Hoi allemaal! De titel vraagt het al.. slikken jullie tijdens de 2e en 3e trimester nog vitamines? Ik ben natuurlijk met 12w gestopt met de davitamon met foliumzuur en slik nu eigenlijk niks meer... benieuwd wat jullie doen? Liefs!
Ik heb wel altijd zwangerschapsvitamines genomen, ook later in de zwangerschap. Bij de tweede zwangerschap woonde ik al in Duitsland en hier wordt aangeraden om ook in het tweede en derde trimester foliumzuur te blijven slikken. De reden weet ik even niet meer, maar dat was dus wel het advies. Het is niet slecht om foliumzuur te blijven slikken.
Ik slikte ook omega (3?)schijnt heel goed te zijn voor de hersenontwikkeling van de baby. En verder gewoon extra multivitamines.
Foliumzuur kan je idd mee stoppen. Vitamine D is wel goed om de hele zwangerschap te nemen. Zie site voedingscentrum
Ik moet extra ijzer en vitamine D nemen. (word je op geprikt) vitamine D moet ik 50 mg en ijzer 35mg met nog extra aanpassingen in voedingen en meer in de zon buiten etc.
Tuurlijk, ik slik zeker omega 3 (ik heb new day mama) is heel goed voor ontwikkeling foetus en verder natuurlijke uitgebreide vitaminen met folat Vitals mama. davitamon is synthetische vorm vitaminen daar krijg je eigenlijk weinig van binnen. Je kan beter nemen nu je toch gaan kopen solgar, ortica of vitals merken. ik had ook weinig D en moest K en ijzer etc ivm anemie en bloedstolling etc en Vitals mama was perfect die heeft het van alles extra meer. Want aan 10mg D wat in se meeste vitaminen zit heb ik niets aan eigenlijk want ik had te kort.
Ik slik het de hele zwangerschap en tijdens de borstvoeding. Sowieso eet ik niet altijd zo gezond (hou niet echt van fruit en groente), dus hoop het een beetje goed te maken Je ADH omega, vit D en ijzer zijn tijdens de gehele zwangerschap verhoogd, dus het kan nooit kwaad de multivitamines langer te nemen.
Ik slik ze nog steeds. Ga ermee door tot ze op zijn en daarna haal ik een goede multivitamine die goed is tijdens de borstvoeding. Ik neem ook extra vitamine D.
Ik blijf heel de zwangerschap Solgar Prenatal Nutrients slikken. Die zijn voor de zwangerschap en borstvoedingsperiode.