(Voedselbank geeft 12 huwelijke cadeau op 12-12-2012 om 12:12 uur met alles erop.en eraan) Ik wil even mijn mening kwijt over dit nieuws bericht. Ik snap niet dat de voedselbank huwelijke cadeau gaat geven, kan er niet over uit "de voedselbank" . Vorig jaar heeft de voedselbank op de tv gesmeekt om geld, maar begin er toch aan te twijfelen of ik als doneerder niet nu een bijdragen heb gedaan aan de 12 bruiloften. Ik gun de 12 paren het beste hoor, maar vind dat het niet van de voedselbank had moeten komen. Er zullen dadelijk nog veel meer mensen naar de voedselbank komen ivm de krisis, er zijn al wachtrijen ik kan het gewoon niet begrijpen, gezinnen met kinderen moeten wachten waarom, omdat het geld nu naar een superde luxe bruiloft gaat ipv een krat met eten. Waar gaat dit over.
DIt meen je niet, ze kunnen amper de juiste voedselbronnen aanraken, en dan dit.. Nee inderdaad onbegrijpelijk en maar 12 bruidsparen, weet niet wat er allemaal inzit, maar denk voor dat bedrag en co had er heel wat meer mensen geholpen kunnen worden, en hoe kunnen mensen die voedselbank hebben trouwen in deze crisis? valt het op een dag dat er gratis getrouwd kan worden (volgens mij niet maar ok) ofzo? Of zie ik dit geheel verkeerd?
Oh vreemd. Luxe lijkt me niet op z'n plaats bij een organisatie die al het geld beter kan gebruiken om mensen te eten te geven en trouwen is nu niet echt een levensbehoefte. Maar kledinginzameling doen ze wel, ik had het dan nog wel gesnapt als ze tweedehands trouwjurken hadden weggegeven voor de stellen die dan toch gingen trouwen op zo'n gratis dag.
Aviya jij ziet t heel goed! Onbegrijpelijk net als wat hier boven al gezegd wordt, eerst bedelen om voedsel en nu op en top verzorgde bruiloften weggeven?? Voor die cente kenne ze heeel wa gezinnen aan de freet houwe!!
Idd voedselbank is met het initiatief gekomen maar betalen verder niets! Toevallig gisteren op 100%nl Zo zou honeymoonshop in rotterdam? de bruiloft gaan sponsoren voor 1 koppel in een bepaalde provincie. Het gaat om 1 koppel per provincie en ja ik vind het wel een leuk initiatief
Ten eerste is er meschien een link waar duidelijkere info in staat??? Want hierover kan je alleen speculeren wat het inhoud. Want wie werken hieraan mee bijv.??? Kost het de voedselbank wel geld??? Of geven andere instantie's dit weg en is de voedselbank een soort van tussen persoon???
ik vind het ook belachelijk net of trouwen een 1e levensbehoefte is voedsel, huisvesting, gezondheid is de 1e levensbehoefte. voedselbank kan daar beter in voorzien dan een trouwerij edit: lees dat het de voedselbank niks kost.. maar hadden ze dan niet beter 12 gezinnen 1 jaar lang gratis luiers/voedsel/kleding kunnen geven? of bijv een jaar lang gas/electra? hebben die mensen denk ik meer aan dan een huwelijk..
Ik vind het raar dat de voedselbank zijn naam hier aan wil verbinden. M.i zijn trouwen en voedselvoorziening iets heel anders. Trouwen is slechts een formaliteit en een keuze. Honger lijden vaak niet. Ook al kost het hen geen geld, ik vind het een vreemde keuze.
Hier sluit ik me bij aan en trouwens ook bij de reactie van Daantje kan me inderdaad voorstellen dat veel mensen daar meer aan hebben.
Ik vind het een leuk initiatief. Mensen die naar de voedselbank gaan hebben vaak denk ik geen geld voor een mooie bruiloft. Waarom zouden zij geen mooie bruiloft mogen hebben? Wel leuk dat mensendieck het niet breed hebben toch een mooie bruiloft krijgen. Jammer dat mensen er dan negatief op reageren.
Lijkt me nou niet echt prioriteit.. overigens hebben heeel veel mensen die niet naar de voedselbank hoeven ook geen geld voor een mooie bruiloft. Trouwens kun je gratis op maandagochtend ofzo, dat geld hadden ze beter voor nuttigere zaken kunnen gebruiken.
Niet alles hoeft toch prioriteit te hebben. Waarom kan er niet gewoon een keer iets leuks worden georganiseerd voor mensen die het moeilijk hebben? Om mensen blij te maken. Ik vind de voedselbank en trouwen ook een rare combinatie maar zolang het niet tenkoste gaat van het werk wat ze al doen, waarom niet.
Ik denk dat ze dit eerder 'Publiciteit' noemen! Zo komt de voedselbank in alle provincies op een positieve manier onder de aandacht.