Goedemiddag allemaal, Ik heb gister een positieve test gedaan Het is dus nog erg pril en dus nog voor een tijdje ons geheimpje. Nu ga ik vanavond uit eten met vrienden en heb net de de kaart met voorgerechten bekeken. Ik maak mij zorgen over alle gerechten want er staat veel rauw, kaas en vis op. Welk gerecht zouden jullie aanraden? Volgens mij is de Zeeduivel de enige optie?!? Oosterse combinatie Lekkernijen van divers vis en vlees, veelal "rare" bereid Zeeduivel Gemarineerde zeeduivel met een duivelse saus Spinaziekaas Wilde onbespoten spinazie met magor- en geitenkaas, groenten en pecannootjes Rundercarpaccio Carpaccio van licht gerookt rundvlees met Parmezaanse kaas, pijnboompitjes en balsamico-dressing Tonnato Vitello Gerookte Beemster kalfsfilet, tonijn en tonijnmayonaise Groetjes, Fan13
Ik zou voor de zeeduivel gaan en de saus apart laten serveren. Spinazie zou evt ook nog kunnen als de geitenkaas hard is...
Thanks Blub69! Ik zat later te denken dat ze waarschijnlijk ook wel een soepje zullen hebben. Dat neem ik normaal nooit, maar is wel zo veilig
je kan ook stiekem het restaurant even bellen of ze dingen bv vesr bereiden. Zo heb ik vrijdag gerookte zalm gehad, maar was vers gemaakt, dus dan kan het wel.
Is zeeduivel weer geen roofvis wat niet zou mogen? Ik vind het een lastige kaart, ik zou niets durven bestellen.
zolang je niet elke dag een roofvis eet kan het best hoor... niet te krampachtig zijn. En waarom zou je saus apart laten serveren bij de zeeduivel?
Zeeduivel en tonijn kunnen gewoon hoor. Je moet niet drie keer per week roofvis eten, maar af en toe een keer kan zeker geen kwaad. En die geitenkaas kan waarschijnlijk ook gewoon. In Nederland tref je niet vaak ongepasteuriseerde geitenkaas. Als het een heel duur / chique restaurant is misschien wel. Maar dan zou je vooraf even kunnen bellen om het na te vragen.
Dank jullie wel voor de adviezen! Gister in het restaurant bleek de menukaart veranderd te zijn met andere en meer "veilige" gerechten Helaas kon ik niet voor een limoendessert kiezen want daar werd limoncelli bij geserveerd... Maar de Dame Blanche smaakte ook prima Nogmaals dank (echt top dit forum)!
Misschien voor de toekomst, geiten- en schapenkaas mag je gewoon lekker eten. Listeria gevaar is er alleen bij rauwe koemelk.