harde buiken/voorweeen?! bij 29 wkn en eerder...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door tamaar, 27 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Afgelopen maand heb ik al 2x harde buiken gehad, maar dan wel het soort dat ik urenlang continu pijn in mijn buik en rug had, het leek wel of ik aan het bevallen was! Ik ben nu 29 weken zwanger van de 2e en herken dit zeker niet van de eerste keer. Erg vervelend en pijnlijk, en ook het gevoel dat je geen controle hebt over je eigen lichaam. Beide keren is de verloskundige langsgeweest en die constateerde de 1e keer een blaasontsteking (2e keer niet), hele volle darmen en te druk zijn, met de baby gaat alles goed en ik had geen ontsluiting. Nu werk ik al wat minder en moet nog 5 weken officieel. Maar dinsdag heb ik een afspraak bij de vk en wil eigenlijk aangeven dat ik het niet meer zie zitten om te werken, gewoon om dit te voorkomen, word er zo onzeker van en herken dit helemaal niet van mezelf (lang leve de hormonen). Dit wens je echt niemand toe zeg, verschrikkelijk! Maar kan dit zomaar?? Ik heb sowieso begin jan. een belafspraak met de arbo, en wil dit dan graag regelen. Aan de ene kant vind ik het stom van mezelf (... tsja...) en aan de andere kant wil ik gewoon rust. Ik heb nog een zoontje van 2,5 die behoorlijk druk is en werk nu 4 dagen tot 15.00 uur (rest in de ziektewet).

Voor iemand herkenbaar? En kan ik dit zomaar zelf aangeven?

Pff... wat lastig allemaal!!

2. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Hoi Tamaar,

Ik heb bij deze zwangerschap de laatste 2 weken ook krampen en ze komen steeds vaker terug. Ik had vannacht er zo n last van dat ik een uur lang op de wc heb gezeten. Ik maak me soms ook zorgen en weet eigenlijk niet zo goed wanneer ik de verloskundige wel moet bellen.
    Ik ben soms erg bang dat het doorzet tot bevalling. Ik moet 7 januari weer langs de verloskundige en ga dit ook wel even melden. Heb je er ook last van wanneer je in rust bent?

3. tamaar

tamaar Actief lid

21 feb 2006
    111
    0
    0
    Hoi Mamani, ik heb na zo'n 6 uurtjes harde buiken de verloskundige gebeld en die drukte me ook echt op het hart om te bellen zodra ik me ongerust maak, daar zijn ze voor! En zodra hun geweest zijn en je zeker weet dat er met de baby niets is, dat scheelt een hoop zorgen hoor. Ik zou dus ook zeker bellen. Ik heb het juist als ik rust, dan voel ik het al opkomen zetten, eerste keer was op een zondag en laatste keer was afgelopen woensdag (mn vrije dag).... Tijdens de harde buiken voel ik mn kindje wel heel goed, dus dat scheelt al wel!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb ook al vanaf week 24 heel veel harde buiken. Soms komen ze om de 10 min. Vanaf week 29 zijn daat ook veel krampen en steken bij gekomen. En lage rugpijn.

Ik werk vanaf week 24 ook al minder eerst 60% daarna 40% met de 26 weken en nu zit ik voor 100% in de ziektewet. Ik trok het niet meer. Gelukkig stelde mijn baas dit zelf voor. Maar je moet het idd met je baas overleggen denk ik. Mijn vk zei alleen maar ja als je niet kan werken kan je niet werken maar kreeg geen briefje o.i.d mee voor mijn werkgever

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb bij mijn zwangerschap ook veel harde buiken gehad, vanaf week 15 begon het bij mij. En ik moest het echt rustiger aan gaan doen. Met 25 weken wouden ze me opnemen in het ziekenhuis, maar uiteindelijk hoefde dat niet want ik zag het niet zo zitten. Ik heb toen wel longrijping gehad, zekere voor het onzekere. Want ze dachten dat de kleine eerder zou komen.

Als je je echt zorgen maakt gewoon aan de bel trekken hoor!! En als het werken niet gaat gewoon aangeven. Misschien kan je vk op papier zetten hoe of was voor de bedrijfsarts.

Sterkte ermee!!

6. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou de harde buiken zeker serieus nemen. Praat nog eens goed met de verloskundige, wie weet kan zij je helpen. Ik zou ook met je werkgever praten, en misschien lukt het je wel om maar 2 of 3 uurtjes te gaan werken.

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier ook meer harde buikn als bij de eerste. Schijnt er ook bij te horen bij de 2e. Gewoon wat meer rust nemen als dat mogelijk is. Niet teveel tillen enzo.. verder heb ik me er eigenlijk niet zo druk over gemaakt..

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier bij de eerste vanaf week 16 veel en pijnlijke harde buiken. Moest het rustiger aan doen, en bleek uiteindelijk drager van een bacterie te zijn die de harde buiken (en overige kwaaltjes) veroorzaakte.

Vanaf 28/29 weken zijn die harde buiken heel normaal hoor.

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ben gisteren avond bij de verloskundige geweest en heb het nagevraagd omdat ik ook met regelmatig harde buiken en krampen heb....
    Ze zei me het volgende:
    Als de krampen steeds erger worden (om de 5 a 10 minuten en ze houden vrij lang aan) en echt niet meer te houden, het niet op te lossen is met warmte, rust of paracetamol of wanneer je bloedverlies krijgt dan moet je meteen bellen!!

Tot nu toe zijn ze bij mij nog redelijk goed op te lossen door rust te nemen of een warme kruik op mijn buik te leggen....

10. Mamani

Mamani Lid

2 dec 2007
    97
    0
    6
    Ik heb bij mijn 2de zwangerschap ook erg last gehad van constante harde buiken en dat was al vanaf 16 weken, ik kon er zelfs niet van slapen. Ik weet hoe het is, ben blij dat ik dat bij deze zwangerschap niet heb gehad, wel heb ik soms krampen die op weeen lijken maar dat is ook niet fijn haha.

11. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heb ik weeënremmers gekregen, omdat mijn harde buiken echt steeds erger en heftiger werden. Uiteindelijk is het meer een waarschuwing van mijn lichaam geweest dan dat weeën waren (bleek achteraf). Maar ik heb mijn lesje wel geleerd. Ik doe héél rustig aan.
    Luister naar je lichaam, hoe moeilijk dat ook is! Sterkte!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb ook veel harde buiken en ben pas 24 weken. Met 21 weken is de verloskundige 's avonds hier thuis geweest omdat er telkens 2 a 3 minuten tussen de harde buiken zaten. Ik maakte me zorgen! Gelukkig zat alles wel nog potdicht maar het leken wel voorweeën te zijn.
    Heb daarna platte rust gehouden en toen is het wel geminderd. Nu merk ik echt dat als ik te druk ben dat het weer meer wordt. Ik probeer dus gewoon rustig aan te doen, nu is dat niet heel moeilijk aangezien ik ook extreme bekkeninstabiliteit heb, ik kan dus sowieso al niet veel doen. ;)

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had ze al vanaf 24 weken en de vk heeft mij toen gezegd dat ik moest stoppen met werken want anders kwam mevrouwtje er veel te vroeg uit, dus dat heb ik toen gedaan. En die weeen hadden al aardig werk gedaan want ik liep al die tijd al met 3cm ontsluiting. Gelukkig is ze mooi blijven zitten (dankzij de rust) tot de uitgerekende datum! Het is moeilijk weet er alles van want ik had nog 2 van 4 en 2 jaar lopen en die vraten ook heel wat energie van mij!

Deel Deze Pagina