Zijn er hier meer meiden die geen harde buiken hebben. Volgens mij heb ik dit namelijk nog niet gehad. Ja me buik voelt wel eens hard als ik met mijn hand voel, maar voel hier verder niet van....of is dit een harde buik?? Haha. Zegt dit ook iets over de bevalling en weeën of heeft dit echt niets met elkaar te maken?? Ben heel benieuwd naar jullie reacties...
Hier gedurende de hele zwangerschap nooit gehad. Alleen op één avond een paar tijdens een knetterhard optreden, toen ik vlak voor een luidspreker stond. Met 36 weken bevallen, mijn vliezen braken zomaar vanuit het niets. Geen voorweeën gehad of wat dan ook. Zegt dus helemaal niks.
Ik had bij mijn eerste een tijdje wat harde buiken rond de 20 wkn omdat ik toen heel druk was (herkende ze overigens in het begin niet als zodanig ). Toen ik meer rust nam verdwenen ze weer en zijn niet teruggekomen tot ik met 41+2 wkn gestript werd. Toen kreeg ik weer harde buiken (en duidelijk herkenbaar ), en ongeveer 15 uur later lag mijn zoontje op mijn buik. Bij nr 2 en nr 3 heb ik wel iets vaker harde buiken gehad, maar echt alleen als reactie op bepaalde bewegingen (bukken bijvoorbeeld, of op een bepaalde manier omdraaien in bed). Maar ook die waren op 1 hand te tellen. Echte voorweeen/oefenweeen heb ik nooit gehad. Het was altijd, boem, opeens een echte wee en onverwachts begin bevalling .
Vaak merk ik de harde buiken ook niet echt op als ik bezig ben hoor. Pas sinds een week ofzo herken ik ze, terwijl ik ze achteraf gezien toch al een paar weekjes heb. Als ik rustig zit en ik heb er een, voelt het alsof er een steen in mn buik ligt. Met de hand voelt je buik dan ook keihard aan.
Ik heb ze volgens mij ook nog niet echt gehad hoor. Mijn buik voelt soms wel hard, maar ik heb meer het idee dat dat een kont of een been is ofzo En dat terwijl ik vorige week echt een emotionele en stressweek gehad heb. Ik had toen alleen op vrijdag last van krampen, maar een harde buik, ik weet het niet...