder... dit lijkt me niet te kloppen. Wat zouden jullie doen? Wel of niet naar de dokter? En wat zouden ze hier aan kunnen doen?

liefs suus

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Naar de dokter...
    Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

3. Missoni

Missoni Lid

7 nov 2011
    87
    0
    0
    noord holland
    Ja hoor meis gewoon gaan, zo door moeten emmeren is natuurlijk ook niks

Succes en ik hoop dat het snel raak voor je mag zijn!

4. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Zou idd toch ook even langs gaan!! Je luteale fase is er kort! Bij hielpen tarwekiemolie capsules van t kruitvat overigens wel om het wat te verlengen! Mssn het proberen waard

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja ik zou ook gaan. Een wat langere cyclus is geen probleem om zwanger te worden maar een LF van 5 dagen is wel iets om wat aan te doen!
    Succes

6. suusje90

suusje90 Lid

1 apr 2012
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Tarwekiemolie ga ik dan zeker gebruiken! baat het niet dan schaadt het niet! Heb t ook net met mn vriend besproken en heb besloten om toch langs de huisarts te gaan. Dit is ook geen doen! En ik word er onzeker van, maar mn vriend ook! Tijd voor duidelijkheid!

7. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Teunisbloemolie van je eerste menstruatie dag tot je eisprong (daarna niet meer slikken, is voor een betere eisprong) en inderdaad Tarwekiemolie de hele cyclus.

Ik zou sowieso even naar de HA gaan, want je mag max 37 dagen cyclus hebben wil je nog goed zitten... Tussen de 26 en 37 dagen word als goed gerekend door de gyn. Enne je LF is veel te kort, deze moet minimaal 5 dagen langer zijn... 10 dagen is dus het minimale!! En volgens mij zit daar geen max aan maar is het wel beter als het onder de 20 dagen blijft...

Overigens kunnen mensen met een langer of kortere LF wel gewoon zwanger raken, maar duurt vaak langer... Zo ook met een lange cyclus kan je gewoon zwanger raken, maar kan gewoon veel langer duren ;)

8. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Maar volgens mij is het normaal dat je het eerste jaar na het stoppen met anticonceptie nog geen regelmatige cyclus hebt? Soms heeft je lichaam even nodig om het zelf allemaal goed op te pakken. In de meeste gevallen stuurt een huisarts je pas door als je minimaal een jaar bezig bent. Of je moet geen eisprong hebben, maar die heb je waarschijnlijk wel gehad. En dag 1 is de eerste dag dat je rood bloedverlies hebt, dus ik denk dat je LF rond 7 a 8 dagen zit.

Hou er dus rekening mee dat een huisarts misschien nog niks ermee wil doen.

Deel Deze Pagina