hoi, ik heb best wel sterke nagels van mezelf. nu ben ik 25 weken zwanger en ineens zijn er 2 nagels ingescheurd (in het levende deel) zou dit een soort zwangerschapskwaal zijn?
krijg je wel genoeg calcium binnen? melk, kaas, aardappelen, rijst etc? anders pakt je kindje namelijk jouw reserves en kun je dat soort klachten krijgen.
hmmm mijn nagels groeien juist harder heb ik het idee. en drink idd best wel veel melk, karnemelk en eet veel kaas en smeer kaas. en rijst dus die bewering van hier boven zou best eens waar kunnen zijn
hier ook nagels die veel harder zijn geworden en hard groeien, lijk net zo'n roofvogel. Maar idd drink veel melk/chocolademelk zelf gemaakt, karnemelk, vla yoghurt.
ik had wel het idee voldoende calcium binnen te krijgen, maar ik zal het toch even wat gaan aanpassen, dus nog wat meer. misschien helpt het. dank jullie wel voor je antwoord
Ik drink iedere dag 2 bekers melk, ik eet veel kaas en eet iedere avond aardappels of rijst. Mijn nagels scheuren ook om de haverklap in. Voor mijn zwangerschap had ik nagels die ik moest knippen omdat ze anders te lang zouden worden. Dat is nu niet meer hoor. Ik hou geen nagels meer over. Maar ik heb het er wel voor over, het is gelukkig maar 9 maanden, en ik vind die 9 maanden zeker de moeite waard.
Gelatine eten schijnt goed te helpen tegen broze/dunne nagels die snel scheuren. Dus maak een lekkere drilpudding zou ik zeggen!