Gerommel met slaapjes: sprong? Van 2 naar 1 slaapje??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hier vandaag ook weer 2 slaapjes. Van 2 uur allebei. Ze was ook erg moe dus waarschijnlijk toch nog te weinig om 1 slaapje te doen. Morgen maar weer kijken.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ka85: zo ging/gaat het hier ook geregeld, dan denk je dat er iets staat te veranderen, maar dan haalt ze het toch een soort van in! Zoals bij onze dochter van de week bij de gastouder 1 dag dat ze weer 2x2 uur sliep.
    Maar over het algemeen heeft ze nu al een dikke week dat ze minstens 1 slaapje niet of nauwelijks slaapt en 1 slaapje toch wel korter dan anders, minder dan 2 uur.
    Vandaag had ik haar na het slaapje van vanmorgen van 5 kwartier, weer redelijk op tijd in bed liggen, zo rond 15 uur. Ze was ook best huilerig, maar weer een uur liggen spelen, kraaien, jammeren, gillen noem maar op in dr bedje dus er maar weer uitgehaald, volgens mij dus niks geslapen. Rond 17:30 uur stortte ze echter weer in, dus toch maar weer naar bed en daar heeft ze 3 kwartier geslapen ( vreselijk onhandig, net onder etenstijd natuurlijk...). Hierna was ze ook niet helemaal gezellig, maar wel pas rond 19:30 uur op bed.
    Heb het idee dat er ook een tandje of kiesje zit aan te komen, rode billen, 1 rode wang... en verwar ik het huilerig zijn door de pijn, met huilerig zijn door vermoeidheid en slaapt ze daarom misschien ook stukken minder?

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, ze gaat het echt niet trekken met 1 slaapje hoor! Gisteren tot na de lunch opgehouden, terwijl ze best erg moe was. Maar door omstandigheden (brengen naar gastouder ed) lukte het om dr wakker te houden. Hierna een lang slaapje gedaan ( weet niet precies hoe lang), maar dan is ze eind vd middag toch erg moe en haalt ze het een soort van in en slaapt dan nog even 3 kwartier voor het avond eten....
    Vandaag weer 2x 1,5 uur ongeveer. We bekijken het maar per dag. Hoop dat het toch een sprongetje is, of een fase want onrustig is het wel, dat zoeken naar een ritme.

4. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat lekker rommelen zou ik zeggen :)
    Hier is het ook altijd weer anders.
    Meestal is mijn vent vroeg wakker (lees tussen 6 en 7) en gaat dan rond 10 uur weer even slapen tot 11
    Dan om 14 weer tot 15:30
    Soms zijn er dagen dat het anders gaat ............. neem vandaag
    7.45 wakker niet willen slapen rond 10.30/ 10.45 terwijl hij duidelijk wel moe was.
    Dus uiteindelijk maar even wandelen (de hond moest er toch even uit)
    Daarna prima tot 13.00 vol gehouden :) super en nu al weer wakker (14.00)
    We blijven gewoon lekker rommelen.
    Morgen weer om 7 uur wakker en dan gewoon weer 2 keer slapen :)
    Aan 1 slaapje is hij echt nog niet toe, maar soms gebeurt het gewoon............
    Ik heb me er maar bij neergelegd dat niet alles gaat zoals je het zou willen.
    (want ik wil liever ook dat hij langer slaapt, maar dat doet hij niet.)
    Geeft heel veel rust :)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    En Druif, inmiddels al verbetering?

Hier nog steeds drama. Hij is vanaf 8 uur wakker en slaapt echt net pas. Gister hetzelfde en toen sliep hij maar 3 kwartier:(:(. Maar goed ben weer een poging aan het wagen hem met zijn armen vrij te laten slapen... Maar omdat hij toch al slecht sliep weet ik nu dus niet waar het aan ligt. Dus leg ik hem af en toe terug in zijn "oude" slaapzak omdat hij natuurlijk wel wat moet slapen... zucht... We rommelen idd maar wat aan, zijn we gewend van de eerste maanden, toch;):D. Jammer dat het "vaste" ritme er tijdelijk niet in zit, vind ik vooral lastig met het plannen van bezoekjes etc.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het gaat hier ook nog steeds niet zo... of tis maar hoe je het bekijkt. Na een paar rommeldagen nu weer langere slaapjes. Gisteren 1 van 5 kwartier en 1 van ruim 3 uur!!!!!
    Vandaag ook weer 2 slaapjes, weet niet precies hoe lang, was bij de gastouder.
    Merk dat ze de laatste dagen steeds 1 slaapje echt merkbaar korter doet maar het dan wel later op de dag of in de week gaat inhalen! voorlopig dus nog niet naar 1 slaapje hier!!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Gisteren morgen wilde ze niet slapen en uiteindelijk dan maar zonder slaapje weer uit bed gehaald, we zouden op visite gaan. In de auto sliep ze 10 minuten. Ik word daar zelf altijd een beetje geïrriteerd van, want zie mezelf dan alweer met een jammerend, oververmoeid kind op visite zitten, geen tijd om bij te kletsen of wat dan ook... Maar het viel erg mee! Ze hield het goed vol tot ca 15;30 uur!!!
    In de auto terug naar huis 50 minuten geslapen en thuis wilde ik dr overleggen, maar ze werd wakker en wilde toen ook niet meer slapen. Uiteindelijk was ze om 18 uur echt niet meer te genieten en toen van ca 18:45 tot 8 uur vanmorgen uitgeslapen ;)

Vanmorgen ook snel weer moe, maar geloof dat ik dr nu na een 3 kwartier alweer hoor...

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Het blijft wat hé, dat gerommel. En de sprong is voorbij volgens het boek, duurt maar tot 54,5 week geloof ik...

Maar hier ook nog steeds drama. Gister ochtend werd hij extreem vroeg wakker van zijn eigen gehoest en ging niet meer slapen om 6.15:(. In de ochtend nog 1 uur en 15 min geslapen. En in de middag nog 30min. Maar als hij na 30 min. al wakker wordt (en dat doet hij helaas vaak in de middag is hij super sjaggie... Dan wil hij alleen bij ons zitten en is pas weer vrolijk na het eten:(. Toen hij maar 1 dutje deed dag eerder was hij veel vrolijker.

Tevens heeft hij ook bedacht dat slapen overdag niet meer zo leuk is en huilt dus uit protest als we hem op bed leggen, en daarna ook tussen zijn gebrabbel gemopper huilt hij ook nog af en toe. Blij als deze fase weer voorbij is, maar dat kan nog wel ff duren denk ik.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn dochter was wel 3 weken te vroeg geboren, dus misschien kan het nog net qua sprong ;)... maar weet het niet... op zich heeft ze eigenlijk nooit last van sprongetjes gehad, dus geloofde er niet zo in, maar soms heb je van die lastige fases waarbij je hoopt dat het wel bestaat, want dan weet je ook dat het weer over gaat.. haha!

Verkoudheidje maakt het altijd lastig, dan is plat liggen ook niet fijn. Al zout water in het neusje geprobeerd? Of een hoestdrankje?

Hier is het juist andersom: ze lijkt het wel fijn te vinden om naar bed gebracht te worden, gaat dan ook in dr oogjes wrijven enzo, maar na een half uur is het alweer "klaar" en gaat ze staan en roepen... aaargghh...

10. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook drama.. 7u wakker, 10u naar bed en dan tot 1030u kletsen/jammeren. Wakker om 1130u. 1430u weer naar bed, half uur kletsen/jammeren en uurtje slapen... Gelukkug wel vrolijk! 1 slaapje redt hij nog niet..

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het zal denk ik toch bij de leeftijd horen, wel opvallend dat we er allemaal "last" van hebben vlak na de eerste verjaardag!!
    Hier nog steeds drama dus het is uitgesloten dat het toch door ene kiesje/ tandje oid komt. Vandaag van 11 tot 13 geslapen maar redt het dan niet tot 19 uur. Smiddags 2x op bed gelegd, maar slapen ho maar...

12. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Idd opvallend hé!

Nu slaapt hij weer wat beter, maar volgens mij is dat omdat hij verkouden is (maar dan ook echt super verkouden iedere dag het bed onder de snot, en dicht zittende oogjes:(). Hij is daarbij wel weer vroeger wakker tussen 6.30 en 7.00 ipv tussen 7.00 en 7.45. Gister heeft hij 3x geslapen, 1x 1,5 en 2x 3 kwartier. Dus toch "slechter" dan voorheen 2x 1,5 uur... Een collega van mij heeft een ander probleem, die kleine is van aug. en slaapt zoveel dat ze zich druk maakt. Die moet ze 's-ochtend wakker maken om 8.30 en gaat dan weer om 9:45 naar bed, en dan in de middag ook snel moe en lang slapen. Luxe probleem! haha!

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hihi, zo was ze tot ene maand of wat terug ook! Vaak 2x 2-3 uur!!! En na de nacht na 1,5 /2 uur weer terug naar bed!!

14. Aafje2000

Aafje2000 Lid

15 sep 2012
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn dochter die net één is heeft iets voor haar eerste verjaardag ook enkele dagen achtereen moeite gehad met haar middagslaapje. Maar inmiddels slaapt ze weer volop, in de middag (en in de ochtend).

Maar misschien is ze wel begonnen aan het langzaam afscheid nemen van het middagslaapje? Weet iemand of er een leeftijd aan te koppelen is, dat ze nog maar één slaapje doen overdag? Of verschilt dit echt enorm per kind?

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet wel dat het enorm per kind kan schelen, sommige baby's gaan met 8 maanden al over naar 1 slaapje, bij wijze van spreken, anderen pas na 1,5 jaar!
    Mn oudste was 14 maanden, maar heeft ook een tijd gerommeld hoor.
    En hier bij mn jongste nu rommelt het ook nog steeds. vandaag bij de gastouder sliep ze van 12 tot 13:30 uur en daarna wilde ze niet meer. Bij thuiskomst vreselijk moe natuurlijk, even op bed gelegd tijdens het koken en na een half uurtje er maar uit gehaald, want ze sliep toch niet. Maar zo irritant dat ze zichtbaar moe is: kort lontje, jammerig, oogjes wrijven, maar slapen ho maar!!
    Voordeel is wel dat ze smorgens lekker uitslaapt ;)

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Het is idd een leeftijds dingetje. Kan me hier ook melden :).
    Meneertje wil ook niet meer dan een slaapje per dag doen. Nu hebben we hier wel geluk dat hij kan uitslapen tot een uurtje of 10. Voorheen sliep hij dan van 11.30 tot 13:00 en van 16:00 tot 17:30 ongeveer. Nu proberen we te rekken tot 12:30. En dan slaapt hij tot 14:00. Het is wel heel wisselend hoor. Want de ene dag slaapt hij 1,5 uur en soms (heel soms) ineens 2 tot 2,5 uur. Maar daarna dus niet meer. 19:00 uur is dan wel heel laat hoor :). Veel gemekker en gehuil. Vaak ligt hij nu al rond 18:30 uur. Maar dan meteen slapen, ho maar. Ben soms tot 21:00 uur bezig. En dit hadden we voorheen nooit. 's Nachts horen we hem ook steeds vaker.
    Gisteren heeft hij op het kinderdagverblijf maar 20 minuten geslapen. Over de hele dag. Veels te weinig. Hopenlijk wordt dat wel weer beter.
    We wachten het maar weer af. Hopenlijk wordt het snel weer wat gezelliger :)

17. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat niet willen slapen en toch moe zijn dat is echt irritant ja! Vanavond om 19:30 uur naar bed gebracht en om 20:15 uur was ze nog aan het jammeren. Dan is ze gewoon te moe ofzo?

Monique: 20 minuten slapen op een dag...oei!!!

Ben wel een beetje blij dat het zo leeftijdsgebonden is!!

18. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    20 minuten ja. Dat is echt extreem hoor. Morgen mag hij weer. Ben benieuwd. Hopelijk is het dan iets meer. Daar zijn ze ook aan het vogelen met zijn slaapjes. Ik kan ze ook geen tips geven. Want op dagen dat hij niet gaat slaapt hij ruim 2 uur langer 's morgens. En tja dan loopt je dag al heel anders. En daarbij vind hij het veels te gezellig daar. Slaapt altijd al slechter, maar wel meer dan 20 minuten :)

Hier is hij vanavond wel weer een keer meteen gaan slapen. Wat is dat toch fijn
    :).

@druif is het niet ook al de leeftijd van uitproberen? Als ik naar hem toe ga dan is hij ook meteen stil en wijzen naar alles: die, die die. En als ik nee, we gaan slapen, zeg dan is het weer huilen.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou je het zegt: dit herken ik heel erg! Ik denk dat ze nu meer gericht zijn oo de buitenwereld: gezelligheid, invloed uitoefenen...
    Ik denk dat mn kleine meid wel degelijk moe is, maar te moe om te spelen is ze nooit :p Dan ligt ze zwaar huilend op de commode, ben ik dr in haar slaapzak aan het hijsen en zodra ze wordt opgetild is het: 'Die! Die!!!" en wijzen naar iets wat ze wil hebben en meteen helemaal blij als ze het krijgt,... zucht...:D verdriet weer vergeten... ik geef haar 1 ding en dan gaat madame het bed in, spelen of niet: moe is moe en= naar bed!!

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Moet zeggen dat het nu al een week best wel goed gaat met 1 slaapje per dag!! Soms redt ze het niet tot na het middag eten, dan ligt ze er om kwart voor 12 in en geef ik haar om half 12 al eten.
    Als ze dan na 15:30 wakker wordt redt ze het redelijk tot na 19 uur/bedtijd. En anders redt ze het dus net niet, maar slapen doet ze ook niet, zit dan gewoon met een superchagrijnig kindje ;) Tis het nog niet helemaal maar er zit wat meer structuur in!

Deel Deze Pagina