hallo dames, ik heb een vraagje ben nu 32+3 zwanger. Normaal voel ik de kleine de hele dag door bewegen, als ik opsta tot dat ik naar bed ga zeg maar. Maar nu heb ik de kleine vandaag helemaal nog niet voelen bewegen ofja misschien 1 keer. Maakt dit wat uit of moet ik de Vk bellen als ik straks of morgen nog niet veel voel. ze zeggen wel eens je hoeft de kleine niet elke keer te voelen bewegen maar dit is een heel verschil met normaal.
Indd wel een heel verschil! Ik ben dan bijna 26 weken en voel de kleine ook bijna op vaste momenten bewegen... Als ik hem bijna niet voel dan ga ik bewust even rustig liggen en dan laat hij al snel van zich horen! Heb je dat al geprobeerd? Als je kleine dan niet voelt binnen 1 uur (dat houd mijn gyn. Aan dus pin mij er niet op vast) zeker even verloskundige bellen!
Bij minder leven voelen moet je altijd bellen, landelijk protocol is naar het ziekenhuis voor ctg en echo. Puur voor de zekerheid.
Dan moet ik dadelijk voor de zekerheid inderdaad maar even bellen Beter voor niks dan dat er wat is. net wel even gaan liggen en voelde ik haar gelukkig wel even bewegen maar het is niet zo als anders.dacht dat een dagje wat reacties!voelen niks uitmaakte.maar blijkt dus wel. Bedankt voor de react
Idd bellen. Heb je met 26 wkn geen brief/folder meegekregen over beweging van de kleine? Bij mij staat iig bellen als t bewegen minder is dan normaal.
Ik heb gisteren inderdaad gebeld! Mocht van de verloskundige meteen komen om kwart na 7. Heeft naar het hartje geluisterd en naar de kleine gekeken en alles was in orde wat ze zo zag! Ze stuurde me voor de zekerheid even door naar het ziekenhuis om me aan de ctg te leggen, want zij luistert even naar het hartje en dan klonk goed maar kon ook een moment opname zijn en met een ctg kunnen ze op de langere termijn zien of het ook goed blijft gaan. Deze was gelukkig in het ziekenhuis ook in orde, ze zagen alleen dat ik best wat harde buiken had. Even nog gekeken naar de lengte van mijn baarmoedermond of ik geen ontsluiting had maar dit was niet het geval gelukkig. Net weer voor controle weer een ctg gehad en deze was ook weer goed. nu moet ik maandag ook weer even voor controle voor de zekerheid of alles nog goed is en dan is het goed. moet ook dinsdag weer naar de verloskundige dus heb dan ook weer een extra controle. de kleine maakte wel veel bewegingen zag ik op de ctg maar deze voel ik niet, althans de meeste niet. wat ik eerst wel altijd had. maar de iedereen zei al als je weer twijfelt meteen bellen dan kun je gewoon weer langskomen!