Zijn er mensen die ervaring hebben met het invriezen van onverhitte bananenprakjes? Ik vraag me af of het bruin wordt. De reden: ik vind rijpe bananen zo vies dat ik de lucht nauwelijks kan verdragen. Als ik een voorraadje in de vriezer zou hebben, hoef ik de lucht alleen maar te ruiken als ik mijn meisje haar fruithap geef. En dan mag papa het prakje maken
ik heb alleen maar ervaring met banaan koken en dan in de vriezer en dat wordt niet bruin mijn zoon is nog gevoelig voor stukjes (ook van banaan) daarom dat ik het kook!
Het invriezen lukt misschien nog wel maar ik vrees dat het dan alsnog bruin wordt bij het ontdooien. Maar er is ook een manier om erachter te komen, laat je man de test doen!
Ik vind dat altijd zo zonde van de fruit en de smaak. Je moet het dan alsnog ontdooien, dus: - krijg je die geur net zo lang als dat je de banaan ter plekke schilt - het wordt dan bruin en waterig - gepureerde banaan invriezen en ontdooien: eordt toch een soort gesmolten ijs? Ik zou het echt niet willen eten Een vers hapje maken kost toch 2min?
Het wordt hartstikke bruin en viezig. Ik heb het ook gedaan (ivm houdbaarheid) en toen ik het eerste banaanhapje eruit haalde heb ik meteen de rest ook weggegooid, gatverdamme zeg. Ik neem aan dat je de lucht van de bananen die in de kamer liggen vies vindt? Kun je ze dan niet in de schuur ofzo leggen?
Het wordt heel vies en bruin, smaakt niet lekker en vitamines gaan ook verloren. Waarom koop je niet gewoon 1 banaan per keer? Stuk eraf breken en even prakken, is toch niet moeilijk? Rest doe je in goed sluitende tupperware, of je eet het zelf op of laat papa de rest opeten. Of je geeft peer of meloen, die ruiken niet nasr banaan.g Ik zie trouwens dat je kind pas 5 maanden is. Dan hoeft ze nog helemaal geen vast voedsel, daarmee hoef je pas met zes maanden te beginnen. Hebben ze je trouwens niet verteld dat je beter met groente kunt beginnen i.p.v. fruit? Groente is milder, minder allergeen, voedzamer, enje hebt meer keuze. En het ruikt niet naar banaan, lijkt me ook wel handig. Je kunt beginnen met broccoli, courgette, peentjes, pimpoen, zoete aardappel, etc. Kijk even op het voedselintroductieschema op borstvoeding.com, daar kun je veel lezen over hoe je vast voedsel kunt introduceren.
Hartelijk dan voor alle reacties. Banaan invriezen is dus geen succes. Dan mag papa de bananenhap doen Om misverstanden te voorkomen: -Ze krijgt vast voedsel op aanraden van het CB -Het gaat niet om het werk of de moeite, maar om het feit dat ik zelf de geur van een rijpe banaan niet trek (moet er van kokhalzen)
Nou, dan geef je toch geen banaan? Groente is so wie so beter. Als jij er onpasselijk van wordt dan is de kans vrij groot dat je er gewoon niet tegen kunt (overgevoeligheid of allergie) en in zo'n geval zou ik het so wie so al niet aan mijn kind geven! Wat CB-adviezen betreft: altijd doorvragen naar de reden van het advies...