Ondanks dat ik nog geen buikgroei heb wil ik toch creme in huis halen om de striemen straks zoveel mogelijk weg te houden! Voorkomen doe je het niet natuurlijk maar wel minder duidelijk laten zijn. Je hebt er natuurlijk zooooveel maar waar hebben jullie goede ervaringen mee ???
Ik gebruik de anti-striae creme van Rituals. Braaf elke dag gesmeerd, maar zit toch helemaal onder. Vraag me toch af of cremetjes wel zin hebben
Denk t niet , Ik heb achteraf voor m'n straie bio oil gebruikt en daar is t echt n heel stuk minder door geworden ☺️
Voor de striemen kun je smeren wat je wilt. Dat gaat niet helpen helaas. Striemen krijg je of krijg je niet. Olie of crème kan helaas niet zo diep komen dat het je onderhuids weefsel bereikt. Waar die crèmes en olies wel voor helpen is tegen de jeuk die je kunt krijgen van die striemen. Je houdt je bovenste huidlaag namelijk wat soepeler dan en in bepaaldr crèmes zitten verzachtende stoffen. Ik gebruik de olie van weleda. Een olie welke je lekker in kan masseren. En even over de strepen; ik smeer elke dag vanaf 7 weken. En ik zit echt compleet onder de strepen. Voor het geval je je afvraagt hoe mijn buik eruit ziet haha
Ik had 1 tube gekocht (met korting) van Bepanthen en daar heb ik de hele zwangerschap mee gedaan. Geen striemen op mijn buik, had ook een vrij bescheiden buikje, wel striemen op mijn borsten.
Ik smeer ook elke dag met de mamacreme van Rituals, maar zoals hier boven al gezegd werd, striae komt door het scheuren van de onderste huidlaag. Ik heb het helaas onder mijn borsten, op mijn buik geen streepje te bekennen
hier ook flink wat strepen, smeren helpt echt niet. kan alleen wat fijner voelen als je huid droger word en gaat jeuken door het uitrekken
Ik gebruik een huid olie van kneip. Houdt de huid lekker soepel. Maar echte striae kan het niet voorkomen, dat gebeurt in de veel diepere huidlagen. Ik heb tot op heden nog geen striae, schijnt dat dat minder gebeurt als je al iets ouder bent. (ik ben 39).
ik smeer gewoon vanalles wat ik voor handen heb. nivea dove body lotion kneip huidolie bapanthen volgens mij gaat het er vooral om dat je je huid goed stevig masseerd, voor een goede doorbloeding. en dan hopen dat je rustig en geleidelijk groeit. En dan nog spelen aanleg en leeftijd een grotere rol van deze zwangerschap al 3 striemen en ik moet nog even. van de vorige ook nog 2 maar die kreeg ik pas tijdens de bevalling!!
Smeren helpt het niet voorkomen, maar het helpt wel de jeuk tegen te gaan en je huid soepel te houden. Er zijn wat stoffen waar wel bewezen van is dat ze hieraan bijdrage leveren, net als anti rimpel crème enzo. Het voorkomt het niet, maar het houdt wel de huid gezonder. Ik gebruik die zalf van bepanthen. Heb er veel gebruikt vind die het fijnste. Huid is geen lijk zacht en nooit jeuk en nog steeds geen strepen (wel 20 kilo erbij).
Ik heb die van Zwitsal maar vind m niet prettig intrekken. Toen heb ik m van de duitse drogist geprobeerd en die is heerlijk! Eerst smeerde ik eens in de maand, nu eens in de 2 weken ofzo haha. Gaat de goede kant op. Voor strepen helpt t niet, maar voor jeuk wel. Ik heb overigens nog geen strepen maar die krijg ik vast tijdens de bevalling wel.
Ik gebruik gewoon een bodymilk van de kruidvat wel extra verzorgend en vettig zodat mijn huid soepel blijft. Vorige zwangerschap ook veel gesmeerd maar hielp niet echt.
Jaaa zoiets dacht ik al..dan is het zonde om het aan te schaffen als het toch niet helpt. Ik hou het maar bij een bodylotion denk ik hihi
Gebruik normaal bui oil, heb nu voor een keer Welda gekocht kijken of dat was is. Mijn eerste zwangerschap zonder strepen door gekomen,wel met 35 weken bevallen. Dus blijf heel hard duimen dat ik deze keer ook mazzel heb, ben wel bijna 36 jaar dus hopelijk helpt dat ;-P
Gebruik die van rituals. Gekregen van me schoonmoeder en vind hem heerlijk trekt snel in en ruikt erg lekker
Smeer m'n buik, nu die groter wordt, in met bio-iil. Maar niet omdat het striae tegen gaat.. vindt het gewoon even een 'momentje'. Helaas werkt geen echte smeerseltje echt, maar ik geloof wel dat het je huid soepel kan houden.. En bio oil werkt bij mij ook voor mijn littekens.. dus het zal vast wel iets herstellen ofzo