Nog niks aangekomen, maar eet gewoon

Discussion in 'Gezondheid' started by zeehondje, Apr 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik ben nu 15 weken en mijn gewicht is echt nog precies hetzelfde als voorheen. Ben niet misselijk geweest oid en eet gewoon zoals altijd.
    Is dit erg?

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Is niet erg. Je kindje krijgt genoeg binnen. Bij mijn eerste duurde het ook 20 weken eer ik wat aan kwam.

3. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nee is niet erg.....mijn VK zag dit zelfs liever dan vrouwen die meteen in het begin al 10 kilo aankomen
    tot 20 weken zwangerschap was ik maar 4 ons aangekomen
    tussen de 20 en 23 weken ineens 3 kilo ( groeispurtje? :D:D )

4. neletje

neletje Actief lid

Jan 25, 2009
    377
    0
    0
    ik ben nu 32 weken en nog maar 5 kg aangekomen, volgens mij kwamen de eerste kilos er pas bij na de 22 weken, niks aan de hand dus !

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik ben ook pas na 20 weken gaan groeien.

Bij 27 weken bleek ik in totaal 6 kilo te zijn aangekomen.

4 mei weer naar de verloskundige. Dan ga ik mij ook weer wegen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben bij beide zwangerschappen de eerste weken/maanden zelfs afgevallen. NIet vanwege misselijkheid hoor, maar ik heb wel een beetje reserve (BMI van net boven 25) en je kindje neemt gewoon alles wat het nodig heeft. Zolang jij maar gewoon gezond blijft eten en leven, dan zal jouw kindje het echt wel goed doen.

Kijk wat je nu niet aankomt hoeft er straks ook niet af :D

Lekker genieten meid!~

Rond de 20 weken was ik weer "op startgewicht" en zit nu op +8,9 kilo bij 38+6 weken.

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Krijg al wel een beetje een buikje en dacht dat ik dan ook wel wat zwaarder zou moeten worden. Maar blijkbaar hoeft dat niet zo te lezen uit jullie verhalen.

8. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

Apr 1, 2009
    1,538
    4
    0
    Ik was na 42 weken zwangerschap kleine 3 kilo aangekomen. Dat was echt fijn :D

9. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zeehondje@ Lieverd dat is niet erg meis , mijn zusjes was 12 kilo aan gekomen in totaal netjes dus .
    En in begin groeide ze ook niet veel.
    Knuf maak je geen zorgen.

10. Carlien

Carlien Fanatiek lid

Feb 23, 2010
    2,133
    1
    36
    Twente
    Ik ben ook nog steeds niet aangekomen, ik ben zelfs nog 1 1/2 kilo kwijt, maar kan er niet mee zitten. De baby pakt wel wat ie nodig heeft, want ik val af op de benen en de buik groeit goed. Mijn moeder is ook bijna de hele zwangerschap niet aangekomen (alleen op het laatst) en was snel naar de bevalling 10 kilo kwijt vanaf het startgewicht.

Nou fijn toch!;) Alhoewel ik dat niet hoop, want dan kom ik er als een spriet af en ik wil ook nog graag borstvoeding geven.
    Dus een beetje extra mag van mij wel.

Ben nou dus 18 weken. Maar ik maak me geen zorgen en denk dat het wel komt als het lichaam het nodig vindt.

Gr.
    Carlien

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit een heel eindonder mijn start gewicht. en het ziet er niet naaruit dat ik nog terug ga komen op mijn start gewicht.

het maakt echt niet uit. als jij gewoon eet en gezond lefd krijgt je kindje genoeg ;)

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik was ook niks aangekomen tot week 24, ze groeit prima hoor. :)

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken iemand, die was in haar hele zwangerschap maar 2 kilo aangekomen....

14. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Ik ben 7 kilo afgevallen in de afgelopen 3 weken. Daarvoor was ik gewoon altijd op normaal gewicht. Dus het kan alle kanten op en je hoeft dus niet meteen aan te komen.

15. el26

el26 Lid

Nov 27, 2007
    39
    0
    0
    Ik was bij de laatste controle bij de verloskundige, 3 dagen voor de geboorte van onze dochter, 1 kilo onder mijn startgewicht. Ook niet ziek geweest en gewoon normaal gegeten. Onze kleine meid is helemaal perfect gezond geboren en woog 7 pond. Dus zo zie je maar dat je ook als je niet aankomt toch gewoon een gezonde baby kan krijgen.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Nee hoor. de één groeit sneller/anders dan de ander.
    De eerste 18 weken van deze zwangerschap kwam ik totaal 0.5 kg aan. Nu 10 weken later zit er ook 8 kg extra aan. Zolang je goed en gezond eet pakt het kindje de voedings stoffen wel die hij/zij nodig heeft

17. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ben eerst afgevallen door de misselijkheid en zo. Nu weer op mn startgewicht van het begin van de zwangerschap, dus ook nog niks aangekomen. Wel is er al een beetje een buikje te zien.

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Bedankt meiden voor de vele antwoorden.
    Ik ben gerustgesteld!

19. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Voor mij mijn 2e zwangerschap, gewichtstoename verloopt gelijk met vorige keer..... nu op 26 weken al 11 kilo er bij.....

Share This Page