Ik maak mij toch wel iets wat zorgen. Wij hebben al een week een vreemde kat om het huis te lopen, en die was zooo mager dat wij de kat 2 x op een dag even wat eten geven. Maar hij is zo brutaal dat wij echt niet gewoon meer naar buiten kunnen dan staat ie alweer binnen. Zo ook gister. Dus ik pak de kat op en zet hem buiten de deur neer maar op dat moment beet ie me keihard in mijn hand! Nou zit ik wel wat over de baby in! Over tetanus niet want ik ben zooo vaak gebeten en gekrabt aangezien ik altijd met mijn eigen poezen aan het stoeien was. Maar ja ik ben nou zwanger.. En ik heb vandaag ook last van mijn buik wat krampen.. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik er juist bang voor ben! Wat is nou wijsheid?Ik denk dat ik de verloskundige morgen even bel.
Ik denk inderdaad dat je te druk maakt. Het zou geen kwaad moeten kunnen als je word gebeten door een kat. Jij bent goed ingeent, en vaak zijn katten dan ook. Mocht het niet zo zijn, hou dan in gedachten dat katten en honder in hun mond schoner zijn dan mensen. Je kan altijd even vragen aan je vk hoe en wat. Zeker als je er geruster door word. Wel lief dat je die kat eten geeft. Had precies hetzelfde gedaan.
ik zou toch ff naar de dokter gaan als ik jou was... vooral omdat het een vreemde kat was en je nu wel kans heb op de kattenkrapziekte http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeni ... iekte.html en nee is geen geintje..... maar weet niet of het kwaad kan voor je ukkie
Ja de kattenkrabziekte heb ik van gehoord. Maar volgens mij moet de boel dan op gaan zetten. En voorheen was ik er ook niet gevoelig voor. Ik ben niet geent hoor tegen tetanus. Maar ben er niet zo heel bang voor. Aangezien ik er voorheen ook geen rare reactie op heb gekregen. En het is niet heel diep. Het zijn wat kleine wondjes. Kwam een beetje bloed uit. Maar ik weet niet of deze kat wel zo goed verzorgd is. Volgens de buren is hij van een vrouw uit de straat. En die haar hond lag laatst ook dood in huis omdat ze op vakantie was gegaan. En die andere kat heeft ze ook al buiten de deur gezet!
het is nu misschien niet nodig maar ik zou die tetanus prik toch maar een keer halen! beter voorkomen dan genezen Tis één prikje waar je weer jaren mee vooruit kan. zolang jij die kat eten blijft geven zal deze bij jou terug komen. Kan je de dierenambulance of dierenbescherming niet over deze situatie inlichten? Het is super dat jij je om het beestje bekommert en het eten geeft maar verdere evt noodzakelijke medische zorg zal hij zo niet krijgen. Katten en hondenbeten kunnen erg venijnig zijn, door de vorm van de hoektanden kunnen evt bacterien zich dieper in de wond nestellen. Bij twijfel gewoon even naar laten kijken.
Kattenbeten zijn behoorlijk naar en gaat bijna altijd ontsteken Menig dierenarts moet stoppen met werken omdat zijn/haar handen kapot zijn gegaan door kattenbeten/krabben. Ik zou zelf even naar de huisarts gaan, want ook een tetanus-enting is zeker wel nodig als je die 10 jaar niet gehad hebt. En waarschijnlijk ben je ook wel antibiotica nodig.... Ik zelf ben een dikke week zoet geweest met medicijnen en pijn na een kattenbeet
ja ik moet zeggen dat ik het ten eerste natuurlijk beetje eigen schuld vind omdat je de kat eten geeft tuurlijk ik zou het ook zielig vinden zo magere kat maar als niemand in de wijk weet van wie die kat is zou ik hem oplaten halen door de dieren ambulance die hebben liever dat er vaker voor zulke dingen gebelt worden zodat het dier verzorgt kan worden. je had eingelijk kunnen verwachten dat als die van jullie 2 x perdag eten krijg dat die terugkomt en dat die dan oook denkt bij jullie een warm plekje te kunnen krijgen om te slapen ofzo maar over de baby ja ik moet zeggen het is een vreemde kat ik zou wel even na de dokter gaan of je nu geent bent of niet idd net als wat die andere zij over die ziekte elke kat kan een bepaalde ziekte mee dragen vooral vreemde buitenkatten die zo mager zijn
Bengeltje : Dat is makkelijk gezegd ''eigenschuld''. Als ik ergens wijs mee ben zijn dat wel katten. Ik heb er zelf ook 2. Deze kat stond al een hele tijd dag in dag uit voor de deur te miauwen. Op een gegeven moment toch maar eten gegeven! De reden waarom wij de kat NOG niet hebben laten ophalen is als volgt: Vorige zomer was er ook steeds zo'n grijs poesje bij ons. Hele dagen zat hij voor de deur. WOu steeds naar binnen (en houd dat maar eens tegen met 2 andere poezen die vaak naar binnen/buiten willen). Dat poesje is een week bij ons geweest. Na die week was het poesje weg. En kwamen wij erachter dat de eigenaren weer terug waren van vakantie. Dus hebben wij thuis afgesproken we wachten af tot maandag. Aangezien het hier vorige week vakantie was. Maar goed de kat zit er nou nog steeds. De vrouw van wie wij denken dat de kat is vaak alleen snachts thuis. Dus heel vervelend om haar te kunnen vragen.
ja begrijp ik welmaar kijk ik heb zelf ook 2 katten en ja als er een kat voorme deur sta hoe mager ook ga ik hem geen etwen geven ik hou heel veel van dieren maar ik weeet uit ervaring toch dat ze terug blijven komen. en ik zou bij die vrouw gewoon een briefje door de bus gooien met de mededeling dat die bij jullie elke keer kom en of ze er wat aan wilt doen ofzo. bijvoorbeeld na binnenhaal of weet ik wat dat je hem anders laat ophalen. en als zij op vakantie is hoor je in mijn ogen dan toch echt te zorgen dat de kat te eten krijg. en niet dat ie dan bij andere gaat schooien. maar goed dat is mijn mening dan he
ja ik vind het ook zielig tuurlijk maar nee ik zou geen eten geven om de rede dat die terug kan blijven komen. en hij denkt ik krijg eten dan mag ik ook na binnen voor warm plekje. ik had hem echt oplaten halen mja dat is mijn mening
ik had hem ook te eten gegeven hoor.. kan zoiets niet echt aanzien.. Over de beet.. ik zou even afwachten of het echt gaat ontsteken.. ik ben een paar weken geleden ook gekrabt en gebeten door 1 van mijn katten (hij paniekte omdat mijn vriend struikelde en ik had hem op mijn arm).. het leek ook eerst te gaan ontsteken, maar viel na een paar dagen best wel weer mee.. En tetanus.. tja.. sommige mensen gaan om ieder klein dingetje zo'n spuit halen en daar is natuurlijk niks mis mee, maar ik mag dan zelf wel om de zoveel weken er 1 gaan halen geloof ik. Hoe vaak ik wel niet met een wondje bij ons in de stallen aan het werk ben met de paarden of mest of wat dan ook..
Met zulke dingen altijd voorzichtig zijn en vragen aan een deskundige! Geen ervaringsdeskundige dus... maar een arts of een vk! Je weet het maar nooit... Je bent wel zwanger en je hebt wel verantwoordelijkheid... Als het wel kwaad zou kunnen, vergeef je jezelf het nooit! En kan het geen kwaad.... ben je gerustgesteld! De twijfel nu veroorzaakt ook alleen maar stress en dat is ook niet goed...
een tetanus prik is niet een prikje dat je elke keer weer moet gaan halen maar een inenting die iets van 10 jaar mee gaat. maar goed, het is inderdaad ieder voor zich
wat een onzin, moet ze dan die kat laten verhongeren ofzo. Wees blij dat er nog mensen zijn die om dieren geven.
Zo konden mijn ouders onze oude kat tot 3x toe ophalen in 't asiel in 1 maand tijd... Ja, hij was mager, maar hij kreeg echt wel te eten en hij sliep regelmatig thuis. 't Was alleen een typische oude kat, die worden mager en zien er op een gegeven moment niet meer uit. Helaas mochten we ook 3x de kosten betalen voor we hem meekregen.
Bedankt voor de reacties! Ik heb contact opgenomen met huisarts... En zolang het niet ontstoken is valt het reuze mee! Het ziet er vanaf dag 1 al heel mooi uit. Helemaal niet rood. Gister nog bij de dierenarts geweest met onze andere poes. En de dierenarts zei: ik ben al ZOOO vaak gebeten en als je besmet bent dan zet het binnen 24 uur op. Ze zei dat heb ik al zo vaak gehad, een kuurtje en dan is het weer klaar. Maar goed het ziet er heel rustig uit! Ik moet morgen naar de verloskundige en daar geef ik het ook nog even aan! Gister zijn wij bij de vermoedelijke eigenaar geweest van de kat, maar zij zegt dat ie niet van haar is! Dus hebben wij gister de gemeente gebeld, en wij kunnen vandaag een brief halen en dan kan de kat naar het asiel worden gebracht! Ik vind het eigenlijk zooooopo sneu! Maar onze poesjes willen al niet eens meer naar binnen als die kleine snaak er is! En ik wil niet dat het ten koste gaat van mijn poezen.. Ik ben BLIJ dat wij de kat te eten hebben gegeven! Wat is er nou mis mee een dier te helpen? En vervolgens onder dak te gaan regelen. Hadden wij dat niet gedaan dan was ie waarschijnlijk al wel in de goot beland! tsja dat ie mij heeft gebeten kan gebeuren! Misschien deed iets hem wel zeer bij het neerzetten..Want verder is het een schatje. Alleen als ie binnen is en opgetild word om naar buiten te worden gezet dan gaat ie grommen. SAN: dat is dan ook weer een vervelende situatie! ik zou niet zomaar een kat naar het asiel brengen. Maar aangezien deze kat al 3 hele dagen voor de deur zat te miauwen! Wij hadden toen zoiets van niet aanhalen! Maar hij was er volgens mij echt 24 uur per dag!Tot nu toe! Want hij gaat geen moment weg! Of hij ligt bij de voordeur of achterdeur! En dit is nog een jonge kat.. Met oudere dieren is het idd soms moeilijk om er wat vlees op te houden!
@Horselover - Ik ben blij dat je even navraag hebt gedaan bij de huisarts en dat je het nog een aan gaat geven bij je vk... Gewoon het zekere voor het onzekere nemen...! En als er niets aan de hand is ben je gerustgesteld... toch