Weet niet of ik hier goed zit.. Ik heb een vraag over gerookte makreel, gister heb ik dus gerookte makreel gekocht.. niet vacuumverpakt.. maar nu las ik dus dat je geen makreel mag? ik las koningsmakreel.. weet niet wat voor makreel dit is.. maar hij is dus niet vacuumverpakt.. ik dacht als ik m nou ff in de oven gooi dan zijn evt. bacterien dood.. kan ik het dan wel veilig eten? t ligt nu in de koelkast en ik heb er echt heeeeeel erg trek in.. help..
Het ligt eraan hoe vers de makreel is. Verse makreel mag wel maar koningsmakreel is idd wat minder goed door hoeveelheid kwik.
Wat is een koningsmakreel???? Ik heb ook gewoon gerookte makreel gegeten. Heerlijk. Vette vis is ook goed toch? Volgens mij is koningsmakreel toch iets anders??? Maar je kan het altijd bij de visboer vragen. Het gaat niet om de bacterie maar om de kwik inderdaad. Dus in de oven helpt toch niet tegen de kwik??? Maar je mag met mate wel kwik. Tonijn mag je bijvoorbeeld ook eten (zolang het uit blik komt en niet 2 blikjes per week). Anders gewoon even een visboer bellen en vragen of d koningsmakreel de makreel is die je net hebt gekocht.
Roofvissen worden afgeraden toch? Ivm schadelijke stoffen als kwik idd. Het gevaar wat je bij vacuumverpakte vis hebt, heb je iig niet met die vers gerookte makreel
Volgens mijn lief (Sous chef) wordt koningsmakreel in NL niet tot nauwelijks gebruikt. Dan hadden ze dat bij de visboer echt wel geweten. Lekker van genieten zou ik zeggen.
Ik geniet lekker hoor van mijn tweewekelijkse broodjes gerookte makreel van de visboer. Verse vis is goed en deze vis is toch bewerkt? Als ik nou ook al geen makreel meer zou mogen ga ik onder een steen liggen en wordt ik over zeven weken wel weer wakker.... Ik mis mijn visjes!!!!
Ik was gisteren in het Erasmus MC en daar las ik op info tv die er hangt dat je GEEN gerookte vis mag eten , heb er eigenlijk niet meed naar gevraagd maar ik schrap het iig van mijn lijstje Liefs