Vraagje: Is Friso kant en klare fruitdrink hetzelfde als diksap? Mijn meis wil geen water drinken, maar ik wil haar toch wat extra vocht geven met deze warmte. Flessen drinkt ze ook maar half en het lijkt wel alsof ze minder plasluiers heeft. Ze is bijna vijf maanden, op de fles staat dat je het vanaf 6 maanden mag geven. Als ik het verdun met water, zou het dan mogen?
Friso kant en klare fruitdrink is niet hetzelfde. Bij de fruitdrink hoef je geen water te doen en bij diksap wel. Diksap is geconcentreerd vruchtensap zonder suiker. (diksap is een soort roosvicee)
ik vind de kant en klare drankjes toch wat zoeter ook al zitter er geen suikers in. Dan zou ik toch eerder diksap geven omdat hij nog geen 6 mnd.is , die kan je naar wens verdunnen. Of kruiden thee, rooibos is goed.
ook bij de kanten klare drankjes wordt geadviseert er water bij te gooien om te verdunnen. Aldus ons cb
Wij hebben af en toe ook die kant en klare van de Friso. Zijn niet echt zoet hoor. En verdunnen kan natuurlijk altijd! Ingrediënten: vruchtensap en - moes, water en toegevoegde vit. C en E (of ijzer, afhankelijk van het smaakje). Van mij hoeven persoonlijk die toegevoegde vitamines niet maar verder is het gezond spul.
Ymke drink alleen maar dat kant en klaar van Friso, maar ik vind het wel heel zoet! Ik verdun het voor de helft met water. Beetje jammer alleen dat die fles dus nooit leegkomt, omdat het maar 3 dagen in de koelkast bewaard mag worden...