27 weken, verhoogde eiwitten urine en buikpijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moiss, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moiss

moiss Actief lid

13 mei 2013
    397
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik maak me een beetje zorgen. Ik heb al een tijd last van pijnlijke buik/rug thv. Mijn ribben/bovenbuik. Ben veel duizelig en enorm maagzuur. Nu omeprazol voorgeschreven gekregen en antagel. Dit helpt wel. De vk gaf aan dat mijn tussenribspieren waarschijnlijk gescheurd zijn door een groeispurt en dat min banden ook erg trekken en ik hier last van heb. Nu heb ik zelf het gevoel van een strakke band en heb dit al paar keer aangegeven. Alsof iemand me dicht knijpt thv mijn ribben. Soms is het zelfs heel pijnlijk om adem te halen.
    Ook op dezelfde hoogte op mijn rug ontzettend last. Heb het gevoel dat het zo strak staat dat het gaat scheuren. Vind het lastig uit te leggen.
    Had ook last van mijn oderbuik en vond het wat raar ruiken als ik moest plassen dus vandaag urine ingeleverd bij de huisarts. Daar kwam verhoogd eiwitten uit. Het word op kweek gezet. Maar ik maak me echt zorgen. Ik heb van alles gelezen over zw vergiftiging. Maar ik heb niet een abnormaal hoge bloeddruk. Wel hoger dan normaal voor mijn doen (heb altijd lage bloeddruk). Ik weet eigenlijk niet zo goed wat nu te doen. Huisarts wilde al met antibiotica starten (tegen blaasontsteking) terwijl ze de uitslag nog niet hebben.
    Wat vinden jullie, denken jullie en zouden jullie doen?

2. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Ik zou je zorgen uitspreken naar je verloskundige en vragen om te controleren op zwangerschaps vergiftiging.

3. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik zou ook niet zomaar antibiotica gaan slikken.. laat je doorverwijzen naar de gyn of ziekenhuis zodat ze daar je bloeddruk meten (gedurende half uur) en je urine direct controleren op eiwitten. Je klachten komen overeen met zwangerschapsvergiftiging dus laat je niet zomaar wegsturen. Hou je ook veel vocht vast?

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Checken als de kuur wel heeft aangeslagen ;) weet dat er dames zijn waarbij de eerste kunt niet voldoende was.

5. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ik zou echt doorverwijzing vragen of contact opnemen met je vk aangezien je wel een aantal kenmerken voor zw vergiftiging hebt. Huisartsen zijn niet de experts op het gebied van zwangerschap helaas.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Doorverwijzing vragen!

Het gaat er ook niet perse om dat je bloeddruk volgens de normale maatstaven 'hoog' is, maar om hoeveel je bloeddruk tijdens de zwangerschap is gestegen.

Zo is een stijging in de onderdruk van 15 (of meer) al een indicatie dat er zwangerschapsvergiftiging kan spelen.

Zeker in combinatie met de andere klachten die je hebt zou ik toch snel aan de bel trekken. Beter één keer te veel dan één keer te weinig.

7. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Geen risico mee nemen en ook niet langer wachten: laat je doorverwijzen!!

8. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.376
    113
    Doorverwijzing ziekenhuis. Ik had een licht verhoogde bloeddruk, beetje eiwitten, doorgestuurd en daar bleek het paar uur later sl veel eiwitten te zijn... Direct opgenomen en pas weer uit ziekenhuis gekomen met kind. Ben achteraf gezien echt goed ziek geweest. Verloskundige wilde me eerst naar huis sturen en toch voor zekerheid ziekenhuis gebeld... Ik had geen hoofdpijn, geen sterretjes en nauwelijks een strakke band gevoel. Zw vergiftiging is echt heel min, ben daar nu zelf zeer alert op.

Deel Deze Pagina