Meeroken tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door EstherGM, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EstherGM

    EstherGM Nieuw lid

    7 aug 2007
    4
    0
    0
    Hoi allemaal!

    Even een vraag of jullie misschien weten waar ik meer informatie kan vinden, of het zelf voor me hebben.

    Ik lees her en der onrustbarende berichten over meeroken tijdens de zwangerschap. Ik rook zelf dus niet. Ik probeer dit meeroken zoveel mogelijk te vermijden maar heb in de directe omgeving te maken met enkele superlastige rokers. Hoe gevaarlijk is dit meeroken nou eigenlijk? Waar kan ik de goede informatie hierover vinden?

    Ik hoop op wat gereedschap om de lastige rokers in mijn omgeving met sterke, op feiten gebaseerde, argumenten duidelijk te kunnen maken waarom ze beter niet in mijn omgeving roken.

    Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!
    Groet
    Esther
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    http://www.rookvrijzwanger.nl/index.php/faq

    http://www.kwfkankerbestrijding.nl/cont ... roken.html

    Even googelen op 'meeroken tijdens zwangerschap'....

    Zwangerschap
    Ongeboren kinderen roken indirect via hun rokende moeders mee. Dat kan leiden tot bijvoorbeeld een verhoogd risico op een vroeggeboorte of zelfs spontane abortus van de vrucht.

    #

    Loopt mijn kindje ook risico als ik sigarettenrook van anderen inadem?

    Ja, meeroken is schadelijk. Niet alleen voor je zelf (meeroken kan leiden tot kanker), maar ook voor je ongeboren kind. Zo staat vast dat je kindje een grotere kans op een te laag geboortegewicht heeft. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat meeroken een verhoogde kans geeft op een miskraam en wiegendood. Vermijd daarom sigarettenrook van anderen.
     
  3. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja dus, meeroken is schadelijk voor jou en de baby!
    Ik ben een ex-roker, gestopt begin april, dus weet ook wel wat een verslaafde roker voelt. Maar ik vond toen (en vind nu uiteraard nog) dat iedereen die niet in de rook wilt zitten dat mag eisen van een roker. En zéker een zwangere!

    Van Gezondheid.be :
     
  4. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Toen bij dat programma op ned2, die franse docu (weet even niet meer hoe het heettte)
    Als jij al weg bent gelopen, dan heeft je kindje er nog last van, de rook blijft dus nog een tijdje hangen :(

    jessica
     
  5. EstherGM

    EstherGM Nieuw lid

    7 aug 2007
    4
    0
    0
    Zeer bedankt voor jullie hulp, :D hier kan ik weer een stuk verder mee. Ik ga die zaken eens copieren en de rokers onder de aandacht brengen. Ik ben benieuwd. Pff je zult maar zo verslaafd zijn. Het lijkt me niet gemakkelijk daarmee te stoppen.Hulde voor alle stoppers!
    Groet
    Esther
     

Deel Deze Pagina