Hallo, Ongetwijfelt zullen er al meer topics over geweest zijn, maar toch vraag ik om tips Wat te doen tegen IJSkoude handjes?! Mijn dochter word elke ochtend met zulke koude handjes wakker (je zou haast denken dat ze bevriezen). Ik vind het zelf ook niet fijn om koude handen of voeten te hebben, dus lijkt het mij voor een baby ook niet fijn... Wie heeft de gouden tip voor mij, aangezien het steeds kouder gaat worden, wat kun je hier het beste tegen doen? Groetjes Rojin
Nja in principe.. Zolang ze er niet van wakker worden zal het wel meevallen... Iets warmer aankleden wil ook nog wel eens helpen.. En anders sokken eroverheen ofzo.. Maarja of dat nou zo lekker slaapt En weet niet of et raam open staat? Zo ja dichtdoen snachts
Ik heb het venster boven het raam open (lijkt mij niet zo gezond om deze dicht te doen) Verder slaap ze in een winterslaapzak met mouwen, pyjama, romper korte mouw en sokken. Als ik naar bed ga doe ik een dekentje met laken over haar heen. Mischien 2 dekentjes proberen? Ik heb zelf geen puckababy, maar wel ideaal dat er wandjes in zitten Sinds een maand slaapt ze in een winterslaapzak, voorheen altijd in de swaddle me doek, ook geen last van koude handjes. Maar ze wou er niet meer in en ze kan zich omrollen, dus moest ze eruit.
Idd, vind dat zelf erg handig! Het schijnt overigens geen kwaad te kunnen, die koude handjes, maar het lijkt mij niet fijn om zulke ijsklompjes te hebben...
Het kan totaal geen kwaad, inderdaad zolang ze er zelf niet wakker van word. Afgelopen winter werd ons mannetje smorgens met enorm blauwe (soms zelfs bijna zwarte) handjes wakker, hij leek er zelf geen last van te hebben, ik dekte hem toe onder een dekentje, maar voor ik zijn kamertje uit was, had meneer zijn handjes er al onderuit, ook sokjes werd hij helemaal hysterisch van. Nagevraagd bij het CB en die gaven aan dat het echt geen kwaad kan, zolang ze als hij dan wakker was wel redelijk snel weer warm werden, nou voor hij zijn fles op had waren ze alweer lekker warm. En hij had het ook alleen snachts, overdag niet (slaapkamertemp was toen constant 18 a 19 graden, dus zeker niet te koud)
Jeetje, bijna zwarte handjes door de kou... En idd, handjes onder de deken stoppen heeft hier ook geen zin, zijn net zo snel weer boven de dekens Met sokjes, wandjes etc. slapen lijkt mij niet zo fijn en veilig. Dan er maar vanuit gaan dat ze er geen last van heeft. Zo moeilijk met dat koude weer, elke keer denk ik "heeft ze het niet te koud?" of "heeft ze het niet te warm?"... pfff lastig!
Als je haar uit dr slaapzakje haalt, is haar buikje, nekje beentjes en alles dan wel lekker warm? Want dan is het meestal geen probleem. Mn zoon heeft ook erg koude handjes want hij sabbelt op zn handjes en natte handjes koelen nog sneller af volgens mij.
Hier ook een meisje die wakker wordt met koude handjes. Ze sabbelt ook veel aan haar handjes en denk idd dat ze daardoor nog sneller koud worden. Ze lijkt hier nooit last van te hebben...
Dat vergat ik er inderdaad bij te vermelden dat het nekje en het rompje wel warm moeten zijn dank je voor de aanvulling
Ja, ze voelt wel warm in haar nekje en slaapzak. Mama maakt zich er meer druk om dan de kleine . Merk verder ook niet dat ze er last van heeft... En zo te horen hebben meer baby's er last van, zal er wel bij horen koude handjes (én voetjes) Bedankt voor de reacties
Ook mijn dochter heeft koude handjes smorgens! Maar ze slaapt door, dus ze zal er geen last van hebben denk ik
Hier ook koude handjes! Als ik hem er uit haal voor de flesmzijn ze snel weer warm en hij lijkt er verder geennlastnvan te hebben. Maar mij leek het ook vervelendnvoor hem hoor....